Alla inlägg den 7 oktober 2007

Av Zkrivaren - 7 oktober 2007 23:01

Kvällen började dåligt. Hissen hade stannat och plötsligt börja gå nedåt. Jag som var på 10 000 meters höjd väntandes på min dam för inträde i dito klubb. Det gick inte fort, men säkert utför, alltså nedåt.


Då kommer en ängel och börjar att bry sig. Hon bromsar hissens färd nedåt. Vi pratar och hon håller med mig om att jag bör nog upp till 10 000 meter innan inträdet kan ske i klubben. Så hon lyckas starta färden med hissen uppåt. För säkerhets skull följer hon med. Men genuina änglar söks av flera och vi har hittills stannat två gånger och har inte kommit upp på 10 0000 meter ännu.


Men denna ängel vill jag träffa fler gånger. Man vet aldrig när hissen krånglar.


Lev väl!

Av Zkrivaren - 7 oktober 2007 20:30

Som djurägare måste jag tänka på mycket, men en sak slipper jag, och det är att följa uppmaningen från skylten ovan. Min hund kan inte säga "färdig" :-)

Av Zkrivaren - 7 oktober 2007 18:00

Ladda med kamera och hund gick jag ånyo samma väg där jag höllt på att bli med andmiddag. Och nog var det änder i närheten. Oroliga som få. Det berodde inte på mig utan på att en katt var hungrig. Den var så koncentrerad så hade inte en jädra moppe kommit hade jag kunnat så nån cm bakom det utan att den märkt mig. Inget halsband och kelig. Möjlig honkatt på bulan.


Och innan jag visste ordet av var jag med djur. Fem meter till höger om mig hunden. vid fötterna en svart go katt. Tio meter framför mig en katt på väg, och till vänster runt fem meter bort tre gräsänder. Men säg den glädje som varar.


Plötsligt kommer ett par med korv i snöre och djuren flyr åt alla håll. Där stod Gina och jag ensamma kvar. Det var lite åt det där hållet som man ser i TV, när fåren skingras åt alla håll, fast nu var det massa änder, två katter, jag och Gina. Kanske man skulle sova ute inatt? Fast det lär behövas en ullig sovsäck som håller värmen. Frågan är hur många vi är på morgonen?

Av Zkrivaren - 7 oktober 2007 15:14

Knappt har jag återhämtat mig efter att haft närkontakt med en kråka i en JAS storlek förrän det var dags igen.

Med hög fart rundade jag skolbyggnaden och kom ut i kryset där cykelbanorna möts för att korsa bäcken. Kastar snabb blick fram ingen, sidorna ingen och när jag är mitt i korset börjar det att flaxa gräsänder runt huvudet på mig. Båda bromsarna klämdes åt och inga änder skadades.

Orsaken till att jag inte såg dem var dels att jag hade tankarna mil bort, dels låg de blixstilla i gräset intill cykelbanan.


Av Zkrivaren - 7 oktober 2007 13:38

Gud och Sankte Per pratade om vem som skulle få komma in i himlen när Gud sa att endast de som hade haft en dålig dag fick komma in. "Visst" säger sankte per, det var ju ändå gud.
Så kommer den första och sankte per säger:
- Hur dog du då?
- Jo, Jag har länge misstänkt att min fru är otrogen mot mig, så jag åkte hem en timme tidigare idag. Då hittar jag henne spritt språngande naken, men ingen man. Så jag går ut på balkongen för att få lite luft. Då ser jag en naken man som hänger på räcket, jag blir galen och hamrar på hans fingrar tills han ramlar ner, men han dör inte. Så jag knuffade ut kylskåpet på honom och dog av ansträngningen.
- Jaha, sa Sanke Per. Ja, du får komma in.
Så kom nästa person:
- Och hur dog du då?
- Jo, jag var på åttonde våningen och tränade i handduk när jag halkade till. Men som tur var lyckades jag få tag i räcket på andra våningen. Då kommer det ut en man och slår mig på fingrarna med en hammare. Jag ramlar ner men överlever eftersom att jag landar i buskarna. Då slänger psykot ner ett kylskåp på mig, så jag krossas till döds...
- Ja visst, du får komma in... Säger Sankte Per småflinandes. Så kommer den tredje:
- Och hur dog du då?
- Jo, föreställ dig följande: Jag sitter spritt språngande naken i ett kylskåp...

Av Zkrivaren - 7 oktober 2007 10:00

Tack o lov för mobiltelefon och kramgoa människor, som skickar trevliga sm, och väcker mig. Det blev lite sent inatt, inte beroende på dambesök och diverse akrobatiska övningar, utan för att festen i grannuppgången flyttade ut på gården. Det var lite för livat länge.


Men nu är jag på benen igen och huvudena börjar att vakna till. Hunden är lugn, men snart bär det av ut och då vet jag att vi har en bit att gå. Dessvärre finns det idioter som har krossat glas lite varstans så det är svårt att se och gå överallt med hund, eller att cykla.


Birgitta och Britta har namnsdag idag. Grattis damerna! 

Av Zkrivaren - 7 oktober 2007 01:22

Nu börjar jättefesten att klinga av i grannhuset, runt 50 personer har sprungit ut och in, in o ut i timmar, så jag lägger mig och sover. På återhörande imorgon igen.


Lev väl! 

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards