Alla inlägg under juli 2008

Av Zkrivaren - 31 juli 2008 22:04

Torsdagskvällen blev en kväll fylld av nostalgi i musikens tecken. Jag har suttit och lyssnat på gamla godingar från 1970-talet, sådana som jag då såg på TV eller hörde i radio på den tiden. Långt innan datorer lagom stora, kraftfulla och billiga datorer fanns i var mans hem. Och långt innan man hade tillgång till internet och allt vad som numer finns att hämta där.


Nu går man till youtube eller motsvarande, skriver in några sökord och vips har man det man söker efter i musikväg. Likadant i filmens värld och de stora musik- och filmjättarna rasar. Intäkter går förlorade. Nu föreslås att vi användare, oavsett vi laddar hem eller inte, skall belastas med kostnader för att sådant skall ske gratis via internet. Jag protesterar. Inte för att jag inte vill betala, utan för jag vill betala för det jag vill höra, inte vad andra laddar ner och lyssnar på.


Med denna text avslutar jag mitt besök här och skriver vidare endast på  följande adress, dit du är välkommen: http:wwww.kbhs.se/bloggarkivet/zkrivaren.html


That´s all folks!

Av Zkrivaren - 31 juli 2008 15:12

Det var tre unga killar som gått vilse i skogen och inte fått mat i sig på 4 dagar. Mörkret föll och de fick syn på en liten stuga vid en glänta. De knackade på och en rysligt ful liten gumma öppnade. Hon stank så motbjudande att killarna ryggade undan i chock. En av de tog mod till sig och frågade:
- Skulle vi kunna få lite mat och husrum över natten?
- Huuum.. Okej, men på ett villkor!
- Vad?
- ...host... Jo, det är inte lätt för en kvinna på 112 bast att få till det med granndjuren här i skogen och jag är fortfarande orörd som en lilja. En av er får ligga med mig så bjuder jag er på en riktig smaklig måltid och härliga sängar.
Killarna övervägde förslaget, men tackade nej. Ingen av de kunde förmå sig att ligga med den halvdöda, maskätna kärringen.

Två av de tre killarna kunde somna under stjärnhimlen en bit bort från stugan den natten, men den tredje kved av hunger och beslöt sig för att gå med på villkoret.
- Jag ska belöna dig med en måltid du aldrig kommer att glömma! kraxade gumman när han stigit in i stugan.
Hon dukade upp ett festbord med mat, vin och högar av desserter. Killen åt av glatta livet, men när han började känna sig mätt blev han orolig över hur det skulle gå härnäst. Men då såg han en majskolv och fick en ide!

Väl inne i sängkammaren släckte han lampan. Ja, han var lite blyg, påstod han. Stanken från gummans slida la sig som en dimma i rummet och ögonen tårades när han drog fram majskolven och stoppade in den i henne. Gumman tjöt av njutning och killen stod svimfärdig vid hennes sida i mörkret och tryckte majsen in och ut tills hon fick orgasm. Nu fick han bråttom att göra sig av med majskolven, ut genom fönstret flög den!

Så var det klart och killen fick sova som en prins i ett eget rum mellan mjuka lakan. I gryningen gick han ut till sina två kamrater.
- Faan, synd att du missade en riktig god måltid! sa en av kamraterna.
- Vi hittade en stor majskolv med smält smör på, men vi åt upp hela. Sorry grabben...


Från och med den 1 aug, är bloggen flyttad till:

http://zkrivaren.bloggproffs.se

Uppdatera bokmärket om du vill fortsätta läsa.

Av Zkrivaren - 31 juli 2008 11:06

Innan tolv är det kokhett ute och det är full njutbart. Vem vill vara inne när solen är på sitt bästa humör tack vare ett stort mäktigt högttryck, som gärna får stanna några månader?

Tyvärr måste man ibland vara inne, men så fort det finns en möjlighet, är det ut som gäller.


Ha det gott!

Av Zkrivaren - 30 juli 2008 23:02

Onsdagen har gått över till kväll, snart är det natt, och grannen under har skruvat ner musiken, konstigt nog. Annars hjälper jag gärna till, mot hög ersättning i förskott, tar jag hand om problemet...för gott.

Han är viss en "copycat", gör allt jag gör inklusive reser bort för en dag, en vecka eller ett år.

Kanske vore en idé, att sticka ett år och komma tillbaka, sticker han då ett år, får jag två ljuvliga år på raken från honom.


Lev väl!

Av Zkrivaren - 30 juli 2008 18:55

Nu  ska en festival dra igång imorgon, några kilometer bort. Med tåg, bil och buss kommer det folk, företrädesvis yngre modeller som man ser och hör. Tyvärr tror idioten under mig att festivalen skall vara i hans lägenhet och huset dansar jenka o jag, vi hyresgäster skumpar runt mot vår vilja.

Annars trivs jag bra med festivaler, detta är den andra av tre i år, så än är det inte slut.


Slut tog dock min 33-åriga bag idag. Jag hade lastat i fyra Pepsi och 1,5 liter mjölk samt lite annat. När femtio meter återstod till porten brast remmen och bagen är nu att kassera. Bara att konstatera att förr gjordes det bra saker.

Av Zkrivaren - 30 juli 2008 13:49

En kvinna och en man var involverade i en bilolycka, och en mycket svår sådan. Båda bilarna blev helt förstörda, men otroligt nog klarade de sig utan skador. När de kravlat sig ur bilarna sa kvinnan:
- Så du är en man, det var intressant. Jag är en kvinna. WOW! Titta på våra bilar! Det finns ingenting kvar - och vi är oskadda. Detta måste vara ett tecken från Gud att vi skall fortsätta träffas och bli vänner och leva tillsammans lyckliga i alla våra dagar.
Smickrad svarade mannen:
- O ja, jag håller med dig. Detta MÅSTE vara ett tecken från Gud!
Kvinnan fortsatte:
- Och titta på det här, här är ett annat mirakel! Min bil blev helt förstörd, men min flaska med vin gick inte sönder. Gud måste vilja att vi skall dricka detta vin och fira vår goda tur.
Sedan räckte hon över flaskan till mannen. Mannen nickar och håller med, öppnar flaskan och dricker upp hälften och räcker sedan flaskan tillbaka till kvinnan. Kvinnan tar flaskan, sätter på korken och lämnar tillbaka den till mannen. Mannen frågade:
- Ska du inte dricka något?
- Nej tack. Jag tror att jag ska vänta på polisen...

Av Zkrivaren - 30 juli 2008 11:04

Hettan är kvar tack o lov. Det är bara att njuta idag med. Vem vill ha kallt och regnigt? Inte jag! Solen är min vän, regnet ont och blött, får gärna komma nattetid, då sover man sött.

Av Zkrivaren - 29 juli 2008 19:06

Idag passade jag på att cykla i molnigt väder till den stora secondhandbutiken, för att se om det fanns lerkrukor (innekrukor). Och krukor fanns det, ca 300 ytterkrukor! Varför är det plötsligt så svårt att få tag i vanliga innerkrukor av plast och lera? I besvikelsens namn köpte jag mig tre skjortor och två par byxor för 50 spänn.


Cyklade hem och provade allt, innan jag nöjd satte in det i garderoben, och tog mig till tvättstugan för tid imorgon klockan 12. Sedan ner till ICA och köpa lite mat för veckan. Tog med mig pantflaskor och glömde som vanligt lämna kvittot. Det slår aldrig fel. Hemma igen, lastade jag in allt i kyl och frys innan jag tog mig till databutiken och köpte två dvd-skivor. Måste bränna lite hemma. Sedan till konsum för att kolla efter cykelpump. Det var tj.

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards