Alla inlägg under maj 2007

Av Zkrivaren - 31 maj 2007 21:34

Uppgradering av minnet är av akut nödvändighet.
När jag kom ner till tvättstugan och hade tagit ur tvätten ur tumlaren och fått ner den i väskan för visdare transport till bostaden, ska jag parkera brickan.

Jag sticker ner handen i bröstfickan och svetten är det inte som rinner på ryggraden, det är iskalla tårar. Nycklarna fanns inte i fickan. Jag släppte allt, gick igenom varenda ficka. Sedan väskan med tvätten, ingen nyckel. Och den som även går till bostaden. Kallsvettig gick jag hem.

Letar igenom varenda plagg som syns i hallen, men ingen nyckel. Jag kan ju inte... jo där var den på sin plats i skåpet. Så noggrann hade jag varit, och skrämt mig själv. Frågan är nu var mina nerver är? Någon som sett dem?

Av Zkrivaren - 30 maj 2007 21:27

För två veckor sedan var jag rörpulare, lekte med rören eftersom x:et pulat i en jädrans massa hår i avloppet i badkaret. Jag fick efter arbetet upp en och en halv peruk. Nån som vill köpa en bättre illaluktande och skitig peruk, ihop klistrad med olika lim?

Nu är det dags igen. Jag har draqgit mig för det, men samma problem finns i handfatet. Nu måste jag skruva loss rören under, svära ocb bli blöt, lukta skit och inte bli rik. Allt tack vare x:et lagt en peruk här också!

Kunde hon inte spolat ner skiten. Nä, visst, det är bara urin, avföring och lite papper som får spolas, enligt henne. Och det skiter jag fullständigt i!

Snart är det väl dags för toaletten följt av köket..

Av Zkrivaren - 30 maj 2007 13:28

En första tur av två till centrum gav i hand tre pelargoner som ska planteras utomhus, om värden betalar dem förstås. De har kanske inte råd eftersom de har förnyat stora delar av bilflottan, från behändiga Renault Clio till stora Volvo kombi.

När jag stod och funderade på hur jag skulle få med mig växterna och cykel packades de ner i en påse på ett för mig bra sätt. Jag fäste handtagen i sadeln så jag kom att sitta på dem, samtidigt som jag drog ett spännband runt krukorna. Då kommer en charmant dam i sina bästa år dito figur åtminstone i mitt tycke, tittar på mig och ler. Ett leende som växer när hon tittar lite nedåt!

Där står jag som ett frågetecken tills jag tittar ner och ser att gylhelvittet har gått upp och någon försöker febrilt ta sig ut!
Var det därför hon stack in på apoteket?

Av Zkrivaren - 29 maj 2007 23:29

Drog en himla snabb tur till citykärnan med hojen, och testade både den och mig, satt takterna ? Höllt hojen? Men bromsklossar behövs nog köpas. Visst såg folk lite oroliga ut, men de har nog inte sett bilarna komma i sådan hastighet som jag gjorde. Eller köra i naturen i den farten.

In på COOP, handla och till Sara i kassan. Blir behandlad som en våt fläck på rullbandet. Och nog kändes det. Sara som annars brukar vara en av två pinglor...
Nu stod de bakom mig istället. Och jag som börjat att svettas efter cykelturen. Ut till cykeln. Precis när jag har låst upp kommer tjejerna ut och den blonda tittar på mig, vänder sig sen till kompisen och säger att hon går hem. Men det går ju inte taskiga kompisen med på utan mer eller mindre drar iväg blondinen till bilen.

Således gör jag fortfarande intryck. Och du blondinen, vi använder ju samma affär...

Av Zkrivaren - 27 maj 2007 23:24

Jag satt och läste en blogg om besvär med ström i tråden och kom att tänka på när jag var djurvakt åt såväl hästar som kor.

Hästarna gick i en hyfsat avgränsad hage med eltråd, dock utan el i. Men så blev hästarna oroliga och el lades i tråden. Och som på beställning någon timme senare kom åskan. Då ville ägaren att jag slog av elen ut i fall att, inte för att hus och ägorna (mina ägodelar borträknade) var värt nåt, åskan drog i backen.


Dagen efter lyste solen så fint och jag gick ut först till hästarna för att se om de hade vatten. En av dem kom fram till mig och ville hälsa. Jag satt fram handen och hästen kom med mulen. Just när vi har kontakt kom min arm åt tråden med den avslagna strömmen, trodde jag. Både häst och jag studsade som tennisbollar i en jämnmatch. Den andra hästen trodde det nog var breakdance. Det visade sig att ägaren varit framme vid 05-tiden och slagit på strömmen utan att tala om det.
Både hästen och jag blev skakade, men inte rörda.
Av Zkrivaren - 27 maj 2007 11:31

När jag kom hem på gården med en uttröttad byracka, som dessutom var olydig och lite bitsk, ungefär som x:et, stod två knattingar den nya lilla dammen med halvmeters djup intill lekplatsen. Plötsligt säger den ena:
- Det är gädda här i vattnet.
- Redan, svarade jag lite ironiskt
- Jo, se här! Och så plockade han upp en ½ kilos gädda livs levande, samtidigt som han berättade att det var totalt 4 gäddor och abborre i pölen.

Nu sitter jag och funderar på dels hur dum jag måste ha sett ut, dels hur länge överlever firrarna?

Av Zkrivaren - 26 maj 2007 14:26

Min kompis Pyret, som skrivit musikalen Generationer, har nu skrivit och skickat ut brev till alla möjliga intressenter i Sverige. Även intressenter i Norge, Danmark och Finland har fått ett brev.
Samtidigt som man skriker efter nyskrivet material, väljer man att sätta upp gammal "skåpmat".

Är det att binda ris på egen rygg?

Av Zkrivaren - 26 maj 2007 13:25

Nu har jag hunnit med jättarnas kärleksförlovade ICA.
Lät det konstigt?

Okay, jag tar det från början när jag gick ner till ICA. Väl inne i affären och framme vid köttdisken blev jag med mina 184 cm väldigt liten. Vid min sida parkerade en drygt tvtvå meter lång man och hans dam på väl 1,95! Jag tog lite kött och gled stillsamt tyst iväg mot nya mål.

När jag kom fram till kassan kom hon framför mig, det var nu som följetongen blev verklighet och inte tvärtom som brukligt. Lång fin kropp på alla sätt inklusive det snuskiga och iklädd så tunn tröja att det gick att se den mönstrade bh:n utan problem eller ens glasögon eller linser. Hon var allt för dagen och ljudet från allt och alla försvann. Vi såg varann i ögonen och jag förlorade allt blod till kompisen, som nyfiket ville se mer. Ett leende från henne smälte all förekommande is. Hon bröt på något främmande språk, utan att för den delen tala usel svenska.

Hon tog det lungt ut och jag hann med att få mina varor inräknade och betalda. Den unga damen bakom mig med sin djupa urringning som säkert var avsedd för ögonen, var inte så glad. Hade man missat nåt?
Nåja, jag kom ut från ICA och där var det inte sämre.

Frågan är vilken del av följetongen blir det nästa gång som går i verklighetens tecken?

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards