Alla inlägg den 26 oktober 2007

Av Zkrivaren - 26 oktober 2007 23:09

Det blir inte så många ord den här gången av skäl jag inte vill gå in på, men de är positiva skäl!

Låter dig lyssna på Country Road.


Lev väl! 

Av Zkrivaren - 26 oktober 2007 16:07

På väg hem med hunden närmar vi oss en korsande gata. Samtidigt hörs en dieselmotor nära oss. Jag stannar och stopar hunden i samma ögonblick en stor lokla buss kommer sakta rullande och blinkar för sväng framför oss. Han såg att vi stannade och fortsatte sin sväng och for vidare, vi gick genom avgaserna mot vårt mål.

Av Zkrivaren - 26 oktober 2007 14:16

Jag tog min cykel till Coop, för att handla lite inför helgen. Och upptäcker att jag måste ta ut pengar, dessa älskvärda saker. Skyndar förbi enrén till Coop varifrån en för mig välkänd person kommer, men det klickar först några sekunder senare, för det var han jag skulle ha tag i. Naturligtvis var han borta med vinden. Och jag lunkade till bankomaten.


Inne i affären var det livat, ett yngre par som kände alla och kom en decimeter åt gången innan nästa person skulle prata. Likadan var en 90-årig farbror. Det var som ett jättekalas, som jag kommit till objuden.


Men jag undrar varför heter det lättmjölk? Den är ju inte ett dugg lättare än vanlig mjölk! De väger lika mycket!

Något som absolut inte väger för mycket är alkoholen. Systembolaget hade fullt upp och bilar stod det tätt och många omkring vårt lilla bolag.

Av Zkrivaren - 26 oktober 2007 12:40

Ett medelålders par från norra USA längtade en kall vinter till värmen och bestämde sig för att åka ner till Florida och bo på hotellet där de tillbringade bröllopsnatten tjugo år tidigare.
Mannen hade en längre ledighet och åkte därför ner en dag i förväg. När han checkade in upptäckte han att hotellrummet hade en dator och beslutade sig för att skicka ett mejl till hustrun. Han missade dock en bokstav i namnet. Mejlet hamnade hos en prästänka i Houston, som just hade kommit hem från makens begravning och skulle kolla om det kommit e-post med kondoleanser från släkt och vänner.
Sonen fann henne avsvimmad vid datorn och läste på skärmen:

Till: Min älskade hustru!

Rubrik: Jag har kommit fram! Jag vet att du är förvånad över att höra ifrån mig. De har datorer här numera och man tillåts skicka mejl till sina nära och kära. Jag har just checkat in. Allt är förberett för din ankomst i morgon. Jag ser fram emot att träffa dig då. Hoppas din resa blir lika problemfri som min. PS. Det är verkligen hett här nere! DS.

Av Zkrivaren - 26 oktober 2007 12:12

På förmiddagsturen fick vi träffa en vännina till min hund. Lite nosning på varandra och sedan iväg. Så är dom, kärringarna, 11 år fyllda.

I bostadsområdet mötte vi en av alla katter, just där det bara är en meter brett. Den blev stor som en hundkoja och jag fick rollen som medlare. Fram och prata med katten, sedan hämta hunden och gå förbi den jättelika "hundkojan" till katt, som snabbt blev normal mentalt störd. Hunden passerade en dm ifrån och gjorde inget?!


Min dåliga start idag har blivit bättre och Ågren har rest vidare. Nu väntar mat, sedan kommer en historia här. 

Av Zkrivaren - 26 oktober 2007 10:08

Slut på veckan och efter en natts sömn vaknade jag med både ischias och ångest. Den kombinationen är inget bra.


Rasmus och Amanda har namnsdag idag. Grattis! 

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards