Alla inlägg den 15 oktober 2007

Av Zkrivaren - 15 oktober 2007 23:14

En händelserik måndag med olika händelser är på väg att ta slut. För min del kom blogginläggen att handla om djur till stor del, inte bara min hund utan även djurplågeri. Något som förekommer överallt. Varför har inte Sverige, gått i spetsen som i så mycket annat, för att skydda djuren i Sverige bättre? T o m USA, som vi hämtar så mycket ifrån, är duktigare vad det gäller hundar och katter. Det är dags att vi ställer upp för djuren!


Jag har de senaste dagarna fått höra från flera olika källor att allt fler hemlösa hundar ochkatter lämnas in, de är ofta 6 månader till 2 år gamla djur, som ingen vill ha. Varför skaffa det då? Tänk först, du ska ha djuret i 10-20 år, föda det, vårda det, ha det försäkrat, sjukvård m.m Djuret är beroende av dig och de är små i början och växer sedan. Tänk först - köp sedan!


Och du som är djurvän, kan du ta en herrelös till? Ge djuret ett hem?. Många djur väntar på dig.


Lev väl!

Av Zkrivaren - 15 oktober 2007 18:55

Det finns en hundklubb här, säger man. Det måste ha varit det tiotal hundar vi mötte nu på kvällen, som alla undvek mig och min hund. Men de kunde ju inte missa hur duktig min hund var, för jag kan djur. Endast den lilla schäfern som var tuff kan jag förstå husses reaktion.


Och resan blir ännu bättre efter som vi går mot varandra på en ringled runt sjön. Nu hade 80 procent lärt sig, men stackars matte till boxern, du borde nog fundera lite på  det här med hundar som du gjorde med boxern. Du såg så livrädd ut och din hund glad och social, ville hälsa på min. Och sista ekipaget som väljer att gå in med hunden i sandlåda för barn! Istället för att möta mig, ska du ha hund?


Det är vid sådana här tillfällen jag undrar om vi inte behöver en människoklubb för sociala arrangemang för hundägare.

Hundarna skötte sig utan större problem. 

Av Zkrivaren - 15 oktober 2007 13:38

Jag satt i skrivandevärlden med stillestånd. Tankarna är svåra att sortera och projekten är många, vissa prioriteras. Då kommer jycken från undersidan av sängen och "buffar" på min rygg, sedan på min högra byxficka. Jag märkte det knappt, men när hon gjorde detsamma på vänster sida, anade jag något och så var det. Jag hade fått ett sms och inte reagerat (skäms), men hunden reagerade. Hon visste vem som var avsändare?

Av Zkrivaren - 15 oktober 2007 11:46

Lärarinnan ställer frågor till barnen.
-Vad är det som har fyra ben, är brunt och lever i skogen?
-Älgen, svarar Elsa.
-Rätt tänkt, säger lärarinnan, men det kunde också vara ett rådjur.
-Vad är grönt och hoppar i gräset?
-Gräshoppa, svarar Ulla.
-Rätt tänkt, men det kunde vara en groda också.
Då ställer Gösta en fråga till lärarinnan.
-Vad är det som är stort och hårt när fröken stoppar det i munnen, liten och mjuk när den tas ut?
Lärarinnan ger Gösta en örfil, men han fortsätter:
-Rätt tänkt, men det kunde vara tuggummi också!

Av Zkrivaren - 15 oktober 2007 10:00

Måndagen är här oavsett vad vi tycker om den och halva oktober har gått. Vädret har kunnat vara mycket bättre. Man får aldrig vara riktigt nöjd med allt. Sex sköna grader, det vill säga varma är det just nu.


Hedvig och Hillevi har namnsdag idag. Grattis!

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards