Alla inlägg den 10 oktober 2007

Av Zkrivaren - 10 oktober 2007 23:32

Kvällen har blivit sen och sängen, den kalla ensamma tomma, kallar men vill jag dit? Ibland, som ikväll, vill jag inte dit. Är ite orolig i kroppen, kanske beroende på allt som gjorts, inte minst en belysning som gav mig problem under kvällen. Den fick jag inte ordning på utan måste rapportera vidare. Det gillar jag inte. Jag vill få ordning på det.


Lev väl!

Av Zkrivaren - 10 oktober 2007 18:26

Det äktenskapliga förhållandet kräver mycket inte minst av den äkta mannen, som ser när hans fru kommer hem från shoppingen. Det är mat till ett regemente, som de inte bhöver, en jättehög med saker som ingen av dem använder osv. Den äkta maken kan bara konstatera att pengarna är borta och hans kära har förlorat förnuftet till shoppingen.


När vi karlar går på frun begäran, får vi med en lapp med texten vad som ska handlas, inget mer! Och vi kommer hem med de produkterna som stod på lappen om de inte var slutsålda.


Och ger man frun en sådan lapp så kommer hon lik förbannat hem med sjuton påsar varav en är behövd. Och säger:

- Men det var så billigt, jag kunde inte motstå det vi kan behöva...kanske?

Av Zkrivaren - 10 oktober 2007 15:17

Sju ynka grader var inte så tokigt att cykla i, spritt över dagen var det skönt. En 4 km lång färd med diverse stopp, kändes bra. Tyvärr lite i benen som inte var med. Huvudet var hyfsat med, men resten av kroppen var tydligen någon annanstans och hade det skönt. Jag slet och kom ändå framåt.


Hann även med en snabbis i ICA, och handla det nödvändigaste, och tack ICA för att Euroshoppers tandkräm, den utan giftiga produkter fanns på hyllan. Självklart köpte jag den. Tittade även på kallingar. ICA har ett hyfsat urval med varierade priser och jag slog till på 2 par till bra pris, dock en storlek mindre än normalt. Bara inte någon dam får av mig ytterbyxorna och hinlar med ögonen inann hon säger:

- Men kära du, har han egna kläder eller är det en halsduk?

Får nog prova dem ensam hemma innan besök mottages. :-) 

Av Zkrivaren - 10 oktober 2007 13:33

Det skulle bli 13 grader och mulet, sa smhi. Nu är det 7 grader, fast det känns som 0 och mulet.


Det är inte kul ute. Jag sitter på en cykel och rullar iväg, det har ju fördelar som kondition, frisk luft och viktminskning. Men från nu och fram till april nästa år, är det en pina på cykel. Så jag får snart ställa den och gå, bli lite rundare och så, tills värmen återkommer och tar bort eländet som är döpt till vinter. 

Av Zkrivaren - 10 oktober 2007 11:18

Det var 2 damer som var på en dansrestaurang och roade sig. Under pausen gick de in på toaletten för att pudra näsan och se fina ut. En av damerna tar då
upp en sprayflaska och sprejar håret och håller på, varpå hennes väninna säger:
- Jösses, vad mycket spray du använder! Tänker du inte på ozonhålet?
- Det är ingen fara, säger hon, för där nere brukar jag köra med en fuktig trasa!

Av Zkrivaren - 10 oktober 2007 09:08

Redan sent i går kväll sjönk det under nollan ute och morgonen har inte blivit mycket bättre, bara 3 ynka plusgrader, att värma sig med. I sängen under täcket och stanna där är vad jag vill nu, men det finns så klart annat att göra. Vill inte få massa sura miner på mig. :-)


Harry och Harriet har namnsdag idag. Grattis!

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards