Alla inlägg under oktober 2007

Av Zkrivaren - 20 oktober 2007 12:04

Oj, sent i natt och sent upp, akut ut med hunden och jag svor så tappert för jag trodde jag hade glömt mobilen hemma, det vore katastrof! Så rundan gick i mycket snabbt tempo och en enda hund såg vi på avstånd. När jag kommer hem upptäcker jag att mobilen legat i byxfickan hela tiden.

Av Zkrivaren - 20 oktober 2007 10:46

Det är kallt som själva Kung Bore är här. Långkallingar på och varma vantar o mössa. Hunden har sin päls, och nu ska vi ut.


Sibylla har namnsdag idag. Grattis! 

Av Zkrivaren - 20 oktober 2007 01:24

Fredagen är slut och lördagen har gjort sitt inträde och jag sitter allt jämnt vid datorn, nu med msn och en riktigt god vän i vars händer jag vågar lägga mitt liv. Det finns ytterligare två sådana i mitt liv, sedan är det andra. Ingen nämnd - ingen glömd. Men hellre tre riktiga vänner än tio ytliga så kallade vänner.


Lev väl!

P.S Inget illa menat mot någon besökare, men jag känner er för lite, dock kan jag säga att alla har varit och är trevliga, kanske blivande vänner? 

Av Zkrivaren - 19 oktober 2007 22:54

Blandad uppgång, det är vad jag bor i. Högst upp bor jag granne med en dam, som försvinner iväg innan man vet ordet av. Alltid trevlig och vi pratar när vi ses och hjälper varann.

Sedan är det vårt senaste tillskott, en äldre herre, med bestämd uppfattnng om det mesta. Trevlig på sitt sätt, men ensam. Under mig en %%*/&¤ typ som inte fattar vad empati och regler för boende är. Ett tragiskt öde. Grannen är dennes bästa kompis, utan honom vore han inte här. En hyresgäst med rock som musikintresse, men vet hur man uppför sig. Sedan kommer vi till min hunds favoritlya. H och J med sin hund och katter. Hunden är min hunds bästa vän och de kommer väl överens. På nedre botten, rakt under mig bor en gammal dam som har hemtjänst, och dem är det inget fel på. När de kommer tjänst det som man träffar en kompis. Sedan har vi uppgångens tredje djurvän. En äldre man som älskar djur, har haft hund som katt tidigare, och matar områdets "huskatt". Slutligen ytterligare en äldre tant som får besök av såväl bror som dotter flera gånger i veckan.


Vi som bor här kallar det blanduppgången där nedre botten är "Äldreboendet", en trappa "Ungdomshemmet" och två trappor "Mogna avdelningen".

Av Zkrivaren - 19 oktober 2007 19:23

Jag skulle ut med hunden på eftermiddagen och träffade en granne och vi blev stående i trappen innanför uppgången. Efter en stund kommer nästa granne med sin hund, en liten skön kille och nu börjar det bli livat. Två hundar som flyger runt i trapphuset lekandes med varandra och skrämmer slag på en besökare till huset som råkade komma. Det var allt annat än tyst och lungt när de höllt på. Tänk om vi människor kunde vara lika enkla, bara tycker om varandra eller hatar konkurrensen.

Av Zkrivaren - 19 oktober 2007 15:23

Sakta återgår livet till var det inte var innan dödsbudet. Jag tog cykeln för första gången ner till Coop och testade min förmåga på den. Jag tillhör dem som cyklar fort och säkert. Och det fungerade. Ytterligare en funktion i fullgott skick.

Problemet med att glida ner på stången kvarstår dock, men jag slapp göra det till min glädje, för nu gör det inte bara ont, det är kallt också på stången.


Inne på Coop sprang jag ihop med en anställd tjej som tydligen hade ätit taggtråd! Men vid en andra blick visar det sig vara piercing. Jag är glad att jag inte har det. :-)

I kassan stod en mamma före och pratade, hon berättade att en vännina hade köpt en barnmatsburk och i maten låg det en mask. Bara att hoppas någon fiskade i familjen för då slapp de leta mask. :-) Men nu får fabrikerna strama åt för det är inte första händelsen under en kort tid som jag hör talas om.

Sara i kassan, finns det någon bättre? Jag har inte träffat den personen ännu. Idag så pratade hon sig varm för koppling mellan olika kort till Coops eget "belöningskort" med poäng. Jag kunde bara le, vilken människa, och alltid så glad. Tänk om "Butter" på ICA kunde ta efter. :-)


Naturligtvis glömde jag att köpa plåster. Jag har ett trasigt hjärta att lappa ihop. :-(

Av Zkrivaren - 19 oktober 2007 12:10

Pappa frågar lille Sven:
- Har ni sexualundervisning i skolan?
- Nä, men vad vill du veta?
------
- Varför står den här fula vasen i sovrummet? frågade Jansson sin fru.
- Varför, om jag får fråga , skulle vi inte kunna ha åtminstone en sak som står i sovrummet
------
Kapten Carlsson har fått dåligt rykte sedan en av passagerarna en kväll hört honom ropa till styrman:
- Vill du se om sextanten ligger kvar i min hytt.


Jag konstaterar att jag visste mycket som liten, har snuskig fantasi och ingen vas i sovrummet. Det finns stående alternativ. :-) 

Av Zkrivaren - 19 oktober 2007 12:03

I en omröstning i KvP:s nätupplaga nyss på frågan: "Ska det finnas en lag mot sex med djur?" hade 107 personer röstat nej, är det de som vill ha djursex? Eftersom djuren själva är försvarslösa mot denna typ av övergrepp. Hela 2381 personer anser att lag behövs för att skydda djuren.


Själv röstade jag för lagen.

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards