Alla inlägg den 1 oktober 2007

Av Zkrivaren - 1 oktober 2007 23:39

Jag har inte hunnit med allt som jag borde ha gjort, en av dessa saker är bilder på hunden, men imorgon kommer det några bilder av varierande ålder på min hund. Tills dess ha det bra!


Lev väl! 

Av Zkrivaren - 1 oktober 2007 21:04

Inte nog med att jag har hittat "hem" till vad jag tycker är ett toppenställe för bloggare (bara räkneverket slutar få fnatt), här finns det jättetrevliga bloggare. Ingen nämnd - Ingen glömd.


När jag kom hem ikväll fick jag från tre olika källor varav en är denna blogg massor av jättetrevliga kommentarer om hunden, som idag gjort en god gärning.

Det känns jätteroligt att få detta och jag skulle nästan vilja ha öppet hus för er alla, men då lär det bli trångt och intimt, men det kanske går bra ändå? :-)

Ett lite bevis för min uppskattning blir några färskare bilder än den som ni så från den 18 december 2005, nio dagar efter en 1,5 timme lång canceroperation.


Tack till er alla!

Av Zkrivaren - 1 oktober 2007 20:55

MALMÖ. Här dränktes Linda-Maries hund.
Sänkt till botten med tyngder.
Nu ställer vännerna upp för att få fast djurplågaren.
- Vi ger 50 000 kronor till den som ger oss rätt namn, säger kompisen Cecilia Paulsson.


Så börjar artikeln i dagens Expressen. Dobby, som hunden hette blev bara 20 månader ung. En eller flera gärningsmän fick tag i hunden och utan samvete sänkt hunden med tyngder i sjön.


Detta fall är naturligtvis polisanmält utan att polisen lägger ner stora resurser på det. Av den anledningen startas nu en fond kallad "Dobbys minnesfond" med bankgironummer: 202-7860.

Pengarna är i första hand tänkta att gå till en belöning på 50 000 kronor till den som kan ge sådana upplysningar att gärningsmannen eller gärningsmännen kan gripas och fällas i domstol för brottet.


Personligen hoppas jag att fonden kan fortsätta och hjälpa andra människor och deras djur på ett elelr annat sätt. Exakt hur skriver jag inte här. Däremot kan jag tänka mig åka till Malmö och leta, inte för pengarna som i och för sig är välkomna, utan för att få tag i den/de skyldiga till detta vidriga dåd!


Lägg ut de tre första styckena i din blogg så att så många som möjligt får läsa och glöm inte att ge en slant till fonden. De skänker efter möjlighet, inget är för litet - inget är för stort.

Av Zkrivaren - 1 oktober 2007 12:12

En snabbis till affären för lite mikromat på grund av min glömska eftersom jag hade annat i ett huvud. Väl utanför möter jag fyra skolungdomar 13-15 år. Samtidigt kommer en mycket välformad kvinna ut ur affären med DD-kupa och en av killarna utbrister:

- Vilka jättepattar!


Så gjorde jag också i samma ålder tills den dagen jag mötte en tjej som helt lungt stannade och vände sig till mig och sa:

- Visst är de stora, vill du smaka på dom? Och så drog hon upp tröjan och visade dem, för en kille som förmodligen var rödare än hennes mens, i ansiktet. Sedan dess är jag ganska blyg, om inte kemin stämmer.

Av Zkrivaren - 1 oktober 2007 09:43

Av Zkrivaren - 1 oktober 2007 09:40

- Vet du varför brandbilen är röd?
- Nej?
- Jo, för han blir så generad när han visar slangen!

---------

Tre killar tältar ute i skogen. De två killarna som ligger ytterst vaknar och märker att dom drömt våta drömmar om en snygg tjej.

Den en killen:

- Vilken brud jag drömde om, hon tog hand om mitt underliv på ett otroligt sätt.

Den andre kille:

- Det gjorde jag också, vilka långa tag.

Då vaknar killen i mitten och får veta om deras drömmar:

- Själv drömde jag om att jag åkte Vasaloppet...


Av Zkrivaren - 1 oktober 2007 07:31

Det blev en kaosliknande natt och jag glömde därför att skriva ett sista inlägg igårkväll/natt. Men nu är det god morgon som gäller, men när man tittar ut så är den inte god. Hotfulla moln ligger över oss, redo att ge en ny dusch, så idag skall tvålen med, och en handduk. Ja, varför skall man slösa på vatten inne när det kommer uppifrån och med min tur när jag är ute?


Idag har vi gått in i oktober och månadens första par ut är Ragna och Ragnar, som har namnsdag idag. Grattis! 

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards