Alla inlägg under november 2009

Av Zkrivaren - 27 november 2009 18:51

-När vi odlar bakterier i vårt laboratorium växer de som bäst vid 42 grader, säger Åsa Melhus som lett en ny studie vid Akademiska
sjukhuset i Uppsala. 

(Källa: SVT Text & Web)


Nu propageras det för maskintvätt i max. 40 grader i bostadsområdet. Kanske vill man ha lediga lägenheter?


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 27 november 2009 12:38

Idag är det ett lagbrott att köpa sex på gatan, en lag som diskuteras och kritiseras ofta.

Idag är det i lag förbjudet att fildela, lagens företrädare jagar fildelare och hotar dem med straff som påminner mer om diktatur än lag och ordning.

Men det är ännu helt lagligt att lägga ut och sälja livsfarliga droger på internet, för de är inte förbjudna i svensk lag.


-På 1½ år har 4 ungdomar slängt sig framför pendeltåget p.g.a biverkningarna av drogerna , jag känner dem genom mina barn....:´-(
 

 Psykotiska,nojiga,paranoida under drogens(laglig i Sverige) inverkan av rädsla,ångest,röster,hallucinationer m.m.,som utlöser,självmord,misshandel,mord m.m  Detta säger en mamma vars son höllt på att gå under på grund av droger via nätet.
Politikerna som denna mamma talat med ansikte mot ansikte, stödjer henne, men det är inte mer utåt. För inte har jag hört någon massiv storm från politikerna om att stoppa drogerna på nätet, att krminalisera innehavet av de droger som finns där, inte ens ett litet ynka pip från en politiker. Kanske köper de hem själva?
Media slår upp det kort och glömmer det snabbt. Svininfluensan är bättre att följa, det är ju ekonomiska intressen som styr allt inon scenariot.
I kampen mot droger är det ju bara våra barn som drabbas, vår framtid, de som ska bli journalister och ta över efter dagens tysta...journalister inom tidningar, radio och TV.
//Zkrivaren
Av Zkrivaren - 20 november 2009 16:44

 

En ost innehållande paprika och chili i lagom mängd att det smakar bra, inte svider.

En produkt för varje affär. Kommer från Ockelbo.

Av Zkrivaren - 19 november 2009 12:57

Det känns när det kommer nära inpå en, det känns för jävligt.

Internet är en dröm som för många gått i uppfyllelse, men med internet kommer massor av skit. Skit som vi inte behöver!


Simon och några kompisar hittade en drog på nätet som de införskaffade, han skulle bli så lycklig och glad. Och det blev han...till en början, sedan kom mardrömmen som så när tog hans liv, som gjorde hans mamma orolig och dagar av vistelse på sjukhus innan han återkom till den här världen igen.

[Källa: Aftonbladet]


Simon gjorde ett misstag som kunde ha kostat honom livet, och detta är en av många livsfarliga droger på nätet, sådant skit som ungdomar idag köper. Till er vill jag säga:

Låt bli att köpa skiten! Visa att ni är kloka nog att våga låta bli att prova ens. Och hjälp era kompisar att även de låter bli drogerna, som vissa tjänar stora pengar på, när andra blir sjuka och kanske dör.


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 18 november 2009 23:36

Det blev en tuff avslutning på onsdagen för främst skåningarna när ett blåsigt oväder från Danmark träffade Skåne med full kraft. Blåsten var även mycket kraftig upp i Blekinge, Hallands och Kalmar län. Mer än 78.000 människor förlorade strömmen i blåsten som var över 25 meter i sekunden åtminstone på Öresundsbron.


I södra Kalmar län kom det häftigt med regn innan blåsten satte fart.

Och som det inte vore nog fick jag precis veta att bredbandet som krånglar i Småland, åter igen gått ner en gång. Nu kan det ju finnas än och annan anledning till det, varvid kunduppgifter nog inte behövs, eller ska det vara:

Förnamn: Al

Efternamn: Träd

Adress: Skogen

Postadress: Småland

Även herrarna Gran och Tall hade visst problem med balansen, och de är nykterister.


[Källa: DN]


Lev väl!


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 18 november 2009 00:23

Efter en dags tips och flängande, skrivande och annat är det dags för sängen.

Bredbandsproblemet jag haft i tidigare inlägg, stabiliserades runt klockan 15, fick jag veta, och har sedan dess inte varit synligt. Men störningarna har vad jag förstår varit omfattande. Och känner jag på mig rätt, är detta inte slutet på problemet.

Är det stationen som inte klarar trycket, är det Telia som måste göra nåt. Inte om år utan omgående.


Är du mellan 40 och 49 år? Då kanske du är en av de som har sjukersättning? Allt fler yngre får detta, och riskerar därmed fattigdom.

Regeringen, oavsett partifärg, har misslyckats att göra nåt för dem. Och med den innevarandes jakt på sjuka, ej arbetsföra, som ska bli av med ersättningen, underlättar det inte.

Vissa försök har dock gjorts.


(Källa: DN)


//Zkrivaren





Av Zkrivaren - 17 november 2009 14:44

Jag får omedelbar respons från Telia, men gör nåt då! Jag kan inte sitta mellanhand till alla.

Jag kan bara konstatera enligt numer även egna ögon, att Telia har problem med sitt bredband via ADSL. Jag har levererat vidare för kontakt med Telia. Dock har man redan ringt många gånger och blivit ovänligt bemött, så jag kan förstå att man kanske inte skriver därför man byter hellre leverantör.


Nu ska jag tillbaka till platsen och se hur illa det verkligen är...igen. Tänk om Telia gjorde det också. Tänk om deras tjänster på nätet heittar felen som finns. Tänk om....


//Zkrivaren


På den ej publicerade kommentaren från Karin, förstår jag dig, men situationen är sådan att misstron mot Telia är mycket stor nu efter flera sådana händelser. Jag ska ta upp det med drabbade och hoppas de kan höra av sig.

Av Zkrivaren - 17 november 2009 14:41

Problemen med Telia fortsätter och har nu pågått i ca 14 timmar. Kunder, frustrerade och förbannade, är utan bredband. Trots att man lyckats få iväg en automatisk felkontroll på bredbandet, får man till svar att inget fel påträffats. Ändå ligger mottagningen under tiden nere! Inte en ända signal kommer fram till modemen. Snacka går bra, men göra nåt.... Otroligt skamligt Telia! Och jag undrar hur Telia ens får existera med sådan uselt underhåll och misstro mot sina kunder. Dags att lämna Telia! 


//Zkrivaren

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards