Alla inlägg den 5 oktober 2007

Av Zkrivaren - 5 oktober 2007 23:26

En konstig dag tillika fredag är snart till ända. I steget mellan hopp och förtvivlan, leder hoppet. Jag har fortfarande känning av kråkans vinge under näsan. Får ta med riven morot och peppar till imorgon. Greppa den jäkeln, nacka den och grilla, så blir det dagens goda frukost; Grillad kråka med riven morot, peppar och vitlök. Och till lunch och middag då? Till lunch blir det genmanipulerad morot.Tillverkade av återvunna militärkallsonger smaksatta med stekflott och björkved. Innehåller garanterat mycket (glas)fibrer. Rivigt och bra.

Middagen blir Pyttipanna bestående av palt (harpalt alltså) och vägsalt samt bromsklossar.

Tack för recepten, Bregårn i Rakorpa. (www.rakorpa.se)


Lev väl!

Av Zkrivaren - 5 oktober 2007 22:04

Äntligen har jag hittat en ny bostad. Efter sju jäkligt långa månader med annonseringar och telefonsamtal, mejl och annan kommunikation, är bostaden äntligen i sikte, och det är "hemma" också, i Stockholm.

Det enda jag nu behöver är någon som kan bistå med köpesumman för det fanns ingen hyresrätt ledig. Någon som bistår med 16,9 miljoner kronor? En liten ojämn summa för en vindsvåning på Strandvägen mitt i centrala Stockholm, med havsutsikt. Vem sa att det var billigt att bo?

Av Zkrivaren - 5 oktober 2007 20:33

På förekommen anledning kan jag meddela att problemen som varit på detta mycket trevliga bloggställe, inte minst alla bloggare, beror på att servarna överbelastats och besöksstatistiken har inte riktigt varit med, något som man från ansvarigt håll arbetar med tills det fungerar igen utan problem. 

Tack Fredrik för ditt svar som jag citerar ovan.


Detta innebär också att det blir problem med att komma in och seghet som upplevs jobbig. 



Av Zkrivaren - 5 oktober 2007 18:27

Nu är det banne mig dags att få upp varningsskyltarna. När jag var på hemväg med hunden kom det plötsligt en lågt flygande jumbokråka var vinge kliade mig under näsan. Nu är det dags för varningsskyltar med texten varning för lågt flygande fågel. Frågan är bara om fågeln bryr sig? :-)

Av Zkrivaren - 5 oktober 2007 16:28

Jag har nog ett väldigt bra minne, men det behöver uppgraderas. Idag hade jag åter brist på hundmat så jag tog cykeln i ilfart ner till centrum och fort gick det in på  parkeringen, in i den smala gången bakom Coop, vars dörr öppnades när jag kom. Så många gånger jag har upprepat i teorin om vad jag skall göra om detta sker så olyckan inte uppstår. Och allt stämde, utom en viktig detalj som jag inte hade tänkt på. Personen backade ut utan att se sig för. Skönt att jag har pålitliga bromsar.


Inne på ICA var servicen på högsta möjliga nivå och man kände sig mycket välkommen och mycket trevligt bemött, speciellt i kassan. Högsta betyg således.


Nu ska hunden ut igen, innan det är dags för något annat. 

Av Zkrivaren - 5 oktober 2007 12:10

Under dagens förmiddagstur var det riktigt skönt att vara ute med hunden jämfört med morgonen som var kall, bara hunden njöt.


Apropå hunden, hon träffade en av sina favoritkillar igår. Men säg det som varar. Plötsligt kom en liten ådlrig dam och började konkurrera och hon ville inte ha någon stor schäfer som tog HENNES kille. Så hon satte sina tänder i nosen på min som lite förskräckt undrade vad som inte stämde. Fast hon är en klok dam och väntade ut den lilla argbiggan, tills hon gått, då var ju min hund åter ensam med killen.


Idag har det dock varit tunt om hundar och även mattar och hussar. Kanske för att vi varit ute på nya tider. Kanske vi möter just dig? Stanna till då så kan vi slå följe:-)

Av Zkrivaren - 5 oktober 2007 11:18

I en stor årlig simtävling på en älv i Finland var Pekka från de djupa skogarna som vanligt den stora favoriten. Förutom god simteknik var han också synnerligen väl utrustad. En bit efter starten såg man dock plötsligt att Pekka blir allt långsammare. Detta resulterade i att han kom i mål på plats 79. Efter att han vunnit de senaste 4 åren var senstationen ett faktum och speakern frågade Pekka varför han plötsligt tog slut.
- Jo, jag fick se tre nakna kvinnor på stranden och plötsligt gick den ner i botten.
- Varför vände du inte och simmade ryggsim då?
- Joo, sa Pekka, men du vet broarna....

Av Zkrivaren - 5 oktober 2007 08:56

Någon enstaka varm grad ute och flera minus inne, någon som vill värma mig? Kallt som attan och jag ogillar kylan. Det är trist fredag igen (var det inte fredag igår?) och det väntar en del idag som skall göras.

I mitt skrivande har jag fått stillestånd och det ligger vilande just nu.


Idag har Bror namnsdag. Grattis!

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards