Alla inlägg under februari 2007

Av Zkrivaren - 11 februari 2007 22:13

Idag var det svårt att få igång tangentbordet efter den kalla natten med alldeles för många minusgrader. Men med lite startgas, och vägsalt lossade tangenterna trots allt. Utanför ligger den vita förbenade snön i jättehögar om två till tre meter efter att vägunderhållet varit här och finputsat trottoarerna, vilket innebär sparkstötteåkning eller skridskoåkning. Varför inte ”kosvansåkning”? Jaså, är det ingen som vet vad det är? Då skall vi backa tiden långt tillbaka till den tid då jag var något kortare och gladare.

Det hela började med att vi grabbar utmanade varann att vara värst med pulka. Ju större backe, ju brantare backe, ju högre fart, ju bättre. Till slut hittade jag en väldigt brant backe (påminner lite om störloppsbacken) av ett gammalt berg. Den avslutades å andra sidan från 80 grader till plan mark på mindre än en meter. Men det gjorde inget. Jag slängde mig på pulkan, säker på att jag skulle vinna åkte jag iväääääg. Ooooooops, jag hade missat en utstickare som fick backen att bli som en skidbacke för hopp. Upp kom jag, högt upp, och sen var det bara ca tio meter rakt ner. För att göra historien lite kortare så kom jag ner fort och det gjorde mycket ont i baken, och inte fasiken fick jag några poäng för hoppet, bara respekt från polarna.
När jag kom in till morsan undrade hon vad jag hade gjort. Jag berättade och det blev fart till sjukan. En snäll doktor tog emot:
- Vad har hänt med dig?
- Jag har åkt pulka… och så berättade jag historien.
Jag blev undersökt och röntgad innan beskedet kom. Jag hade slagit i svanskotan rejält, och jag skulle inte kunna sitta normalt på cirka tre veckor, sa han till mig.
När vi kom hem gick jag ut och polarna frågade hur jag mådde.
-Jag har ont i ”kosvansen”, svarade jag. Således hade jag ju vänt på ordet och nu vet du vad ”kosvansåkning” egentligen är: halka omkull! Om man inte åkt pulka utför berget.

Av Zkrivaren - 9 februari 2007 10:42

När man inte är beredd då händer det. När jag var ute med hunden tidigar idag gick vi en parkväg som leder ut till en större mer trafikerad gata. När vi hade 50 meter kvar kom en gammal häftig 60-talsbil rullande och smög över farthindren. Signalstoppsröd med svart nedfällbart tak. En sån där som man satt två i fram när man inte gjorde barn i baksätet. Naturligtvis var inte kameran beredd. Men det kommer fler möjligheter.

Nu ska jag ut med kameran så vem vet, kanske jag får den på bild?

Av Zkrivaren - 8 februari 2007 14:08

Nu sitter jag här med skadad höger handled och arm, kan vara brutet. På vårdcentralen sa man att jag skulle återkomma om det blev värre idag på morgonen. Men då var allt kanon. Vid elva började det värka och svullna upp så nu kan jag med nöd och näppe skriva detta. Utanför finns den förbenade vintern kvar.


Uppdatering: Tre frakturer, den svåraste i handleden. Ringde åter vc som bad mig återkomma när svullnaden gått ner. Det gjorde den 3 veckor senare. Två av tre frakturer läkte bra. Handleden är lite handikappad numer. 

Av Zkrivaren - 1 februari 2007 18:07

Vilken natt. Redan klockan 23 igår kväll började hunden att gnälla och ville ut. Bara att släppa Mel Gibson och Danny Glover i filmen "Dödligt vapen 3" och gå ut med jycken, som hade en väldigt flytande avföring.
Kom i säng vid tolv och väcktes en timme senare av hunden, som åter igen ville ut. Bara och kliva upp ta på sig och gå ut. Jycken försvann som ett sträck. Jag hittade jycken i ett buskage lättande på trycket från aktern.
Jag kom i säng igen och somnade snabbt för att åver väckas klockan 04 av hunden som skulle ut igen. En ny vända till samma ställe och skita igen, i mer flytande form en fast.
Efter den omgången fick jag sova några timmar ostört, tack och lov, men visst är jag seg idag eftersom sömnen blev rejält störd.

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards