Alla inlägg den 18 oktober 2007

Av Zkrivaren - 18 oktober 2007 22:04

Jo, du läste rätt, jag avrundar för kvällen och lägger mig solo allena för att komma ifatt lite sömn efter all turbulens kring ett dödsfall häromdan. Något som kom att utlösa en faktor jag glömt, ett annat dödsfall där jag aldrig fick sörja, min far. Nu är jag trött på alla konstiga uttal jag tycks ha gjort när dödsbudet kom och det knäppte till i hjärnkontoret. Många ord, felaktiga eller i en ordning som kunde missuppfattas, och det hände. Inatt satt jag till 01:30 och skickade mejl. Idag fick experten ta över och nu känns den biten bättre, nu grubblar jag över de sårade.


Lev väl!


Och efter att ha skrivit klart fick jag ett trevligt mejl från en besviken person, som jag hoppas ska landa säkert. Nu tar vi nya tag, som det heter. ;-)

Av Zkrivaren - 18 oktober 2007 19:17

Visst har du sett skator som slåss? Nej, inte kärringar på NK. Fåglarna, kråkor som slåss om sin käresta, maten, boet och allt vad det kan vara, men brottning, har du sett det?


Inte jag heller förrän idag. Kråkan kämpade med maten som absolut inte ville upp ur jorden och kråkan tog till alla knep inkl att rulla på rygg. Jag försökte föreviga händelsen, men kråkan var ointresserad av att bli fotograferad. Kanske var det för att jag inte betalade med mask? 

Av Zkrivaren - 18 oktober 2007 12:44

En "ståkholmare" kliver in i en fiskaffär i Göteborg. Han undrar:
- Har ni reker?
- "Reker", vad är det?
- Såna där man eter, alltså.
- Nä, tyvärr, vi har inga "maneter".

Av Zkrivaren - 18 oktober 2007 11:13

I förrgår när dödsbudet kom skulle jag ha följt med en granne till bilverkstan för en koll och kostnadsförslag. Men så blev det inte. Igår fick jag höra vad som hände.

När de satt inne på kontoret pågick svetsning i verkstaden utanför och plötsligt hörs ett vrål: Jävlar i helvete.

De rusar ut i verkstaden och ser att där man står och svetsar brinner det. Och det första min granne tänkte var: Nu flyger vi i luften. Hade detta skett hade jag haft en flygande granne också.

Nu fick man undan farliga tuber och branden var begränsad till en liten hög skräp, eller som ägaren lungt sa:

Svetsar man vid en sådan hög får man skylla sig själv.

Av Zkrivaren - 18 oktober 2007 08:58

Klockan är nio och torsdagen är snart halvvägs. Ute har vädret inte förbättrats och inte heller har jag fått det bättre efter dödsbudet, däremot många meddelanden av olika slag med tröstande innehåll. Tyvärr hjälper inte detta upp mig på en gång. Jag sitter och grubblar över livet, över fel och rätt, över varför allt är som det är osv.


Lukas har namnsdag idag! Grattis Lukas!

Av Zkrivaren - 18 oktober 2007 01:00

Klockan är ett och jag är inte i säng. Efter ett dödsbud som jag dumt gick ut med officiellt, har problemen tornat uppsig som ett oväder på himlen. Förklaringar och ursäkter har lämnats i stor omfattning då jag i mitt sorgearbete inte varit klar och tydlig i skrift och tal. Själv mår jag inte bra, men bättre än tidigare, tack vare riktigt goda vänner, som jag i samma sorgearbete sårat, vilket gör mig mycket nedstämd. I synnerhet när jag inte gjort det med avsikt.


Lev väl! 

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards