Alla inlägg under maj 2008

Av Zkrivaren - 31 maj 2008 23:41

Snart är maj slut liksom jag är...slut. Känner mig allt jämt nerstämd och jag har mina aningar om vad det är. Det finns en orsak till det. Det mest positiva var att min granne ringde på  och undrade hur jag mådde, jag har sett risig ut. Hon tipsade om att lösgodiset på Konsum var billigt, nedsatt pris. Det piggar upp, enligt henne. Och visst gör det, men idag är det inte så att choklad piggar upp, snarare ett besök. Och visst var jag lite piggare en stund efteråt. Tänk vad så lite kan göra. Nu är jag trött, men vill inte sova, blir väl fåtöljen och till slut så... Skam den som ger sig mot sömnen...eller var det tvärtom. Hur som helst JB ska få en fight.


Lev väl!
Av Zkrivaren - 31 maj 2008 17:44

...på toapappret?

Nu måste jag ner till ICA imorgon ändå. 

Av Zkrivaren - 31 maj 2008 17:06

En man kommer in på en bar och säger:
- Bartender, ge mig sex sexor vodka!
- Oj, du måste ha haft en jobbig dag, säger bartendern.
- Ja, jag har precis fått reda på att min bror är homosexuell, svarar mannen.
Dagen därpå kommer samma man in och gör exakt samma beställning. När bartendern frågar vad som har hänt får han svaret:
- Jag fick precis reda på att min yngre bror är homosexuell.
Tredje dagen i rad kommer samma man in och beställer sex sexor vodka.
Vid det här laget börjar bartendern undra vad som står på så han säger:
- Jösses! Är det ingen i din familj som gillar kvinnor?
- Jo, min fru.

Av Zkrivaren - 31 maj 2008 17:04

Passade på att handla upp vätska på ICA, men därinne hade man slut på citronerna och den sura mjölken, som det verkade. Jädrar vad det var låg stämning där. Jag fick akta mig för att trampa på den. För det kan väl inte bero på att jag letade efter en liten billig ost? Har ju ledsnat på att köpa 2 kg ost och äta lika många hekto. Och då måste jag leta rejält, kröp ner i boxen. Nja, kröp var väl att ta i, men fötterna var rakt upp och jag såg mycket därnere...väldigt nära också. Till slut fann jag henne osten, Svarta Sara. Undra om Mauro sjunger om henne i låten med samma namn..? Nä, det vet jag att han inte gör, dessutom spelades delar av videon in i mina gamla kvarter.

Av Zkrivaren - 31 maj 2008 12:33

Vägverket har kommit fram till att alla tunga fordon, som långtradare, lastbilar och bussar skall ha vinterdäck under vintern. Det kom jag på 1993 och framförde det till vederbörande myndighet efter en olycka hade inträffat. De är nog lite långsamma på Vägverket.

Tunnel till Helsingör från svenska sidan vill 62 procent av de tillfrågade ha. De första planerna på en tunnel togs fram för 136 år sedan. Undrar om det skall dröja lika länge innan beslut fattas att den ska byggas?

Brandmännen bekämpar elden som tagit fäste. Polisen bekämpar brottsligheten. Jag bekämpar nåt annat.

Ogift kan bli ett problem snart. En person ville heta det i efternamn och fick godkänt av PRV, men i högre instans blev det stopp. Kan tänka mig situationen när jag får frågan om civilståndet: Ogift. Varvid jag får tillbaka: Inte efternamnet utan civilstånd? Stående...ibland.

Av Zkrivaren - 31 maj 2008 11:09

Att jag aldrig lär mig, att gå och lägga mig i tid. Igår satt jag och somnade i fåtöljen och vaknade när klockan var två på natten. Krypandes därifrån över golvet då benen sov, med ögon som absolut ville blunda, kom jag till sängen, den som tom väntade tålmodigt på att bli uppfylld av mig. Nu är den, liksom jag, ensam igen.


Idag har Petronella och Pernilla namnsdag. Grattis! 

Av Zkrivaren - 30 maj 2008 22:20

En dålig start blev ett hyfsat slut denna fredag, den sista i månaden maj. Jag 'är otroligt trött och besviken. Jag skall strax lägga mig eftersom jag har tre nätter av sömn att ta igen. Blir att sova lite längre alltså.

Ha det gott alla besökare! Och lev väl! 

Av Zkrivaren - 30 maj 2008 14:13

En affärsföreståndare ska lära en av sina nyanställda hur man säljer mer saker till en kund än han behöver.
- Jag ska visa dig vad jag menar, viskar han till den nyanställde när det kommer in en kund och frågar efter frön till sin gräsmatta.
- Varsågod, säger föreståndaren. Och så är du väl intresserad av att köpa en gräsklippare, eller hur?
- Varför då, frågar killen.
- Du måste ju ha något att klippa gräset med när det börjar växa.
Märkligt nog så köper killen en gräsklippare. När nästa kille kommer in i affären och frågar efter ett paket tamponger låter föreståndaren den nyanställde testa sina förmågor.
- Varsågod, säger den nyanställde.
- Och så är du väl intresserad av att köpa en gräsklippare, eller hur?
- Varför då, undrar killen förvirrat.
- Det är ju kört för dig i vilket fall som helst i helgen, så kan ju lika bra klippa gräset.

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards