Alla inlägg den 22 oktober 2007

Av Zkrivaren - 22 oktober 2007 21:54

Jag vet nu att jag valde rätt ställe för att blogga. Trevliga bloggare, det har du hört förr, men nu vill jag framföra att det gäller även leverantör av bloggutrymmet. Det känns kanonbra att få veta vad som händer direkt när man loggar in.

Visst är det tråkigt att statistiken drabbas, men i långa loppet så jämnar det ut sig i trivseln.

Av Zkrivaren - 22 oktober 2007 18:03

Dagens eftermiddagstur med hunden kom att bli oväntat informativ och rolig, vilket inte är detsamma som att må bra.

Jag kom med hunden och träffade en liten trevägskorsning till hund med bl a Papillon i sig. Det var öronen! Den väldigt unga matten som egentligen bara passade hunden, tog upp den och ryggade för oss när vi kom. Det fick mig att reagera. Då berättade hon att hon och hunden blivit överfallna av en korthårig schäfer, boendes på orten. Efterhand som hon berättade klaranade många saker för mig om vissa, inta alla, hundägares beteende. Till er vill jag här skriva en öppen och ärlig ursäkt för den hårda kritik jag levererat.

Hur gick det sedan då? Jycken stal showen igen och blev kliad bakom örat. Hon hälsade även på den lilla rädda hunden, som insåg, också den, att den långhåriga schäfern inte var farlig. Den t o m bet min jycke när den blev nosad på ett ställe.


På hemvägen möter jag två damer, en i sin bästa ålder som de säger, och en betydligt äldre dam med lite gångsvårigheter. Precis innan hade jag mött en rullstol, modell stor och tung med vårdare. Vi möts alltid på eftermiddagsturen och hejar. Men nu händer det som blev en komisk händelse. Den gamla damen tittar på mig och skiner upp i ett leende och säger: Hej. Både till mig sedan till hunden. Jag svarade artigt hej, varvid den andra damen hajar till och hejar förvånat. En bra stund senare kom jag på att det kan ha varit min granne längst ner och hennes dotter. Ridå!

Av Zkrivaren - 22 oktober 2007 12:35

Det går inte en hel dag här utan att hundägare gör konstiga saker, som idag när en med en Golden tvärvänder 30 meter bort. Hunden förstår ingenting, stretar emot och vill morsa på damen som kommer. Men människan håller i kopplet och tillåter inte hunden vara social. Tänk om husse som går bredvid tilltalar, vad säger man då?


Vi kom att gå efter varann och mellan oss kom en Pekinges, och en bit bort vid vägen kom en liten kompis, en gammal tax, med gammal matte, som sin ålder till trots, förstår hur viktigt det är för hundar att umgås. Hennes tax har överfallits av schäfer flera gånger, men med min går det reserverat bra.


Hundra meter bort stod en människa som höllt i en oförstående Golden, hakan hade slagit i backen! 

Av Zkrivaren - 22 oktober 2007 12:30

En kväll efter en företagsfest, körde chefen hem sin sekreterare efter att hon fått lite för mycket att dricka. Trots att ingenting hände bestämde han sig för att inte säga något till sin fru. På kvällen, när chefen och hans fru var på väg till en bio fick han, medan han körde, syn på en högklackad sko under passagerarsätet. Han fick panik och pekade på en annan bil för att distrahera sin fru medan han tog upp skon och slängde ut den genom fönstret. Lite senare då de anlände till bion och precis skulle gå sa hans fru:

-Älskling, har du sett min andra sko?

Av Zkrivaren - 22 oktober 2007 10:05

Det är måndag och jag är redan sliten efter en jobbig helg, är det vardag igen, med allt det innebär, dock är vädret stabilt och kyligt, så det gäller att ta på sig rätt kläder.


Själv undrar jag mest över vad jag gjorde i natt. När jag vaknade hade jag magsmärtor och blåmärken! Jag trodde själv jag sov.


Idag har Marika och Marita namnsdag. Grattis!

Av Zkrivaren - 22 oktober 2007 00:17

Nu har mörkret och kylan lagt sig utanför och endast de herrelösa katterna tassar omkring, frysandes utomhus i mörkret. Idag fick jag veta att yterligare flera katter kastats ut, de var ju bara sommarkatter. Dessa varelser som har fräckheten att kalla sig människor, kan jag bara skriva att det jag skulle vilja göra med dem, inte lämpar sig i tryck. Jag ger Mats Rådberg med "Peta in en pinne i brasan".


Lev väl!

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards