Alla inlägg den 6 oktober 2007

Av Zkrivaren - 6 oktober 2007 23:07

Pappan säger till sin son:
- Snart kommer storken med ett litet syskon till dig.
Sonen:
- Ditt jävla pucko! Hela stan dräller av brudar, och du går och sätter på storken!

Av Zkrivaren - 6 oktober 2007 19:02

 Vilken lördag, somnar vid 01, med ett fånigt leende efter ett sms av det mysiga slaget. Vaknar till ett iskallt sms, som jag tidigare skrivit om. Sedan blev det kanonfint och varmt väder. Jag fick mysig och jättefint chat via msn, och mycket annat på förmiddagen och början av eftermiddagen.


Den konstiga himmelsliknande lördagen fortsätter. Det kom två fina sms som fick upp mig på 10 000 meter. :-) och detta resulterade i att jag var tvungen att gå ut en stund och kyla av mig (eller vad jag skall kalla det). Då möter jag och Gina, som var med, en kille på cykel. Han är stor beundrare av jycken och han stannade och pratade.Han berättade att han nyligen förlorat sin 11 år gamla katt. Den hade blivit sjuk och i samråd med veterinär avlivades katten, något som tog honom hårt. Men vi pratade om hundar och katter och jag hoppas att han mådde lite bättre efteråt. Jycken sörplade i sig beröm, diva som hon är.

Men det räcker inte, hon tjuvläser mina msn-meddelanden, speciellt från en person som hon tycks gilla skarpt. Eftersom jag själv inte ens var vid datorn, tog jycken det i egna tassar och höllt på att avliva datorn istället. Efteråt fick jag starta om datorn och nu fungerar den och jag och hunden. Fast det är party i grannuppgången sitter jag kvar här, det börjar banne mig likna kärlek...nej inte den låten utan Bransta city släckers: "Kom och ta mig". Så vad väntar du på? (Endast damer!) :-)


Av Zkrivaren - 6 oktober 2007 13:46

Nu var det lite för nära att ni sluppit mig en tid vid datorn, kanske för alltid. Jag är dålig kanonkula.

Jag blev rejält försenad av alla saker som hände på förmiddagen, de positiva hjälpte upp och den tidsförlusten tar jag, men hackers o skit...blää! Det gjorde att jag var tvungen att cykla mycket fort till dataaffären, för att se att den var stängd. På vägen dit fick en bilist för sig att han skulle svänga in framför mig på korsande väg då han hade företräde, vilket var väldigt fel. Olyckan undveks med fem cm. Urk. Annars hade en tio meters flygfärd slutat innanför skyltfönstret i blomsteraffären. En fördel är att ingen behöver skicka blommor.:-) Just i det här ögonblicket kom tankarna på vad fleral bloggare sagt till mig. Och jag fick även en utskällning nyss per telefon. Med vad då, farter under 130 är för bilisterna?


Fast även dåliga nyheter kan vara kul, som att min hund jämförs numer med Carola, båda är lika diviga, sägs det. Jag kan varken bekräfta eller dementera det eftersom jag aldrig fått träffa Carola personligen.

Av Zkrivaren - 6 oktober 2007 12:54

När jag var på väg ut med hunden och kom ner till bottenplan där det är skymd dold sikt bakom betongvägg, väntade faran. Hunden var två steg före mig och fick ta smällen. Bakom väggen väntade en gärningsman, beredd till våldsamheter. Och det fick hunden känna av.

Ett snabbt ingripande av husse räddade hunude från alltför många blessyrer och gärningsmannen försvann från platsen. Dock är han känd ibland ortsbefolkningen och kan identifieras.

Boende i grannuppgången, där han brukar ha koll på allt. Ska ta ett snack med husse att hans katt är inte snäll mot min hund.

Av Zkrivaren - 6 oktober 2007 11:00

Dagen är tydligen full med överraskningar, en åker jag hit en åker jag dit. När jag skulle upp på min hemsida så var den hackad! Detta för första gången! Någon person hade tyldigen skrivit något på nätet och detta ogillades av andra, som hackade sig fram och lämnade ett meddelande. Så jag kan inte uppdatera förrän allt är återställt och det kan ta lång tid om det vill sig illa.


Under kvällen kom systemen igång, först skakigt, men senare stabiliserades det.

Av Zkrivaren - 6 oktober 2007 10:23

Kallt ute, men varmt inne. Skönt.

Somnade till ett mysigt sms och vaknade till ett allt annat än mysigt sms. Comviq, som jag har kontantkort hos, hade bytt prisplan, vilket innebär dyrare samtal och tanka kort. Det är bara så att jag tankade för två veckor sedan! Och har nästan bara sms:at. Så hur i... går det ihop, Comviq? Blåser ni kunderna på pengar?

Storyn blir inte bättre att jag vid tankningstillfället tankade just kompis och skulle ha annat. När jag ringde kundservice blev jag dåligt och oförskämt bemött. Felet var mitt sätt in mer pengar så får du allt på rätt plats, var kontentan. Kul Dubbel betalning och nu detta! Dags att lämna Comviq?


Idag har Jenny och Jennifer namnsdag. Grattis!

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards