Alla inlägg den 13 oktober 2007

Av Zkrivaren - 13 oktober 2007 23:29

En orolig fredag med sömnlöshet av positiva saker föjdes av en orolig lördag då ensamheten och känslor tog över. Eftermiddagen blev värre och nerverna sprang marathon på utsidan av kroppen. Sedan kom kvällen, och aktiviteten här vid datorn ökade och alla trevliga kommentarer som kom lugnade ner mig och nerverna kröp slutkörda hem till sina respektive ställen. Nu råder det harmoni här i det kvinnolösa rummet (hunden oräknad).


Tack för alla fina kommentarer i allmänhet, tack för dem idag i synnerhet! Och tack för alla besök även utan kommentarer!


Lev väl! 

Av Zkrivaren - 13 oktober 2007 19:48

Jag sitter och skall fortsätta med bokmanus, men tankarna vill inte tänka på det som jag vill. Jag är lite splittrad och ensam. Vart är damerna? Är väl något som susar i skallen på mig. Tankarna har även en förmåga och dra iväg flera mil så det är svårt att tänka ibland. :-)


Nu var det dock meningen att jag skulle skriva, men det blir ett inlägg i bloggen som mjukstart. Sedan får jag hoppas att det händer något.

Av Zkrivaren - 13 oktober 2007 16:53

Vilken tur att det öppnades en kassa till, jag bytte från en lång kö till en superkort dito. Och kassörskan kom tydligen direkt från en brottsplatsundersökning för hon hade gummihandskarna fortfarande på sig för att inte lämna fingeravtryck på pengarna? Eller gillar hon gummit? Jag gillar hennes glasögon, som saknades idag.  Hon passar i dem, och ett trevligt leende gör det inte sämre.

Av Zkrivaren - 13 oktober 2007 16:39

Det kom susande nästan ljudlöst på låg höjd ut över vattnet ett tiotal meter från mig, men vad var det? Var det tre JAS-plan? Nej, de är inte tysta. Var det tre lågsniffande missiler som skulle slå ner femtio meter från mig? Nej, det var det inte. Det va tre gräsänder som flög lågt för att undvika radarn, möjligen hade de flygförbud?

Av Zkrivaren - 13 oktober 2007 12:51

En dam kommer in i butiken och ber att få köpa en bh. Expediten frågar om det ska vara modell frälsningsarmén, diktatorn eller pressen.
- Vad menas med det? frågar damen.
- Joo, frälsnings armén lyfter de fallna. Diktatorn tvingar ihop de stora massorna och pressen kan göra en mygga till en elefant!

Av Zkrivaren - 13 oktober 2007 09:51

Nu har jag äntligen fått igång datorn, efter att ha kört svetslågan på tangentbordet lossnade tangenterna hyfsat. Sedan skrapade jag skärmen med iskrapan och hårddisken värmde jag i en yllefilt. Temperaturen är fortfarande under nollan och jag vill hellre ligga under täcket.


Idag har Berit och Birger namnsdag. Grattis!


Brrr tillbax under täcket. Någon dam som vill följa med? ;-)

Av Zkrivaren - 13 oktober 2007 00:41

Nu har jag blivit nattuggla också, inte så konstigt, hjärnan och öronen gungar som öronen på musen Jerry, ena halvan av Tom (katten) & Jerry. När Tom har party. Fick tipet att ta ett järnrör och gå ner till grannen. Såg just att jag hade ett järnrör...hehehe


Sitter nu och chattar med Sveriges trevligaste person, så nu nattar jag bloggen.

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards