Alla inlägg den 20 oktober 2007

Av Zkrivaren - 20 oktober 2007 20:25

Efter alla konstiga beteenden i min kommun, skulle jag vilja lufta en fråga till dig som läser detta, företrädesvis hundägare, vilka hundar (raser) skall få hälsa på varandra? Är det bara jämnstora som tax-tax, foxterrier-foxterrier, schäfer-labrador osv.?


Jag vet att "råttor" och Grand Danois, har problem, liksom jag med schäfer, vi får inte hälsa som vi vill, inte ens på annan schäfer. 

Av Zkrivaren - 20 oktober 2007 18:41

Jo då, du läser rätt. Jag gjorde det. Med tankarna fritt svävande kom jag att träffa en dam på eftermiddagens hundtur. Nåja, träffa var lite mycket sagt, men jag passerade Pingstkyrkan när hon kom gående mot dess ingång. Snygg som attan och väldigt lik en före detta. Mina ögon var nog rätt stora, när vi hejade på varann, för det var då tankarna samlade sig och informerade hjärnkontoret om att "min" böna, aldrig skulle flytta så långt.:-)

Av Zkrivaren - 20 oktober 2007 15:46

Jag passade på att motionera lite med cykeln på eftermiddagen och passade då även på att smita in och besöka ICA, något jag inte skulle ha gjort.

Innanför möttes jag av en ca 195 cm hög stapel korgar och när jag skulle ta min satt den fast. Hur jag en ryckte i den så satt den berghårt fast. Då satsade jag med kraft med resultatet att korgen släpper och far upp i en takkonsol varvid alla i min närhet inklusive jag själv hukar oss i några sekunder, säkra på att delar av takkonsolen eller mer skulle komma över oss. Så blev det inte, men det ekade bra i affären åtminstone. Så nu skvallras det för fullt om mitt misslyckade försök att ta en korg/riva ICA.

Av Zkrivaren - 20 oktober 2007 12:30

En ung företagare hade just startat sin nya firma. Han hade hyrt ett vackert kontor och möblerade det hela med antikviteter. Då han gick runt i sitt kontor såg han en man som var på väg mot kontoret. För att verka som han vore en höjdare plockade han upp telefonluren, och pratade precis som han hade en stor affär på gång, snackade om miljoner hit och miljoner dit. Efter många om och men lade han på luren och frågade besökaren:

-Kan jag hjälpa dig med något?

-Javisst, jag är här för att koppla in telefonen.

Av Zkrivaren - 20 oktober 2007 12:04

Oj, sent i natt och sent upp, akut ut med hunden och jag svor så tappert för jag trodde jag hade glömt mobilen hemma, det vore katastrof! Så rundan gick i mycket snabbt tempo och en enda hund såg vi på avstånd. När jag kommer hem upptäcker jag att mobilen legat i byxfickan hela tiden.

Av Zkrivaren - 20 oktober 2007 10:46

Det är kallt som själva Kung Bore är här. Långkallingar på och varma vantar o mössa. Hunden har sin päls, och nu ska vi ut.


Sibylla har namnsdag idag. Grattis! 

Av Zkrivaren - 20 oktober 2007 01:24

Fredagen är slut och lördagen har gjort sitt inträde och jag sitter allt jämnt vid datorn, nu med msn och en riktigt god vän i vars händer jag vågar lägga mitt liv. Det finns ytterligare två sådana i mitt liv, sedan är det andra. Ingen nämnd - ingen glömd. Men hellre tre riktiga vänner än tio ytliga så kallade vänner.


Lev väl!

P.S Inget illa menat mot någon besökare, men jag känner er för lite, dock kan jag säga att alla har varit och är trevliga, kanske blivande vänner? 

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards