Alla inlägg under oktober 2007

Av Zkrivaren - 17 oktober 2007 08:33

Mulet och regn, typiskt svenskt oktoberväder alltså.


Antonia och Toini har namnsdag. Grattis!

Av Zkrivaren - 16 oktober 2007 22:57

Det blir ingen godnatt, jag mår fortfarande dåligt, inte av smällen på cykeln, utan av det dödsbud som jag mottog tidigare idag. Inte blir det bättre att jag blir "hjälpt" via msn. Efter en stund ombeds jag vänta...det gjorde jag i 2 timmar sedan kopplade personen ner sig.

Så nu kanske du förstår varför du måste fråga om min msn?:-) Där jag finns ofta. Om du vill ha den.


Lev väl! 

Av Zkrivaren - 16 oktober 2007 17:25

Jag  får väl bjuda på följande händelse idag, innan sorgen tog över.

Jag justerade cykelns bromsar och däck innan jag åkte iväg. I första korsningen kommer det naturligtvis bilar och eftersom jag får bannor här om jag kör på felaktigt farligt sätt, så bromsade jag. Som vanligt klämde jag åt utan att tänka på att jag justerat bromsarna. Jag for av sadel och fram på ramen varvid min ädlaste kroppsdel, snabb inlämnade klagomål om att han var van vid värme och fuktighet, inte kallt stål.

Av Zkrivaren - 16 oktober 2007 16:46

Med lite för lite sömn i kroppen och huvudvärk i knoppen, gick jag förmiddagsturen med hunden, och mötte inte en enda hund, elelr såg någon förrän utanför porten, då på håll. Fantastiskt.


På eftermiddagen blev det många fler hundar. En tur som fick gå tidigare eftersom jag fick ett dödsbud idag som tog hårdare än beräknat. Dessvärre känner jag ofta på mig när dödsfall inträffar, senare får jag veta vem. Men nu kom lite glädje när vi mötte en Grand Danois, vars husse berättade roliga minnen, och jag fick skratta om än lite ansträngt. Skrattet var äkta. Nu är sorgen tillbaka och tisdagen blir tung.


Skall dock försöka att återkomma senare med roligare saker, så att du som besökare inte flyr för alltid. ;-) 

Av Zkrivaren - 16 oktober 2007 10:52

Med de nya Drive In Bankomaterna kommer du som kund att kunna ta ut pengar utan att lämna bilen. Instruktioner för de ny bankomaterna följer nedan. Vänligen läs de instruktioner som passar till ditt kön, och memorera dem till första gången du ska använda automaten.

INSTRUKTIONER FÖR MÄN:
1. Kör fram till Bankomaten.
2. Rulla ner fönstret.
3. Sätt in kortet och knappa in din PIN-kod.
4. Skriv in det önskade beloppet.
5. Tag kortet, pengarna och kvittot.
6. Rulla upp fönstret.
7. Kör.
INSTRUKTIONER FÖR KVINNOR:
1. Kör fram till Bankomaten.
2. Backa så att sidorutan kommer närmare Bankomaten
3. Starta motorn igen!
4. Rulla ner fönstret.
5. Leta fram din handväska och töm ut innehållet på passagerarsätet för att hitta kortet.
6. Leta efter ditt smink och kontrollera makeup'en i spegeln.
7. Försök att stoppa in kortet i Bankomaten.
8. Öppna bildörren för att komma lite närmare.
9. Sätt in kortet.
10. Vänd kortet riktigt.
11. Leta rätt på kalendern i din handväska och läs PIN-koden, som du har skrivit på omslaget.
12. Knappa in PIN-koden.
13. Tryck på "FEL" och skriv den korrekta PIN-koden.
14. Skriv in önskat belopp.
15. Kolla makeup'en i spegeln igen.
16. Ta pengarna och kvittot.
17. Töm handväskan igen för att hitta din plånbok, stoppa ner pengarna i den.
18. Stoppa kvittot längst bak i checkhäftet.
19. Kolla makeup'en igen.
20. Kör två meter framåt.
21. Backa tillbaka till Bankomaten.
22. Tag kortet.
23. Töm väskan, hitta kortfodralet och stoppa ner kortet i det.
24. Kontrollera din makeup.
25. Starta motorn igen! Och kör bort från Bankomaten.
26. Kör några kilometer.
27. Släpp nu upp handbromsen.

Av Zkrivaren - 16 oktober 2007 08:16

Klockan har passerat 08 och tisdagsmorgonen är mulen, liksom hela dagen skall mer eller mindre.

Gäspar för lokalbefolkningen och vill tillbaka till sängen igen.


Idag har Finn namnsdag. Grattis! 

Av Zkrivaren - 15 oktober 2007 23:14

En händelserik måndag med olika händelser är på väg att ta slut. För min del kom blogginläggen att handla om djur till stor del, inte bara min hund utan även djurplågeri. Något som förekommer överallt. Varför har inte Sverige, gått i spetsen som i så mycket annat, för att skydda djuren i Sverige bättre? T o m USA, som vi hämtar så mycket ifrån, är duktigare vad det gäller hundar och katter. Det är dags att vi ställer upp för djuren!


Jag har de senaste dagarna fått höra från flera olika källor att allt fler hemlösa hundar ochkatter lämnas in, de är ofta 6 månader till 2 år gamla djur, som ingen vill ha. Varför skaffa det då? Tänk först, du ska ha djuret i 10-20 år, föda det, vårda det, ha det försäkrat, sjukvård m.m Djuret är beroende av dig och de är små i början och växer sedan. Tänk först - köp sedan!


Och du som är djurvän, kan du ta en herrelös till? Ge djuret ett hem?. Många djur väntar på dig.


Lev väl!

Av Zkrivaren - 15 oktober 2007 18:55

Det finns en hundklubb här, säger man. Det måste ha varit det tiotal hundar vi mötte nu på kvällen, som alla undvek mig och min hund. Men de kunde ju inte missa hur duktig min hund var, för jag kan djur. Endast den lilla schäfern som var tuff kan jag förstå husses reaktion.


Och resan blir ännu bättre efter som vi går mot varandra på en ringled runt sjön. Nu hade 80 procent lärt sig, men stackars matte till boxern, du borde nog fundera lite på  det här med hundar som du gjorde med boxern. Du såg så livrädd ut och din hund glad och social, ville hälsa på min. Och sista ekipaget som väljer att gå in med hunden i sandlåda för barn! Istället för att möta mig, ska du ha hund?


Det är vid sådana här tillfällen jag undrar om vi inte behöver en människoklubb för sociala arrangemang för hundägare.

Hundarna skötte sig utan större problem. 

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards