Alla inlägg under juni 2008

Av Zkrivaren - 30 juni 2008 23:47

Klockan går och mycket återstår för min del.

Just nu pågår en eventuell sammanslagning av denna blogg och en annan, som jag även får ta hand om, till en början blir det troligen paralellt med varann innan denna går upp i den andra där gästbloggare kommer och går...pålitliga sådana. Mer om detta och mycket annat kommer snart...i denna blogg.


Lev väl!

Av Zkrivaren - 30 juni 2008 15:43

Hos en man som hade en bondgård fanns det en stor tjur, som hade problem med att kissa. Han tillkallade veterinären som direkt såg att tjuren hade problem. Veterinären smög försiktigt upp bakom tjuren och vidare upp till örat, där han skrek till så mycket han orkade. Tjuren hoppade då till och helt plötsligt så fungerade det att kissa igen. Bonden undrade hur det kunde gå så lätt att bota tjuren. Ja, svarade veterinären, det kan bli så ibland att det låser sig och då fungerar det bra om man skrämmer, så att man får annat att tänka på. Va bra och enkelt. Det skall jag komma ihåg, tänkte bonden, detta kan jag ju göra själv. En tid senare, när bonden var i Uddevalla vid torget, där det fanns en offentlig toalett, blev han kissenödig. När bonden klev in på toaletten, såg han att det fanns en person till där inne. Den personen verkade ha svårt att kissa och då kom bonden ihåg hur veterinären gjorde med hans tjur. Bonden närmade sig personen, som förmodligen hade prostata, och skrek i hans öra, så han hoppade till. Mannen blev då väldigt arg och fräste ur sig alla svordomar man kan tänka sig, men bonden lugnade honom med att berätta händelsen med tjuren och att han enbart ville hjälpa honom med att komma igång med att kissa igen. Mannen lugnade då ner sig och sa, att det måste blivit fel öra, för jag sket ner mej!!!!!!!!!

Av Zkrivaren - 30 juni 2008 15:34

För inte så länge sedan skrev jag om att ICA ska sälja sexartiklar, bland annat en vibratorring, men nu har "min" ICA butik gått ännu längre, de säljer originalet också! Jajamensan, riktig mus säljes där, och det är en skärpt mus som kan tänka också...hmmm...låter det om den. Namnet är Hummus.

Av Zkrivaren - 30 juni 2008 08:55

Jag har sovit dåligt och vaknade 05:30 med kännbar smärta. Vände mig om och somnade en timm drygt. Sedan tog smärtan över helt och hållet. Jag fick ingen chans att komma ur sängen, knivarna sköt upp i min kropp. Jag visste inte vad jag skulle göra. Nu var ensamheten ett helvete. Det tog tid, men jag kom upp och gav min ischias en omgång.


Idag harElof och Leif nmansdag. Grattis!

Av Zkrivaren - 29 juni 2008 23:44

En bild säger mer än ord.

Av Zkrivaren - 29 juni 2008 18:52

En lat söndag fortsätter, tyst är telefonen...dagtid och tyst är det ute, semestertiderna är på gång. Min databutik har två veckor ledigt, sedan står 200 personer utanför med diverse problem och inköp, utanför dörren. Går åskan under dessa två veckor, blir det värre ändå. Inne på ICA, var det mer folk än på utsidan! Snygga damer och underbar personal, som hjälpte mig med en - vad som troddes vara - överfull kartong med hoskrynklade flaskor. När den stackars tjejen rufsat om i lådanvar det utrymme kvar, då fick hon inte tillbaka kartongen. En ny kom dit och den fick jag inviga, lätt skamsen. Kan inte låta bli och ge tjejen en eloge för det slit hon tog sig tid att göra för mig. Och jag konstaterar att jag har toppenpersonal i "min" ICA-butik, om nu priserna inte höjdes mera.

I skolan är det judotävlingar, där kommer damerna med förtjusande kroppar för alla som är intrsserade av detta. Välformade så att man snubblar på fötterna. Är man inte riktigt lika intresserad av utsidans godsaker, som jag, klarar man sig från att falla, och hinner med och se mycket av det spex som händer runt okmkring.

Nu blir det nog lite variation för mig, dock inte med damer för den drömmen sprack igen, utan mellan skärmarna.

Av Zkrivaren - 29 juni 2008 11:19

Efter en sanslös natt av telefonsamtal, skratt och positiva vibbar, kom sömnen oväntat snabbt. Somnade vid skrivbordet med tandborsten i handen. Skulle ju bara stänga ner...trodde jag. Ingen höjdare att somna så, det försäkrar jag. Vaknade som vanligt kl  07, svor som vanligt, vände mig om som vanligt...och somnade. För att vakna en andra gång, upp och skaka ur tröttheten ur kroppen ända ut isnoppen andra änden.


Idag har Peter och Petra namnsdag. Grattis (spec. till en viss Petra)!!

Av Zkrivaren - 28 juni 2008 20:54

Den här lördagen blir en stilla lördag med mycket att göra. Hur det går ihop? Jo, telefonen ringer och det blir långt trevligt samtal, under tiden brakar det loss i inkorgen och på msn, vissa med kryptiska meddelanden så jag får nog slå i en kodbok från CIA, FBI eller KGB, för att fatta. Om dambesöken var lika många, skulle jag inte ha tid med annat än...damer.


Efter regn kommer solen, och så även idag. Varmt o gott. Efter ljuva stunder i telefonen, framför datorn och inte minst vid matbordet med god mat, var det dags för det stora provet...minnet! Skulle jag komma ihåg toalettpapper hela vägen ner till ICA?

Jag hann utanför dörren, då sprang jag ihop med grannen och vi pratade data, vädrer, mat & dryck och massa annat, innan jag kom iväg. Tog en längre väg och njöt av vackra damer vädret innan jag hälsade på i ICA, idag blev det ett kort besök, som det skall vara. Sedan lagom fart hem igen för att tömma kassen på...toalettrullar! Äntligen klarade jag det!


Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards