Alla inlägg den 11 oktober 2007

Av Zkrivaren - 11 oktober 2007 22:35

Efter en jättetrevlig torsdag blev det en avslutning med sorgkant, kylan svepte in, men värmen stod emot. Imorgon är det en ny fredag, som jag just nu inte ser fram emot.


Lev väl! 

Av Zkrivaren - 11 oktober 2007 19:54

Efter en skön torsdag, med diverse händelser, är det nu mörkt, kallt och regnigt ute. Som jag börjar känna mig inombords. Det är turbulens nu och jag kanske inte återkommer med godnatt ikväll.

Av Zkrivaren - 11 oktober 2007 16:27

Reparera och fara runt, och så hem, och fortsätta maratonstädningen. Imorgon skall allt vara klart.


Ut med hunden på eftermiddagsturen och hon missade sin kille på granngatan, men träffade istället sin största och minsta fan. Den lilla valpen ställde sig på bakbenen och omfamnade min hunds ansikte med främre tassarna. Det blev svårt att skilja dem åt.

På tillbakavägen fick jag ett gott skratt eller är det jag som åker dit? På en cykel sitter en kille i en korsning. Två bilar från var sitt håll stannar och killen märker det inte, förrän en bil signalerar. Killen studsar till och jag ler.


När jag kommer fram får även jag bilar, en stannar och jag går, sedan skall nästa del i korsningen korsas och lagom som jag har klivit ut i gatan kommer farbror gammal med sin tant i sin bil svängandes och tänkte stanna mitt i korsningen för att släppa fram mig. Det tillät dock inte jag utan vinkade fram honom på bästa polismanér. Vi hann upp på trottoaren när en buss kom farandes. Han skulle in på samma gata och nu blev det lite trångt för normalt tar bussen trottoaren som hjälp, men nu var jag där. Busschauffören gjorde ett proffsig arbete och missade mig, men kom inte och säg att gående har det lättare i trafiken än t.e.x cyklister.

Av Zkrivaren - 11 oktober 2007 11:57

En man var ute på stan och gick en kväll när han helt plötsligt började känna sig väldigt pilsk. Han gick in på närmsta bordell och gick fram till bordellmamman:
- Jag skulle vilja ha en helrakad tjej tack.
- Javisst, svarade bordellmamman. Då går du upp för trappan och in till höger.
Mannen gick upp för trappan och in till höger och fann en naken kvinna liggandes i sängen. Problemet var bara att hon inte var rakad, så mannen gick ner till
bordellmamman igen:
- Nej alltså, jag vill ha en tjej som är helrakad!
- Javisst, upp för trappan och till höger.
Mannen gick återigen upp för trappan och in till höger och hittade samma kvinna ligga där, fortfarande orakad.
Nu började mannen bli otålig och gick med bestämda steg ner till bordellmamman:
- Nu är det så att jag vill ha en tjej som är helrakad mellan benen och hon som ligger där uppe är inte det!
- Jaja, jag får väl följa med dig då, sa bordellmamman.
De gick upp för trappan och in till höger. Där låg samma kvinna som tidigare och mannen utbrast:
- Där ser du! hon är ju inte rakad!
Bordellmamman svarade lugnt:
- Vänta lite bara... Hon gick fram till kvinnan och började vifta med händerna:
- Schas på er flugor!

Av Zkrivaren - 11 oktober 2007 11:17

När förmiddagen är klar kommer värmen, men jag skall inte klaga. Däremot syns färre hundägare ute med sina hundar, för inte kan det vara så att alla dessa hundar rastas inom 15 minuters marginal varje dag på samma plats?


Dagens förmiddagstur blev en tillställning som fick mig att tänka på historien nedan. Större delen av går på en parkväg och på denna väg möter jag en ung dam, som slår ner ögonen när hon närmar sig, mitt i skrevet på mig. Inte för att jag har något att skämmas för, möjligen för aktiv då?


Att gå över en gata vid en korsning kan vara problematiskt även utan hund. Idag var det bilar från alla håll, det gällde att tajma. I ögonvrån såg jag en som stod still och skulle ut, men inte kom. Det visade sig att hon väntade på mig! Ja, inte till bilen utan för att släppa fram mig. Hon påminde mig om någon som numer står nära mig.


- Vet du varför kvinnan tittar ner när du du säger att du älskar henne?

- Nä.

- För att se om det är sant!


Det förklarar aktiviteten i mig :-)

Av Zkrivaren - 11 oktober 2007 09:31

Torsdag förmiddag. Efter en kall natt, en kall morgon som följs av en kall förmiddag. Undrar om tårna är kvar? En...två...fem...sju...nio. Jo, de verkar dom vara. Skönt det.


Idag är det rörmokeri på gång. Jag skall rensa ett rör i badrummet igen. Detta rör till handfatet täpps igen flera gånger varje år. Främst av hår.


Idah har Erling och Jarl namnsdag. Grattis! 

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards