Alla inlägg under januari 2007

Av Zkrivaren - 31 januari 2007 22:05

Äntligen lite varmare utomhus. Skönt när man måste ut med hunden, men kommunens vinterunderhåll är klart underkänt. Trottoarerna är glashala och på vissa ställen har man plogat snövallar på trottoaren. Detta innebär att gående tvingas ut mitt i gatan där bilarna kommer och vill fram. Med tanke på de små insjöar som bildats går man helst mitt i gatan. Irritationen finns där såväl hos gående som bilisterna.

Själv lyckades jag trampa ner i en pöl av det djupare slaget varvid fotbadet var avklarat, mot min vilja.

Hunden brydde sig inte så mycket om det, hon hade spanat in en polare som kom längre bort och det var ju klart intressantare än husses blöta fötter. Under tiden hundarna hälsade konstaterade vi människor att rakning av hundarnas magar vore perfekt när det är sådant väder som idag, eftersom allt fastnar i pälsen på magen. Då skulle jag slippa torka jycken 10-15 minuter efter vi har kommit hem. Frågan är om det inte vore vi hundägare som skulle rodna mest, djuren skulle nog strunta i hur de ser ut när de är ute.
Av Zkrivaren - 21 januari 2007 22:04

Koncentrationen är fortfarande dålig, jag mår inget vidare. Tog ett rekordkort bad i badkaret (7 min) vid 20-tiden. Jag som gärna ligger och drar mig i varma vattnet, uppe på sju blanka, nog är det fel alltid. Har försökt att söka mig en bostad mot huvudstan, 08:a som man är i botten, med klent resultat. Inte ens inneboende.

Av Zkrivaren - 21 januari 2007 22:03

Sjunde dagen och första helgen som solo allena. Sju dagar sedan det sprack. Sju väldigt långa och jobbiga dagar, både psykiskt och ekonomiskt. Plötsligt sitter jag med räkningar som vi var två om att skaffa, men den ena fegade ur och nu står jag här med allt, för jag vill inte lura folk eller företag.
I kroppen fungerar nästan inget. Ut med hunden går på rutin, det är nästan hunden som leder mig. I huvudet gror tankarna runt och runt igen. En kompis sa:
- Men ut och jaga, du är ju singel!
Jo tack, det stämmer, vilket fall det sista, men som jag mår nu undrar jag vem som vill ha mig?
Idag har det mest blivit sittandes och tänka och tänka... Skulle egentligen ha städat och plockat hundhår, men jag orkade inte. Just nu vill jag bara flytta härifrån. Jag är född och uppvuxen i huvudstan, men det innebär inte att jag efter sju års exil, måste bo inom tullarna, även om det är det bästa som finns för min del.

Fattar inte hur jag kan tänka, eller är det just det jag inte kan? Fläktsystemet låter för jävligt och ljuder från 07 till 21 sju dagar i veckan. Var jag än är i lyan hör jag fläkten, en sitter i förrådet, en i badrummet och den sista i köket.

Fem minuter senare...och jag kan inte koncentrera mig på detta längre, kanske blir det en del två i kväll. Jag får se.

Av Zkrivaren - 17 januari 2007 20:02

Sorg idag.
Det är tungt, magen värker och trycket över bröstet finns där då och då. Gråtattackerna tar inte slut. Vakumet runt mig kvarstår. Jag har slutat att fungera, tacka vare en människa, som ensam kan återställa allt, om denne vågar och vill.

Hon som orsakade det efter samboförhållande sedan 1991, vill att jag dör, det har hon själv sagt, kvällen innan hon försvann.
Jag som visste att hon skulle åka på en stormdrabbad väg timmar efter stormens härjningar, där träden flög och ramlade över vägen. Jag bad henne låta bli uppropet denna dag. Jag var så orolig för hennes skull, och vad fick jag, "stick och dö".

Hunden mår dåligt, saknar matte sedan många år. Idag höllt hon på att bli påkörd. Jycken trodde det var matte som kom.

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards