Alla inlägg under januari 2009

Av Zkrivaren - 31 januari 2009 22:55

Nu är lördagen också slut, ingen stoppade tiden idag heller och om en dryg timme säger vi farväl till årets första månad, januari.


Själv chattar jag bort sista timmen och välkomnar februari, en månad närmare värmen, Den där som hotas av en vulkan i Alaska, som vi skall vara så rädda om när det pratas om obefintlig global värme. Kommer den igång blir det en obefintlig sommar...igen.


Befintlig är min säng, än så länge. Dags att sova.


Lev väl!


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 31 januari 2009 21:13

Jag hade tur, fick lite av båda... Såg denna på bio och den var stark. Hoppas ni valde den, den är värd att se... Glömde, och att höra...

Gabriellas sång...

Det är nu som livet är mitt

Jag har fått en stund här på jorden

Och min längtan har fört mig hit

Det jag saknat och det jag fått


Det är ändå vägen jag valt

Min förtröstan långt bortom orden

Som har visat en liten bit

Av den himmel jag aldrig nått


Jag vill känna att jag lever

All den tid jag har

Ska jag leva som jag vill

Jag vill känna att jag lever

Veta att jag räcker till


Jag har aldrig glömt vem jag var

Jag har bara låtit det sova

Kanske hade jag inget val

Bara viljan att finnas kvar


Jag vill leva lycklig för att jag är jag

Kunna vara stark och fri

Se hur natten går mot dag

Jag är här och mitt liv är bara mitt

Och den himmel jag trodde fanns

Ska jag hitta där någostans


 

Jag vill känna att jag levt mitt liv ...

Av Zkrivaren - 31 januari 2009 21:06

Som  den regelbundna besökaren noterat har Zimpelz, gått mycket hårt åt Försäkringskassan, och inte utan stadgi grund för det, här i bloggen.


Nu börjar även jag att ilskna till då FK förlorat hundratals miljoner skattepengar på ett it-system som andra redan gått ifrån! Hur kan man vara så dum? Har konsulterna lurat i fk, att detta gamla systemsom uppenbarligen inte fungerar, skall vara det senaste?


Ett system som har orsakat stress, sjukdom, försenade utbetalningar och mycket mera hos såväl anställda som sjuka.


Nog för att FK kan göra fel, vilket de gjort så länge jag kan minnas, men det finns ju också skrivbordspolitiker och ministrar (se Dagens Industri), som skall blanda sig i och fatta beslut. Så även i fallet med it-fiaskot.


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 31 januari 2009 20:11

Fick beslutsamhetsångest uppepå allt, vad ska jag välja...

Ska jag köpa svarta "vingar för pengarna" och få kör-slaget


...eller ska jag ta "så som i himmelen" på ettan? Jag får pendla kanske, hmm 

Hoppas ni har ett lättare val...

Sköt om er

Av Zkrivaren - 31 januari 2009 19:13

... det blir Min sista pust för idag... tror jag, får väl se vem av "oss" som bestämmer...

 

Förstod sedan länge att det inte kommer hålla. Man kan inte göra så stora förändringar på en gång och så kort tid. Man måste först se att målet är genomförbart, vilket tom det outbildade kunde räkna ut.

Var det kommer sluta vet ingen, men jag hoppas på en och annan avgång. Sätt någon på posten som har lite sans och inte måste visa sig på styva linan. Visst har de hög lön och måste jobba för det, men inte på detta vis. Inte på de sjukas bekostnad. Inte på egenföretagarnas bekostnad...

Ser fram emot fortsättningen av pajkastningen så vi får reda på lite mer av ”sanningen”

 

Christina Husmark Pehrsson: Mediebilden är orättvis...

 

http://www.aftonbladet.se/debatt/article4285404.ab

Här måste jag bara säga... Om det var hälften av det som media får ut... Tycker jag det är...ILLA NOG!!!

 

Husmarks debattinlägg bemöts: Ynkligt skylla på personalen... och bara säga halva sanningen...

 Inger Efriamsson, fd ordförande i Försäkringskassans styrelse

http://www.aftonbladet.se/debatt/article4292036.ab

  

Så här kan det gå när beslutsfattarna fattar fel beslut.  Ska det gå så långt att människor som lever i vårt välfärdsamhälle ska bli helt utblottade. Inte få bo, inte ha bil, göra av med allt...

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4272584.ab

 

Vad gör man inte för att få besked... och vad får man? Hur svårt kan det va?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4285300.ab

  

Finns det annat än att säga...  Avgå för de sjukas bästa...

Vi blir inte friskare men förhoppningsvis kan vi slippa de som gör saken värre... De som trampar på den svage i samhället

 

Jo, på ”korrekt” svenska... Fy skäms!

 

Måste bara lägga denna länk. Försäkringskassan- inifrån.

Kika in... Kan vara lite intressant att lägga i minnet eller favoriter.

http://fk-attraktiv.blogspot.com/

Önskar en "nygammal" välkommen, hoppas det blir massor av zladder...:-) Överlämnar nu bloggen i era händer. För övrigt...

Ha en bra jättebra kväll allihop...//Zimpelzzz...

Av Zkrivaren - 31 januari 2009 18:30

Nu har det gott en tid sedan jag la in inlägg här på bloggen.

Men nu ska jag försöka skärpa mig . Inga ursäkter från mig  men det var mycke runt jul .Mitt älskade barnbarn (min guldklimp) snart 2 år har varit mycke hos mig . Har dålig vana efter så många år med vuxna barn, förstår inte hur jag orkade med mina egna barn på heltid dygnet runt . Är helt färdig ,slut körd när hon åker hem . Men det kanske har med att man är äldre och oroar sig för mycke.Vi hittade på mycke kul var och badade i badhuset och sedan var det ju mycke sandlåda och gungning som gällde. Ja sedan kom jul med allt stök och besök av sambons mamma och mina barn och deras familjer . Kul men en hel del att göra . Sedan kom det nya året och jag har förhoppningar på ett bra år.Förkylning som inte vill bryta ut och bara ligger i bakgrunden och lurar.Feber och halsont några dagar sedan känner man sig frisk och kry men sedan dyker den upp som gubben i lådan. Inte kul alls utan bara irreterat jobbigt. Och har nu bara en tråkig jobbig feb. framför oss .Tur så är denna månad kort och att vi kan se fram emot en varm och solig vår och sommar . Så vi kan få nya krafter för det behövs efter vintern och mörket , för att inte glömma regnet som vi har haft en hel del av förra året. Sedan hoppas jag att min släktforskning kommer igång ordentligt och då har man många timmar framför datan .Spännande så tiden bara försvinner .Ja nu får vi höras en annan dag


// zladdertackan

Av Zkrivaren - 31 januari 2009 18:11

Ledig lördag och härlig tid. Jag vaknade sent och hamnade i stormens öga nästan direkt jag slog på datan.


Så för att få lite lugn och ro, klädde jag på mig lite mera kläder och topg mig ut i avsikt att gå till ICA promenera lite.


Och lite blev det. Efter en kilometer i rask takt kom jag att svänga av åt vänster rakt in i kung Bores iskalla famn i form av en lika kall vind. Det gick rakt igenom mig och jag ökade takten, samtidigt som jag kortade av promenaden väsentligt.


Väl inne njöt jag av värmen som fanns i lyan, utan blåst, så mycket att dagen bara försvann. Nu är det kväller och vad som hända skall vet jag faktiskt, men det är en annan historia.


//Zkrivaren - avkopplad o redo

Av Zkrivaren - 31 januari 2009 16:39

Försäkringskassan sviker företagare...

Beror det på att information från regering inte kommit fram eller F-k inte fattat?

Med allt annat fel på försäkringskassan är det inte långsökt gissa... de har inte sett, inte hört något... felet är någon annans. Eller är de utan personligt ansvar(UPA), hmm

Sänkningen blev en höjning... Vad sägs om att samla medel till en gammaldags hederlig ”kulram”. Minns det var en sådan mina barn lärde sig räkna på... och för dem har det gått bra.

http://di.se/Avdelningar/Artikel.aspx?ArticleID=2009\01\31\322242&sectionid=Ettan

Bönderna som redan har det så bra (ironi) på landet verkar drabbas... http://www.atl.nu/Article.jsp?article=51373&a=Regeringsmiss%20kan%20drabba%20lantbrukare

Sköt om er// Zimpelz

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards