Alla inlägg under april 2008

Av Zkrivaren - 30 april 2008 23:21

Tröttheten är stor inom mig och jag behöver ta igen massor av sömn, kroppen är slut på krafter och jag känner mig som en disktrasa, torr och vriden.

Nu blir det tidigt i säng och med humöret i nedåtgående.


Lev väl! 

Av Zkrivaren - 30 april 2008 19:47

Herr och fru Olsson hade länge gått och tittat på det där vackra bordet som fanns i möbelaffärens skyltfönster. En dag gjorde de slag i saken och steg in i affären.
- Det är dyrt, sa expediten, men det är ett bord som vet allt. Man kan faktiskt fråga bordet allt möjligt och få svar.
- Löjligt, sa Olsson och vände sig till bordet. Hur mycket har jag på min bankbok?
Bordet kilade iväg till väggen och tillbaka sju gånger och Olsson insåg att svaret 7000 faktiskt var rätt.
- Otroligt, sa Olsson. Men det här klarar du inte: Hur många tusen har min fru på sin bankbok?
Bordet körde igång de här vandringarna till väggen och häpna räknade de till 288!
- Nänä, gnäggade Olsson. Hon som bara är hemmafru och inte tjänar några pengar! Hur skulle hon kunna ha så mycket pengar!
Det var då som det vackra bordet plötsligt särade på de antika benen!

Av Zkrivaren - 30 april 2008 18:31

När jag skulle iväg och handla tidningen, så genade jag via skolgården. I en ingång en trappa ner skymd för mig, var det ett jävla liv. Det lät nästan som någon misshandlades, så jag tog och ändrade riktningen. Efter några steg kom två offer farande...livrädda och skrikande. Efter kom gärningsmannen, en urilsken fiskmås, som stod och stampade ilsket gloende efter de flyende. Jag ändrade snabbt riktning för det finns inget värre än ilskna måskärringar.

Av Zkrivaren - 30 april 2008 09:36

Idag är det en  dålig dag, sliten och deppig är jag, över allt och ingenting, kanske mest över den del som kallas vänner, de som smajlar in sig under en tid, sedan sårar och försvinner ur ens liv.

Det är inga vänner säger många, så gjorde även jag en gång. Men de är duktiga på att luras och man går på det, så även jag.

Det kanske inte är så bra, men vi är ju människor.


Nu funderar jag dock på att ställa in pennan för gott! Bloggandet är inte kul längre. Ingen är bestämt, men det ser mörkt ut.


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 29 april 2008 23:25

Så försvann tisdagen igen, och den kommer aldrig tillbaka, är väl som så kallade vänner, finns ett tag o drar av okänd anledning. Ett uttryck på 2 ord blir bra för sådana.

Tisdagen blir onsdag och veckan är slut för många, men för andra blir det att arbeta i helgen, inte kul för dem, andra strejkar för högre lön, får det, andra följer efteer, inflationen stiger och lönehöjningen äts upp...varje gång. Lär sig inte folk det? Det finns andra sätt att få det bättre titta på det! Nu drabbas oskyldiga och varför det? Vissa ska ha mer pengar som äts upp av inflationen och spiralen går vidare.


Lev väl! 

Av Zkrivaren - 29 april 2008 20:39

Så gick jag genom centrum idag, i solens varma sken. Snabbt insåg jag att gårdagens oavsiktliga öppna hus, hade spritt sig ibland damerna. Många fniss och extra tittar, men ingen som vågade ta nästa steg. Tror dom inte att jag vågar eller kan? Får väl sätta ett hänglås på gylfen annars. Och tack vare det glömde jag rengöringsmedlet idag. Det man har i fel huvud ger merarbete, vare sig man vill eller inte.


//Zkrivaren 

Av Zkrivaren - 29 april 2008 14:15

Det var Olle och Stina som bodde på hemmet. De var lite tända på varandra så de tänkte ha lite "roligt". Så de träffades på Olles rum och kröp i säng. Efteråt så sa Olle:
- Hade jag vetat att du var oskuld så hade jag varit lite försiktigare!
Då sa Stina:
- Hade jag vetat att du skulle få upp den, så hade jag tagit av mig strumpbyxorna.

Av Zkrivaren - 29 april 2008 14:12

Mina (o)vana trogen i ensamhetens tecken, kollade jag som mediamänniska av nyheterna och satte nästan maten i halsen. I en enkät svarar män 18-24 år att kvinnan får skylla sig skälv om hon råkar illa ut för att hon klär sig utmanande.

Vad i hel.... har de fått i modersmjölken? Vem bestämmer vad vem ska ha på sig, inte är det män 18-24 i alla fall! Om en kvinna vill klä sig snyggt och gå ut, ska hon riskera att bli våldtagen och skylla sig själv för det? Och vad är utmanande? Det som är utmanande för en skitstövel, kanske är snyggt för den som har nåt mellan öronen?


//Zkrivaren 

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards