Alla inlägg den 28 december 2007

Av Zkrivaren - 28 december 2007 21:48

Fredag kväll och regn, kallt o rått inne då blåsten ligger på. Det märks nu när jag kopplar av efter att ha hållit på att flytta på kartonger, tömma kartonger och omfördela utrymmen. Det borde ha gjorts för länge sedan, men alltid skjutits upp. Nu är jag äntligen igång och det kommer att ta sin tid. Tolv banankartonger fyllda med saker, Cirka 10-12 kassar papper med diverse saker i som skrivna saker om vad man ska handla, göra, komma ihåg, utbildning, manus, och mycket annat.


Jag  hittade bl a reklam för en film i Dogmaformat, vilket innebär att stativ inte används.

Det hela utspelades i Burträsk 2001 då filmen hade premiär. Jag var den enda som tidningen fick tag i, tyvärr. Jag tvingade mig dit och tittade på en skräckfilm som var i allt annat än i min smak, och skakig som  jag satt och åkte berg-o-dalbana. Skräcken bestod i att hålla sig vaken. Och minnet har jag kvar.


Lev väl!

Av Zkrivaren - 28 december 2007 14:24

Jag skulle ner och kolla några uppgifter på biblioteket och tog cykeln dit. Precis innan jag kommer på cykelbanan kommer en gubbtjyv på sin cykel i snigelfart. Två tramptag och de tio meterna var knappt en meter. Och när jag skall gå om och gubben ser det, går han ut framför mig. Något irriterad går jag in bakom igen och när han går in går jag ut. Och gör inte gubben detsamma! Nu tvärsvänger jag in och accelererar på insidan då gubben svänger in. Med blöta och därför mycket ljudliga bromsar, kniper jag åt men touchar i ändå när jag vrider på styret för att inte smälla i honom. Jag är rädd om min cykel. En snabb accelration och jag var om ett frågetecken.


När jag sedan sitter i biblioteket kommer bilbliotekarien med en karl och följande diskussion utbryter:

- Har du något nytt?

- Vad har du tänkt dig, undrar biliotekarien.

- Den här kanske, säger han och ger tydligen en bok till henne.

- Det är en deckare av (författarens namn). Jag har inte läst den, men folk lånar den ofta.

- Men har ingen annan?

- Jo, jag...

- Något nytt? Något av en känd författare, avbryter gubben, innan de hamnar utom hörhåll för mig. Och jag undrar om det var gubben på cykeln.


En snabbis på ICA, kan vara trevligt med rätt dam, men för min del var det otrevligt och snabbt ut igen. Idag hade personalen tydligen ätit rå citron till frukost och ruttna tomater till lunch. Utanför står en grupp människor. Dottern i ena familjen berättade att hon hade fått en ny mobil, den gamla hade hon tappat i toaletten!

Och jag som nyss läste om det i en blogg. Världen är bra liten, eller så är det på skitmodet att snacka skit i mobilen på muggen och spola ner det sedan.

Av Zkrivaren - 28 december 2007 10:30

Det är slut, det finns inget återvändo, det är bara så. Jag vet det. Det blev bara en vecka två vardagar lång. Snyft.


Idag har Benjamin namnsdag. Grattis!

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards