Direktlänk till inlägg 28 december 2007

Sammandrag fredag

Av Zkrivaren - 28 december 2007 14:24

Jag skulle ner och kolla några uppgifter på biblioteket och tog cykeln dit. Precis innan jag kommer på cykelbanan kommer en gubbtjyv på sin cykel i snigelfart. Två tramptag och de tio meterna var knappt en meter. Och när jag skall gå om och gubben ser det, går han ut framför mig. Något irriterad går jag in bakom igen och när han går in går jag ut. Och gör inte gubben detsamma! Nu tvärsvänger jag in och accelererar på insidan då gubben svänger in. Med blöta och därför mycket ljudliga bromsar, kniper jag åt men touchar i ändå när jag vrider på styret för att inte smälla i honom. Jag är rädd om min cykel. En snabb accelration och jag var om ett frågetecken.


När jag sedan sitter i biblioteket kommer bilbliotekarien med en karl och följande diskussion utbryter:

- Har du något nytt?

- Vad har du tänkt dig, undrar biliotekarien.

- Den här kanske, säger han och ger tydligen en bok till henne.

- Det är en deckare av (författarens namn). Jag har inte läst den, men folk lånar den ofta.

- Men har ingen annan?

- Jo, jag...

- Något nytt? Något av en känd författare, avbryter gubben, innan de hamnar utom hörhåll för mig. Och jag undrar om det var gubben på cykeln.


En snabbis på ICA, kan vara trevligt med rätt dam, men för min del var det otrevligt och snabbt ut igen. Idag hade personalen tydligen ätit rå citron till frukost och ruttna tomater till lunch. Utanför står en grupp människor. Dottern i ena familjen berättade att hon hade fått en ny mobil, den gamla hade hon tappat i toaletten!

Och jag som nyss läste om det i en blogg. Världen är bra liten, eller så är det på skitmodet att snacka skit i mobilen på muggen och spola ner det sedan.

 
 
Frump

Frump

28 december 2007 19:44

En del har verkligen svårt att bestämma sig!

Undrar hur dom beter sig i andra sammanhang? Kanske finns det världsmästerskap i veleri...? så han vara bara ute och tränade...hm..tål att tänka på!

http://Frump.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Zkrivaren - 11 februari 2013 12:40

Hästkött i lasagne, en katastrof och stor nyhet, alla anklagar alla i spåren av hästkött som kanske funnits länge i lasagne, istället för nötkött som ska vara i densamma. Vad ingen talar om är den otroliga leveranskedja från slakt till frysen i ...

Av Zkrivaren - 5 februari 2013 23:24

I Lidköping kan många hålla sig för skratt, men vad skall de göra? Jo, slå en signal för att slå en drill, den senaste (vansinniga) tekniska utvecklingen i mobiltelefonens historia är ett faktum. Står du och väntar på buss eller tåg och blir n...

Av Zkrivaren - 22 januari 2013 20:52

Jordbruksverket tycker att vi äter för mycket kött i Sverige, det är inte bra för miljön, anser de. Därför föreslår Jordbruksverket att en skatt ska läggas på köttet, för att få oss medborgare att äta mindre kött. När tar dessa dumma dörslag slut...

Av Zkrivaren - 22 januari 2013 14:33

Åter är den hatade TV-licensen, numer TV-avgift, blivit aktuell. (Uppdaterat) Nu ska alla som har en dator, surfplatta eller mobil (smartphone) betala avgift. Att INTE inneha TV räcker alltså inte för att komma undan en onödig avgift om tusentals k...

Av Zkrivaren - 11 januari 2013 21:42

Hackare utnyttjar säkerhetsbrist – så skyddar du dig Säkerhetsexperter varnar för användning av datorprogrammet Java. En allvarlig säkerhetsbrist har upptäckts och datoranvändare uppmanas att stänga av funktionen. Så löd inledningen i arti...

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards