Alla inlägg under december 2006

Av Zkrivaren - 26 december 2006 22:00

Redan Annadag jul, den stora readagen, då man slåss med alla om allt även om saker man inte vill ha, bara jäkelskap alltså. Roligast är nog på damavdelningen, där det kan gå hett till.
Själv har jag ett minne då jag som en liten parvel tvingades med av morsan till ett varuhus under mellandagsrean. In i värsta sörjan av kärringar som alla ville ha samma plagg.
Morsan fick tag i en tröja som hon ville ha, men när hon håller i den rycker en annan tag i ärmen på tröjan och försöker att dra den till sig. Morsan släppte inte greppet och dragkampen om den fina tröjan började, samtidigt som alla andra valde och drog i respektive plagg. Själv stod jag mest och tittade på.
Efter någon eller några minuter (man höllt inte tiden som liten) så började morsan tappa greppet och ville ha min hjälp, och det fick hon utan att det gick bättre. Vad kunde en liten kis som jag ge i denna kamp? Jag föreslog att morsan skulle släppa den nu ganska uttänjda tröjan, vilket hon gjorde. Det blev en viss kalabalik när motstånderskan likt en projektil plöjde genom folkmassan för att hamna på golvet med en tröjan av numer tvivelaktig kvalitét över sig.
Morsan fick ingen tröja den här gången, men väl ett gott skratt. Och jag ett roligt minne.

Av Zkrivaren - 2 december 2006 14:54

Jag hade hand om en innebandyturnering för många år sedan i Korpens regi. Tyvärr var inte alltid tiderna de bästa och hallen låg aldrig bra till. Den här gången var jag dessutom sen varför jag tog en taxi till hallen. När taxin kommit någon kilometer kom jag på att jag hade glömt nycklarna. Taxichauffören, som hade förståelse, svänger in på en parkering vänder om och så ska vi ut på den livligt trafikerade vägen, nu åt andra hållet. För att minska olyckorna hade man statt upp ett stängsel på en mittrefrug som skymde bra. Efter någon minut blir det en lucka, vi smiter ut framför en VW (Bubbla), jag skriker till, bilen kränger till och smällen på min sida är ett faktum. Bubblan hamnar i diket, betydligt lättare än Mercedes taxi. Mig jagar man om kvarglömda nycklar och tidsbrist. Och chauffören svor. Vi kom snabbt överens om att jag skulle ta mig till nycklarna så möter taxi upp.
Jag tog och sprang min kilometer tillbaka och hämtade nycklarna där jag hade glömt dem, pinsamt nog inte ens i min egen bostad.
Tio minuter senare kom samma taxi som smällt och hämtade mig, nu med en tillbucklad högerskärm. Inblandade parter hade kommit överens om vem fel det var, situationen osv. och nu gällde det att komma i tid före sluttid så att säga.
Jag kom dit femton minuter sen.

Turneringen pågick under tiden som man skulle ställa om klockan till sommartid och dagen efter var jag i tid, men inte lagen. Det var snabb återbetalning. Orsaken var ännu inte omställda klockor, men mästarlaget kom aldrig. Något som fick alla att undra. Trots alla tidsmissar lyckades vi "sy ihop" programmet och alla matcher kunde spelas om än i kortare version.
Vad hände då med laget som inte kom? Jo, de hade fastnat i en hiss! I denna hiss tillbringade de flera timmar innan den kom igång och de kom ut.

Tredje platsens pristagare ringde mig onsdagen efter turneringens slut och beklagade sig över några domslut som gått emot dem. Killen var rätt brysk i telefonen och svor och gick på. Då av alla tillfällen började jag att blöda näsblod, en sådan där fors av röd vätska ur näsan. Jag försökte bibehålla lugnet och samtidigt dra upp lite av blodet i näsan, ungefär som när man är förkyld och inte kan snyta sig.
Killen i telefonen ändrade snabbt attityd, han blev så snäll och ledsen och avslutade snabbt samtalet. Jag för min del sprang till toaletten och tog hand om min näsa. Orsaken till att killen reagerat som han gjorde, var att han trodde jag satt och grät.

Av Zkrivaren - 2 december 2006 14:46

I dagens Aftonbladet skrivs det om mannen i Alby, som hittade något läskigt på toaletten, en 1,5 m lång orm. Han kastade sig på telefonen och ringde polisen, som skickade en patrull. Med tanke på hur uppskärrad mannen måste ha varit så var han samtidigt väldigt modig som vågade mäta ormen till 1,5 meter.
Själv fick jag sådant besök när jag bodde på Östermalm i Stockholm. En varning om att en större orm hade slunkit iväg fanns. Dagen efter varningens utfärdande började att dunka i toalettlocket. Jag gick in och fick se locket guppa till. Snabbt lade jag Stockholms alla telefonkataloger ovanpå, och där fick de ligga en tid.
Det största problemet för mig blev när jag skulle sitta och trycka ut dagens mat. Jag är en så kallad långsittare i normala fall, men nu var det inte normalt och jag hade aldrig innnan eller efteråt suttit så kort tid som då.
Efteråt har jag "kaxat" upp mig och även hållit i giftorm under expertens överinseende.

Av Zkrivaren - 1 december 2006 00:00

Nu lockar sängen på mig, den vill ha någon där och jag är den enda.


Godnatt & sov gott besökare därute någonstans!

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards