Alla inlägg under januari 2008

Av Zkrivaren - 31 januari 2008 22:00

När jag trodde ovädret var över när det lugnat ner sig i blåsten utanför, slutar kanlerna på TV:n att fungera, hejdå o tack för ikväll då. Åtminstone på vissa.


Min oro sitter kvar i kroppen ända ut i toppen och lär nog göra det ännu några dagar, kanske blir det värre, det vet jag nästa vecka.

Men denna torsdag vill jag för alltid glömma då den har varit den ensammaste i mannaminne, inte ens på msn, är någon på, åtminstone av dem som vågat fråga om min msn.

Så nu är det dags att lägga sig i en kall säng och deppa sig till sömns, för John Blund är i Kiruna och hälsar på släkten, liftade visst på en kvast.


Lev väl!

Av Zkrivaren - 31 januari 2008 21:19

Stormvarning som blev runt 20-22 m/s. När stormen kulminerat på västkusten, har det uppmätts 28meter i sekunden, full storm alltså. Nu drar ovädret österut och ikväll når det Stockholm, frågan är med vilken kraft?

Av Zkrivaren - 31 januari 2008 20:37

Nu har blåsten kommit och det ger i hand att elen har blinkat och det känns allt annat än bra.


Jag är glad som hunnit med hunden, som nu knoppar. Jag själv hann med att cykla och köpa hundmat i jätteförpackning, eller var det hästfoder (hon äter som en häst)? Nåja, den här gången kom jag till en lika charmig som trevlig kassörska och vem kunde vara sur när hon satt där? Inte jag trots väntetid bakom en extremt jobbig kund som handlade för flera, fast hon var ju inte tokig att titta på heller, även om kassörskan vann. Och jag kom ihåg att köpa frimärken och sätta dem på kuverten.


Cyklade hem lite gladare och tog ut hunden på dennes eftermiddagsrunda tillsammans med killen. En händelsefattig runda, men avkopplande och trevlig, tills jag kom in igen. Då upptäckte jag att kuverten med frimärkena låg kvar i jackan. På cykeln och full fart ner igen, i lådan och upp. Nu kunde jag sätta mig ner ett tag igen. 


Men oron gnagde i mig. En för mig närstående person med sjukdom, hade inte hörts av och jag började så smått klättra på väggarna och riva tapeterna, då kom Frump med en sådan fin kommentar att den gick rakt på målet. :-)

Några timmar senare hörde personen av sig.


Nu sitter jag här bakom skärmen ensam med blinkande el. Det är inte tätorten som faller utan inkommande ledningar som skadas och utan införsel av el blir det vissa problem. Hoppas jag kan natta bloggen senare, annars kanske någon tror jag ligger i soffan och det är inte sant. Jag sitter där. :-) 

Av Zkrivaren - 31 januari 2008 18:19

,,,vill jag skicka till Frumpskan, för de vänliga och varma orden i sin senaste kommentar. Och sänder tillbaka en varm kram. :-)

Av Zkrivaren - 31 januari 2008 18:17

Nu är det dags att fundera på om bilen är nödvändig, eller strunta i hyran, kanske gå till socialen, för en statlig utredning vill höja skatten på bilbränslena bensin och diesel med hela 70 öre, kanske från nästa år!


Detta slår på bl a glesbygd och mat, den senare som blir betydligt dyrare då även andra kostnader läggs på.

Av Zkrivaren - 31 januari 2008 16:29

En nära vän med hjärtbesvär ringde igår förmiddag och var lite orolig på grund av känning av besvären. På eftermiddagen fick jag ett mejl att man skulle med barnen och skulle återkomma under kvällen eller idag. Fortfarande har ingen hörts av och personen är onåbar. Flera mejl och sms har skickats, men inget svar. Och det är 40 långa mil mellan oss, så jag mår allt annat än bra av det här.

Två timmar senare blev det ett svar, tack o lov!

Av Zkrivaren - 31 januari 2008 11:56

Flickan i växeln ringer in till chefen:
- Det är en herre här som söker direktören, han har en räkning med sig.
- Säg åt honom att jag inte är inne!
En stund senare passerar direktören växeln och frågar hur mannen reagerade.
- Han sa att det inte gjorde någonting. Han skulle komma igen en annan dag när han hade vägarna förbi och betala räkningen...

Av Zkrivaren - 31 januari 2008 11:50

Killen: Är din pappa tjuv? För någon har stulit alla stjärnor på himlen och lagt dem i dina ögon...
Tjejen: Tja, du är inne på rätt spår. Han är yrkesmördare.
Killen: Bäst du ringer honom, för utan dig kan jag inte leva.

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards