Alla inlägg den 31 oktober 2007

Av Zkrivaren - 31 oktober 2007 22:27

Onsdagen är snart slut och därmed farväl oktober och tack för i år. Nu kommer november och vintern verkar vara på väg. Du som har bil har väl vinterdäcken på? Annars sätt på dem.


Lev väl! 

Av Zkrivaren - 31 oktober 2007 16:56

Eftermiddagsturen, något gladare och stressigare idag. Hunden hade lite tjall på kistan och skyndade ner vid bäcken och gick ut på en liten utbuckning i vassen och förorenade för gräsänderna. Tydligen var det en bra plats så hon ville fortsätta därute med följden att hon försvann i ett magplask, och snabbt kom upp på land till husse som skrattade så tårarna kom. Denna gång av glädje.

Av Zkrivaren - 31 oktober 2007 15:47

Skönt att hinna med lite handlande i lugn och ro idag hos ICA, där servicen nu når högsta läge. Personalen är jättetrevlig och det är kul att handla där igen. Sen att det finns det jag vill ha, är ju inte fel.


Utanför kom det en kvinna med ett problem som jag känner väl till, hål i fickan. Plånboken hennes ville inte fram. För mig är det nycklar.


När jag kom hem fick jag möta områdeskatten, "Nyfiken", som var ute och gick. Mina påsar undersöktes noggrant Katten följde med upp på en bit mat och hälsa på hunden innan tassarna kliade för nya promenader.

Av Zkrivaren - 31 oktober 2007 11:50

- Vad gör man med 365 använda kondomer?
- Jag vet inte?
- Man smälter ner dem till ett däck och kallar det för good year...


Tänkvärt:

En blåvalshanne sprutar 400 liter säd per sats. Endast 40 liter hamnar i honan vid parning. Bara så att du vet, om du nu undrar varför havet smakar salt.
 

Av Zkrivaren - 31 oktober 2007 10:12

Sista dagen i oktober och sista varmare dagen om man skall tro smhi. Sedan blir det kallar i hela landet. Så nu gäller långa kallingar och varma kläder i den mörka kalla tiden.


Idag har Edit och Edgar namnsdag. Grattis! 

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards