Alla inlägg under februari 2009

Av Zkrivaren - 28 februari 2009 23:47

En oväntad konstig dag på msn. Folk man tror är vänner droppar bara av mitt i samtal, andra loggar in o ut innan jag hann blinka, vissa bråkade, andra som den senaste, hur go, fin och rar som helst. Och vissa rara och fina, svarar inte i telefonen, och de små djuren, gör det inte heller. Man får verkligen ligga i idag...i nåt. Sängen kanske?


Den står kvar och ropar så god natt!


Lev väl!


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 28 februari 2009 22:34

Ibland om man vill nå högt, män kan snubbla in i det sista, kan man säga... på "tum"snöret?... Nu blev det inte riktigt så illa...


Higher kommer oftast igen...



Ibland ska man ju berätta om sina stora misstag... och jag har gjort bort mig... igen. Har hänt...ofta tidigare.

Då jag satte på vid 23-tiden igår, för första gången på länge... Kan säga det blev ingen höjdare. Jag är förvånad det inte tog eld, jag hade nämligen glömt bort vad jag satt på och när jag mindes, eller snarare kom på, så var alldeles rött... och svart... Vidbränd mao... och inte en enda varningssignal hördes.

Nu är det säkert en och annan som undra vad jag gjorde som osa hett vid midnatt här hos mig... vid denna ålder, hmm... det kan ni fundera vidare på

Nu med facit i hand igen... Ska avhålla mig från detta problem, i alla fall under nattetid

Nu gick det bra med ”attributen”. Kan lova, jag kommer inte sätta på något mer på länge.


Med detta så säger jag god natt... // Zimpelz

Av Zkrivaren - 28 februari 2009 20:30

Har ju varit "något" snack om tummen idag... Män att stå på tummen är inte lätt men...



Nu är det melodifestival...igen. Hittills är Higher högst upp... på min lista...

Vi får väl se hur det går... Sköt om allt er. Z

Av Zkrivaren - 28 februari 2009 15:21

Och då ska man bli kär...sägs det.

Jag fick bara en rekommendation in under en kalldusch, det är inga svårigheter här, brukar alltid ta en till två minuter innan varmvattnet märks. Och där stod jag med tummen upp och såg glad ut till vattnet träffade min kropp, och rann ner till...tummen.


Efter en stund, hur lång talar jag inte om, huttrade jag från duschen, in i sovrumet och klädde på mig, sedan under täcket, fortfarande skakande. Efter vad jag tyckte var en evighet, slumrade jag till och vaknade av att det var drag på ett ställe, men varm det var jag igen, så jag kunde ge mig ut och gå på stående...fot.


Efter någon kilometer träffade jag en glad tjej, hon som inte kan låta bli min...tumme, efter en olycksalig händelse ja'g tidigare berättat om . Alltid ett stort flin och fnitter.

Nåja, visssa saker bjuder jag på, fast en del verkar hellre tacka nej?


Svepte in till ICA för jag var sugen på...semla.

Och se där tre paket kvar och jag tog ett, innan jag svepte till kassan, och träffade en trevlig dam som lyckades para ihop sin handväska med kundkorgen. Hade hon inte fått loss dem hade det nog blivit...kundväska.


På väg hem såg jag vårtecknen lite varstans, bl a snödroppar utslagna, så våren är på gång!

Tyvärr kunde jag inte ta bild på dem då de stod i en trädgård intill ett hus. Sist jag gjordfe det blev jag mordhotad, kan vara skönt att slippa det, men en bild på uppstickare ser vi här, fler lär komma.


//Zkrivaren med vårkänslor att slösa...på nån

Av Zkrivaren - 28 februari 2009 14:07

Har suttit och roar mig på match.com. Vad gör man inte för att testa sig eller kan det vara ett dåligt sätt att se vem jag är... Skulle kanske gjort ett för Mysaset också, hmm


Detta var vad min personlighetstest kom fram till. Jag antar det stämmer en del om jag hade haft andra förutsättningar än nu. Nu är ju procenttalen ganska nära varandra, så jag har nog inte någon mer framträdande sida, hmm. Man kan se det som en rund kaka delat på 4.


Så här ser min personlighetstyp ut:


Vi har alla drag av alla fyra personlighetstyper inom oss, men det är nästan alltid en personlighetstyp som är dominant. Vi kallar det för den mest utmärkande personlighetstypen.

Personlighetstestet identifierar även dina minst utmärkande eller sekundära personlighetstyper. Vissa delar av denna personlighetstyp kommer att visas men inte i lika stor utsträckning som din mest utmärkande personlighetstyp.


Beskyddare, 26%:  Vanligtvis väldigt populär. Starka band till hemmet och familjen. Uppträder lugnt och oroar sig sällan. Är ofta konsekventa, lojala och beskyddande.


Äventyrare, 24%:  Känd för sin energi, starka kreativitet och spontanitet. Söker spänning, gillar risker och njutning. Gillar intellektuella utmaningar, är nyfiken men inte lätt att övertyga eller påverka.


Diplomat, 23%:  Har förmågan att se helheten och planerar långsiktigt. En intuitiv tänkare som är flexibel, verbal och socialt begåvad. Fantasifull, empatisk och omhändertagande.


Ledare, 27%:  Djärv, nyskapande och rak. Bra på abstrakt tänkande och kortsiktig planering. Ofta bestämd och ganska tävlingsinriktad. Målmedveten och effektiv.



 

En något dålig förklaring på en ledare, skulle varit en bild på en jordledare...


Du är en LEDARE/beskyddare

Du är en sann ledare - en oberoende filosof som angriper problem metodiskt och rationellt. Med din nyfikenhet, uthållighet och ditt logiska tänkande finner du ofta innovativa lösningar på problem.

Du är ofta modig, självsäker och du arbetar hårt. Du är detaljorienterad, speciellt vad det gäller tekniska saker och du gillar att prata om ditt jobb med andra.

Du är otroligt lojal mot dina vänner och din familj. Du gillar att visa hur bra det går för dig för dina nära och kära.

Trots att du är bra på att handskas med människor och gillar att vara en del av ett stabila sociala nätverk så tillbringar du gärna tid själv där du har tid att hålla på med dina egna projekt.

Du är beskyddande och pragmatisk(praktiskt orienterad, inriktad på vad som fungerar, snarare än vad som är helt enligt teori eller ideologi). Dina vänner och din familj tycker att du är intressant och påhittig.


Jag brukar ju alltid ha något negativt att säga men... ska försöka hålla käft om hur jag tycker det stämmer. Jag kniiiper!!!

Men önska er en bra dag gör jag... Kram på er...

Av Zkrivaren - 28 februari 2009 12:27

De sju dvärgarna är i Rom för att besöka Vatikanstaten. Toker går och ringer på påvens dörr. Påven öppnar och undrar:
- Toker, min son, vad kan jag göra för dig?
Toker frågar:
- Ursäkta mig, Ers Höghet, men finns det några dvärgnunnor i Rom?
Påven ler och svarar:
- Nej, Toker, det finns inga dvärgnunnor i Rom.
I bakgrunden ser påven att några av de andra dvärgarna börjar fnittra.
Toker frågar då:
- Ers höghet, finns det några dvärgnunnor i Italien?
Påven tittar på Toker och svarar:
- Nej, Toker det finns inga dvärgnunnor i Italien.
Vid det här laget skrattar hälften av de andra dvärgarna helt öppet.
Toker fortsätter:
- Finns det några dvärgnunnor i Europa då?
Påven, som börjar tröttna på frågorna svarar:
- Toker, det finns inga dvärgnunnor i hela Europa.
Den här gången viker sig dvärgarna av skratt. Toker sträcker på sig och säger:
- Ers Höghet, finns det några dvärgnunnor i världen överhuvudtaget?
Påven, som nu är mycket frustrerad, säger:
- Toker, det finns inga dvärgnunnor någonstans i världen!
När Toker får detta svaret börjar de andra dvärgarna vrålgarva, hoppa upp och ner och ropa:
- Toker har knullat en pingvin! Toker har knullat en pingvin! Toker har knullat en pingvin!

Av Zkrivaren - 28 februari 2009 10:55

Efter en otrolig natt blev det en tidig smärtsam morgon. Klockan 08:40 vaknade jag, lagom en lördag med smärta i min nacke. Efter att ha linkat ut till toaletten och där släppt ut stoltheten med innehåll, var det dags att ta itu med nacke med diverse rörelse och kylningar. Detta tar sin tid, sedan bara slappna av, och absolut inte sitta vid datorn.


Ute väntar solen! Äntligen har den sluppit molnen som dolt den så länge, åtminstone mornar och förmiddagar.


Denna sista lördag i februari har ett oskrivet blad, som jag skall fylla i, vad det blir kommer att återges till viss del här i bloggen.


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 27 februari 2009 23:02

Nu är det lungare på datafronten. Jag sitter och kopplar av och bara njuter...nästan i alla fall, för plötsligt blinkar msn till och någon är och vill prata. Vad härligt, lungt och sansat, trevligt och skönt....

Om det varit så hela dagen ändå, då hade jag sovit nu, och det är ingen bra lösning.


Varmt ute, varmt inne och varm är jag. Har ju en styv tumme enligt vissa perzoner, ingen nämnd - ingen glömd. Men den fyller upp sin funktion kan jag meddela.


Nu ska jag vika mig dubbel...om jag kunde. Det jag kan är att fortsätta ett trevligt samtal på msn, sedan får vi se vad natten ger, kanske nåt för bloggen i morgon förmiddag.


Trevlig helg besökare!


Lev väl!


//Zkrivaren

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards