Alla inlägg den 21 oktober 2007

Av Zkrivaren - 21 oktober 2007 20:13

Jag hann bara ut på eftermiddagen med hunden så tvärstannar hunden. Blickstilla stirra hon mot vägen. Jag följer hennes blick och får se hennes killkompis stå lika still och vänta, sedan blir det fart i hunden och husse hamnar långt efter.


När det stora hälsandet och lilla buset är över, lägger sig hundarna sig ner och vi människor får en stund över. På hemvägen började jag känna mig orolig i kroppen och det har fortsatt under kvällen.

Av Zkrivaren - 21 oktober 2007 15:33

Kan jag aldrig lära mig att ha toapapper hemma? Nu var det slut igen och jag hastade ner på hojen över skolgården. Där pågick något evenemang med folk, vilka jag olyckligtvis tittade på. Detsamma gjorde även föraren av en Land Rover. Således blev det två offroadare mot varann. Med lite tur kundej ag studsa upp i famnen på föraren, fast det var ju en man, så vi valde båda två att undvika en krock. Lika bra var det, blir inget snyggt med en cykel i kylaren.

Nere i ICA var det folktomt och snabbt var jag i kassan, där "Butter" satt. Hon som alltid varit butter när jag kommit. Idag var det tvärtom vilket fick mig att haja till. Jättekul!

Men att cykla idag var mindre kul så kallt som det var så är det med svårigheter jag skriver detta med mina kalla fingrar. Får stoppa ner dem i varmt vatten.

Jag konstaterar att det jag inte vet om mig själv, läser jag i min blogg.

Av Zkrivaren - 21 oktober 2007 12:17

En rik godsägare hade en son utom äktenskapet som nu blivit så stor att sista underhållsbidraget skulle utbetalas. Modern skickar sonen att hämta bidraget. När godsägaren överlämnar pengarna säger han: - Hälsa din mor, att nu är jag inte far till dig längre.
Pojken gick hem till modern, men återvände efter en stund med följande hälsning:
- Jag skulle hälsa från mor att det har du aldrig varit.

Av Zkrivaren - 21 oktober 2007 10:44

Efter en natt med god sömn har jag vaknat upp och satt mig här vid datorn en stund innan hunden skall ut.


Ursula och Yrsa har namnsdag idag. Grattis 

Av Zkrivaren - 21 oktober 2007 01:18

Vem tog lördagen ifrån oss? Den gick fort och jag tror säkert att fler än jag tycker den försvann fort, men så är det nu för tiden, tiden flyger iväg, och sängen står tom och väntande, liksom kallande på mig.


Lev väl!! 

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards