Alla inlägg under december 2008

Av Zkrivaren - 31 december 2008 23:46

Nu blir det inte riktigt så... fast någon önskat inför det nya som kom... men att vara vänner är inte helt fy skam..

Från OsS AlLa EtT GOoTt NyTt År, från oss alla zkrivare... We love you all...

Hoppas era önskningar slå in... SKÅL TA OSS FAN!!!

Av Zkrivaren - 31 december 2008 23:16

Jag inser nu att jag slipper skiten, det som hände 2008. Okay, sånt som är lag och sånt eller skulder, jobb etc kommer man väl inte undan, om man ens vill, men året 2008, slipper vi alla nu om ett antal minuter.

Då träder 2009 i kraft, det finansiellt oroliga året, med allt det innebär.

Själv vill jag ha hälsan och ekonomin i behåll, och sedvanligt annat.


GOTT NYTT ÅR!

Av Zkrivaren - 31 december 2008 21:25

Jim Carrey hos Letterman, för ett år sedan.

Av Zkrivaren - 31 december 2008 20:16

Löften ja...

Nu är det knappt 4 timmar kvar till slaget, maten slut och jag är mätt... Ser inget vidare ut för jag strunta i pyntet... det var ju bara "vi", men dj-ligt gott va de... Ska försöka mig på något jag aldrig provat förr... får se hur det går...

Oxfile,champinjonstuvn potatisgratäng... och gorgonsola. ok... lite brysselkål, ser ut som till grisen...:-))

Vet vi ju alla hur svåra de är att hålla löften. Jag har lagt ner det, de gick aldrig ändå att hålla. Däremot har jag önskningar... Man kan önska sig både realistiska och orealistiska ting, ibland får man se det som en utmaning... Sen finns det meningsfulla eller inte och för vem...

Vilken som är min behöver ingen gissa...

Jag önskar Alla nära och kära ha det bra och få vara friska... Alla mina vänner vill jag likaså... Alla samhällets och världens barn ska ha det liv som de är värda, bara få vara... barn. Alla sjuka ska ha det så bra de bara kan och få lov att vara det... Jag önskar det skulle kunna vara fred, inom och utom alla förhållanden... Varför inte fred på jorden också... Att vi Alla accepterar varandra som vi är, tar tillvara på varandras olikheter. Vi måste inte älska alla... Det är för mig väldigt stora ord som man ska göra sig förtjänt av... Glömt nåt har jag garanterat...

Eftersom jag har en förmåga att bli långrandig så blir jag rutig nu och lägger ner. Ha det bra allihop och sköt er nu inför slutet...

// Zimpelz i egen hög... eller låg person :-)

Av Zkrivaren - 31 december 2008 19:07

Vänner, vad är det?

Är det människor som finns vid ens sida vid med- som motgång, i ekonomi, jobb, fritid m.m? För mig är det så.

Dock har jag lärt mig att många vänner antingen är av begränsad tid, eller är mer ytliga vänner på så sätt att blir det problem man själv inte klarar av, kanske behöver lite hjälp med nåt, då är vännen inte beredd längre. Är detta då en riktig vän?

Tyvärr utnyttjar en del sådana riktiga vänner som ställer upp, jag gör det inte! Däremot har jag vissa krav på vänner, som en del inte klarar av.


En vän sparkade iväg Ågren hos mig idag, en sann vän, som jag inte bara beundrar utan är stolt att ha som vän, som inte bara försvinner när det blåser. Det är vän det!


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 31 december 2008 15:44


Med risk att någon zkrivare blir tokig och blir raderad, hmm... Får väl ta emot riset...:-)

Samma gamla vanliga visa. Kolla in videon och lyssna. Gå sedan in occh skriv på om ni inte vill att det ska vara så i vårt samhälle...

Slår ett slag till för ”En manifestation för barnen

www.namninsamling.se/index.php?sida=2&nid=2472

Nu har 801 skrivit på... satsas på 1000 (bara199 kvar) innan tolvslaget idag... både här och där.

Finns tomten eller finns han inte, hmm. Så hjälp till, se till att alla ni känner skriver på, ni som ska ha bjudningar, ha datorn nära till hands så era gäster skriver på. Alla vet att datorn inte ska vara hedersgäst, men i detta fall är det värt det!!!

http://www.sr.se/cgi-bin/P1/program/artikel.asp?ProgramID=1253&Artikel=2473204

Hjälp till och Låt 2009 bli... ETT BARNVÄNLIGARE ÅR!!! //

Sköt om er där ute... Zimpelz


Av Zkrivaren - 31 december 2008 13:57

Vi fick källsortering för drygt ett år sedan, det som skall vara så bra...för vem?


Idag har jag åtta påsar med kartong, plast, metall osv. i. Jag kan inte tömma det för vid vår station är det redan överfyllt. Här töms det varannan vecka oavsett det behövs betydligt oftare eller inte.

Det stinker inte, men påsarna är i vägen.


En bekant till mig pratade med en av hämtarna, den här gången glas, ofärgat och färgat allt sorterat. Killen som hjämtade släppte ner först ofärgat, sedan färgat på samma flak i en skön blandning.

Varför källsortera?


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 31 december 2008 11:59

Det var en gång en man som satt på en pub helt ensam. Men så kom det en snygg kvinna som mannen följde med hem. De hade lite kul i sängen men så såg mannen ett foto vid sängkanten av en annan man. Han blev lite misstänksam och frågade:
- Är det där din make?
- Nej då, svarade kvinnan och flyttade sig lite närmare mannen.
- Men är det din pappa då?
- Nej, sa kvinnan och naffsade honom lite på örat.
- Är det din bror då?
- Nej, sa kvinnan, det är jag innan operationen.

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards