Alla inlägg den 4 oktober 2007

Av Zkrivaren - 4 oktober 2007 22:24

En ny dag är snart slut, en fredag kommer snart sedan en helg för de som vill ha det. Personligen ser jag inte fram emot helgen. Jag önskar jag vore någon annanstans då. Kanske hos någon jag kan lita på, få miljöombyte och ladda batterierna. Men hunden tillåter inte det. Jag har ingen som kan ta hand om hunden, fast det kanske inte är någon som vill ha mig på besök heller...? Så det går väl på ett ut.


En sak som jag dock lagt märke till är att det har röstats mindre än vanligt under veckan. Därför kanske det är bäst att skriva att jag inte skall springa med skvaller om vem som gör vad:-) (Bara så damerna kan känna sig trygga och komma).


Lev väl!

Av Zkrivaren - 4 oktober 2007 17:45

Löften försöker jag alltid att hålla, men ibland är det svårt, kanske måste be att bli befriad från det.

Ett sådant har jag just nu och måste arbeta "under cover" under en begränsad tid, för att kunna ge en korrekt bild, ingen sed uppfattning som ofta hamnar i kvällspressen. Det tär på mig, det tär på de som känner mig och kanske inte vet vad jag hålelr på med. Jag kan bara säga: Lita på mig, jag sviker inte! Blir det här för mycket, släpper jag hellre det, även om det ekonomiskt kan vara ofördelaktigt, men de jag känner, de som står nära mig på ett eller annat sätt, går före. Och då får jag be om att bli befriad från löftet, fast munkavle lär det bli. 

Av Zkrivaren - 4 oktober 2007 13:39

Jag måste sluta och drömma om min älskade dam, för det är väl en dam. Attans att minnet sviker. Varenda gång jag vaknar är det borta. Men smärtan påminner.

Idag har jag en obeskrivbar smärta i sista nackkotan/första bröstkotan ungefär, så rörelseförmågan är nedsatt. Måste ta det lungt idag, så grubblerierna får komma fram

Måste också komma ihåg att inte krama så hårt, kanske det har med alla datakramar att göra?

Av Zkrivaren - 4 oktober 2007 10:50

Det var en bonde som beslöt sig för att köpa en ny tupp. Bonden var stormande glad för att få hem tuppen och det första han gjorde när han fick hem tuppen var att släppa in den hos hönorna. Bonden blev helt förskräckt då tuppen satte på varenda höna i hönsgården. Inte nog med det, tuppen rymde till ladugården och satte på hästarna, kossorna, bondens hund. Han satte till och med på bondens fru. Men så helt plötsligt stack tuppen ut i öknen. Bonden undrade vad det tog åt honom. Bonden gick och väntade på att tuppen skulle komma tillbaka, men ingen tupp kom. Nästa dag så beslöt sig på bonden att gå ut i öknen och leta då han så 4st gamar cirkulera i luften. Där, mitt under gamarna låg tuppen på rygg och stirrade på gamarna. Bonden gick fram till tuppen och sa:
- Vad gör du?
Tuppen sa:
- Håll käften bondjävel, du skrämmer gamarna i luften!

--------


En man och en kvinna var ute på söndagsutflykt i bilen. Efter ett tag passerade de en hage, där tjuren höll på för fullt med en ko. Kvinnan:
- Hur kan tjuren veta att kon vill?
- Jo, svarade mannen, det känner tjuren på lukten.
Lite senare körde de förbi en hage med får där baggen roade sej med en av tackorna. Kvinnan frågade igen:
- men hur vet baggen att hon vill?
- Det är samma där, sa mannen, det känner han på lukten.
De kör vidare under tystnad. En stund senare tittar kvinnan på mannen och säger:
- Du är täppt i näsan idag va?
 

Av Zkrivaren - 4 oktober 2007 09:29

Efter en kylig natt och morgon börjar det sakta bli lite varmare, solen är på plats och gör vad den kan för att värma.


Frans och Frank har namnsdag idag. Grattis! 

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards