Alla inlägg under november 2007

Av Zkrivaren - 30 november 2007 23:35

Efter en freda som varit hyfsad avslutade idioten under med att dra på stereon och ett trumsolo i åtta minuter. Allt darrade inklusive hunden. Jättekul! Nu när lugnet äntligen råder skall jag varva ner och hoppas få sova en hel natt gärna lite till oavbrutet. Det var några nätter sedan, och det beror inte på dambesök, chatt eller festligheter.


Lev väl! 

Av Zkrivaren - 30 november 2007 21:01

Man ska inte sitta ensam när upprörande saker visas i SVT, vilket hände ikväll. Då visades frågan om det bara är i reklamfinansierade TV-kanaler osm sport och underhållning skulle visas i. Sedan använder man fräckt att SVT är en fri television. När blev den det?


Första frågan besvaras enkelt med ett nej, men om inte SVT sänder reklam och därmed inte får råd att upphandla dylika program så är jag som enskild person glad att TV 3, TV 4, Kanal 5 med flera sänder sport och underhållning. Och om jag tittar i en tv-tidning för en vecka, är det lätt att se att SVT är förlorarna. Detta hade aldrig behövt vara så stort om SVT sänt reklam, dock mellan programmen, inte i under några som helst omständigheter. Kanske till och med bara i en kanal? Därmed skulle finansieringen stärkas och den enskilda individen få fri television!


Idag kan inte SVT kallas fri television, så länge som den enskilde privatpersonen, föreningen eller företag, bara innehar en TV, ens i garderoben, måste betala TV-avgift. Så länge man måste betala är det inte fri televison!


Företag som lovat fria saker och med en pytteliten text skrivit att något krävs som kostar pengar har fått äta upp detta och tvingats ändra annonseringen. Varför får SVT använda sin missvisande reklam?


Av Zkrivaren - 30 november 2007 16:38

Vart tog alla människor vägen? Den frågan känns berättigad när jag knappt ser folk. Två hundägare på hela dagen, lika många grannar, och sedan i centrum ett antal individer som springer som skållade troll. Och bättre lär det inte bli, förrän i februari.

Av Zkrivaren - 30 november 2007 12:11

Storbonden skulle åka iväg på den stora marknaden flera socknar bort. Han visste att de fyra drängarna var väldigt intresserade av pigan på gården, så innan han åkte lät han montera in en miniatyr-giljotin i hennes sköte. På så sätt kunde han kolla vad som skett medan han var borta.
Marknaden fortlöpte och väl hemma igen beordrade bonden samtliga drängar att dra ned byxorna. Första drängen, mycket riktigt - snoppen var avhuggen. Bonden utlovade honom ett strängt straff. Samma sak blev fallet med de två nästföljande drängarna.
Så kom bonden till den fjärde drängen, och minsann - hans snopp var oskadad!
Bonden utbrast:

-Du är ett föredöme, pojk. Du ska få dubbel avlöning!
Drängen blev jättestolt och utbrast:

-Glglglglgl...!

Av Zkrivaren - 30 november 2007 10:04

Natten blev som befarat inte den bästa i avseendet sömn och en mardröm med mycket hemskt slut, fick mig att vakna kallsvettig. Det som var extra jobbigt var att den som råkade mycket illa ut inte var jag utan någon annan.


Nu sitter jag seg här och tycker livet är lite pestaktigt, men samtidigt har kommentarerna här givit styrka. Tack för dem!


Idag har Anders och Andreas namnsdag. Grattis killar! 

Av Zkrivaren - 29 november 2007 22:13

Torsdagen kunde ha slutat bättre. Inte för att allt har gått smärtfritt idag, men för att det är känslomässigt jobbigt just nu. Det är jobbigt så det räcker. Att kunna sova sedan är nog ett under, men jag avrundar här för idag och hoppas att natten ska ge mig styrka för fredagens verklighet, för nu har jag inte den styrkan.


Lev väl!

Av Zkrivaren - 29 november 2007 16:23

När jag kom hem på cykeln idag såg jag min hunds goaste vän vara ute redan, tjugo minuter före vanlig tid. Kanske husse ledsnat på min och jyckens sällskap och ville vara för sig själva?

Det får jag tacka för då jag kom runt ett staket och möter en dam, med en liten söt hundtjej. Inte blir det sämre när hon vänder sig om och böjer sig ner med baken pekandes mot mig. Ujujuj! Sedan det obligatoriska hålla igen hunden osv. då kommer det som nästan fick mig ner i backen.

-Låt dom få hälsa, säger hon.

Inte nog med att hon är charmig och snygg. Hon har en del mellan öronen också. Själv betedde jag mig som den tecknade Pluto när han blir kär, svävade ovan marken. Var det därför hon vände sig om?


Med en fånig min på hunden och ännu fånigare gångsätt på husse fortsatte vi runt sjön och kom att möta dem igen. Nu pratade vi i en hel minut, det är snudd på rekord, hundägare emellan, speciellt för min del när man har något så snyggt framför sig.


Väl hemma så har jag satt mig i stolen här framför datorn, fast den verkar ovanligt mjuk, stolen som annars är så hård. Eller har jag inte landat ännu?

Av Zkrivaren - 29 november 2007 16:07

Det jag skulle göra idag, blev inte av. Så jag fick en massa dötid att slå ihjäl. Då vill inte ens hunden vara ute eftersom nederbörden föll över oss. Så jag tog mig ner till bibblan och släktforskade lite så jag kommer längre bakåt och framåt i forskandet. Då får jag veta att "åldermannen" skall sluta. Han som aldrig glömmer ett ansikte, han som aldrig glömmer ett namn, han som kan allt om deckare, han ska sluta. I morgon är det tårtkalas för vem som helst, och det är inte jag det. För jag är jag, som skall försöka komma loss.



Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards