Alla inlägg den 30 oktober 2007

Av Zkrivaren - 30 oktober 2007 22:19

Tisdagen lider mot sitt slut, äntligen. Undrar vad onsdagen för med sig, något bättre, varmare och trevligare, hoppas jag. Men förhoppningen om detta, har minskat under kvällen, bara att hoppas att jag sover något i natt.


Lev väl! 

Av Zkrivaren - 30 oktober 2007 19:44

Kan inte veckan, månaden, året och vintern vara slut imorgon?


Gårdagens avslut med deppighet, förstärktes under natten och förmiddagen, och det rejält. Ett litet hopp i ett telefonsamtal, hjälpte upp en del, men nu är kvällen här och allt är mörkt igen, inte bara ute.


Datorn pajade ihop i morse efter ett mejl av känsligt innehåll, kanske datorn blev ledsen. Jag vet bara att den slutade fungera. Jag började felsöka överallt, men till slut kopplade jag om bredbandet, med samma resultat. Då tog jag mig ner till den lokala datakillen, och frågade. Han blev ställd. Tillbaka till datorn igen och koppla tillbaka allt till som det var när felet inträffade. Och då startade datorn så fint och har fortsatt så under dagen. Så det var nog mejlets fel ändå.

Av Zkrivaren - 30 oktober 2007 16:57

Det är livligt i bäcken, änder som väsnas ungar som skall lära sig att flyga. De tittar stort på hunden o mig, men ligger lungt kvar.

Värre var det med mopsen vi senare mötte, en av de som inte vill träffa mig med hund. Vi var inte goda vänner direkt, och det blev väl inte bättre av att hunddamerna uppvaktar samma kille. Men tack vare den killhunden, började dennes matte och jag att prata och hon insåg att det går att testa om hundarna kommer överens. Således gjordes så och det gick bra, tills min valde killen. Då satt den lilla i nosen på henne. Numer är de inte så goda vänner, men matte och jag hälsar o pratar. Så lite behövs för att ge så mycket.


Sedan finns det tankar om vad man får lära sig på brukshundsklubben, förutom att hålla hunden i kopplet. Och det är en allmän tanke.


P.S Nej, jag är inte socialt kontaktsökande :-) 

Av Zkrivaren - 30 oktober 2007 13:02

Mamma kommer du ihåg när du berättade om blommor och bin? Undrade flickan när hon kom hem en kväll.
- Ja, min dotter, hurså?
-Varför sa du inte att gadden var så stor och hård?

Av Zkrivaren - 30 oktober 2007 12:53

Efter fyra timmars elände är bredbandet i funktion liksom grannens stereobas för utomhusbruk. Dagenas skratt kommer om en stund.

Av Zkrivaren - 30 oktober 2007 11:50

Måndag kväll slutade abrupt och dåligt. Tisdagen började med samma sak fast mycket värre. Jag är deprimerad av en orsak och samtidigt slutar ord. dator att ta kontakt med nätet via bredband så nu är det modem och mindre på nätet. Förbättrar depressionen rejält.

Så det blir mindre skrivet än normalt tills vidare.


Jag hoppas att du har det bra. 

Av Zkrivaren - 30 oktober 2007 09:05

Tisdagen är här och oktobers näst sista dag.

För min personliga del avslutades måndagen dåligt och tisdagen börjar ännu sämre.


Idag har Elsa och Isabella namnsdag. Grattis!

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards