Alla inlägg den 25 oktober 2007

Av Zkrivaren - 25 oktober 2007 23:29

Nattens mörker med plusgrader än så länge är här sedan flera timmar och det är dags att sluta sina blå. sängen väntar och jag är trött. På återhörande imorgon.


Lev väl! 

Av Zkrivaren - 25 oktober 2007 16:54

Från en vinterlik natt och morgon med flera minusgrader till en härlig, om en kylig höstdag i oktober blev det. Men jag fruktar kvällsturen med hunden i kylan. Brrr.

Jag hann även med ett rent träningspass på cykeln idag med några rejäla uppförsbackar på högsta växeln. Det gick oväntat bra. Känns skönt att cykla, men värmen saknas, och när det nu lovas nederbörd i nästa vecka, blir det mindre kul, speciellt om det fryser till. Får ta på målvaktsutrusning med hjälm, ansiktsmask, bröst-, armbågsskydd och benskydd. Sedan är det en annan fråga hur jag skall kunna cykla. 

Av Zkrivaren - 25 oktober 2007 11:52

Den unga nygifta frun skulle från radion skriva av ett recept, men eftersom hon inte var så kunnig i att sköta radion så fick hon in två stationer samtidigt. Den ena hade recept på mat och den andra hade husmorsgymnastik. Hennes recept blev följande:
Höfterna fäst, tag en kopp vetemjöl på axeln. På tå häv och knäna böj samt vispa i denna ställning i en halv tesked gräddmjölk tills ni känner er
svag i knäna. Detta upprepas sex gånger. Andas därefter in en matsked bakpulver och ni känner att det spänner i lungorna. Stå bredbent och pressa två stycken hårdkokta ägg genom munnen. Andas sakta ut och lägg smeten i handen.
Tag en stekpanna, vrid kroppen något åt vänster tills ni står mitt för satsbrädan. Lägg i en klick smör och tag sats. Låt plinten brynas i pannan och böj er bakåt så långt som möjligt. Finhacka elva mandlar medan ni gungar på riktigt ordentligt. Detta upprepas i omvänd ordning. Giv akt.
Lägg er raklång på golvet och rulla en äggula tills den kommer i kokning. Lyft pannan av elden efter tio minuter och släpp den mot tårna, så att ni slappnar av ordentligt. Sätt högra handen på skärbrädan, tag en köttyxa och slå till ordentligt över knogarna. Om ni kan – gör detsamma med höfterna. Sätt er själv på spisen och puttra i fem minuter. Andas lugnt och försiktigt. När ni känner er färdig, samla ihop resterna och ställ er i duschen. Om ni gjort allt rätt så har ni all anledning att känna er nöjd med tillvaron.

Av Zkrivaren - 25 oktober 2007 11:33

På dagens förmiddagstur hade jag oturen att möte två Golden, den ena mös med dagisbarn, den andra hölls under diktatoriska tyrannmetoder av en matte som har väldigt mycket att lära innan hon ens går ut med en hund, än äger en.


Hundarna ville hälsa på varann, men hon ströp kopplet maximalt så henne shund kunde bara sitta och be med ögonen. När matte såg det började hon locka med godis, som hunden nobbade. Min gick mycket långsamt fram, hon förstod att något var fel, varvid följande replikskifte började:

- Får hon hälsa? frågade jag.

- Är det en hane?

 - Hane? Nej, det är en tik.

- Ja, då går....

Hundarna hinner nosa på varann och det går jättefint de sekunder matte är resonlig. Sedan kom det från henne:

- De ska inte hälsa när en har koppel, det för över...

- För över vad? frågade jag häpet.

- Man ska inte låta hundar hälsa på varann när den ena är kopplade, replikerade hon ilsket och drog undan hunden på ett sätt som säkert gjorde ont i halsen på den.


Nu förstår jag ryktet hon har, inget trevligt och det är bara förnamnet. Jag lider med hunden. 

Av Zkrivaren - 25 oktober 2007 10:26

Efter en jättekall natt följt av en kall morgon, så börjar det sakta bli mänskliga grader utomhus igen. Dubbelt av allt på och se till att man rör på sig ute.

Det började egntligen igår kväll, men jag var så upptagen på msn att jag hade bara trevligt, mycket trevligt, sedan när jag lade mig kände jag kylan som kröp in, men då hade jag täckt resten av kroppen...


Inga och Ingalill har namnsdag idag. Grattis!

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards