Alla inlägg den 29 december 2007

Av Zkrivaren - 29 december 2007 23:23

Nu är lördagen slut för den här gången, kanske blir det en ny repris om en vecka, samma väder, samma hund, samma hundpromenad och samma bestyr.

Trots blåsigt väder har jag lyckats hålla mig hyfsat på marken, i synnerhet när jag cykar i motvind. Värre var allt dugg som kom rätt i ögonen, blir lite dålig sikt.


Förvånansvärt nog hade bolaget öppet till 15 idag, vilket är konstigt med tanke på fylla och allt som sagt och skrivits om detta. Flak efter flak lämnade bolaget, som säkert får betälla hem mera nu. Ochinte lär det räcka till måndag.


Lev väl! 

Av Zkrivaren - 29 december 2007 19:23

Idag hade jag en ny hund i gammal päls. När kopplet kom fram kom pälsen flygande och vi kom snabbt ut. Hunden, blott 11 år ung, betedde sig som 2 år. Vi gcik och väntade på hennes kille, men han dök aldrig upp. Så vi fortsatte den glädjefnattsbetonade promenaden och när vi hade två hundra meter kvar, mötte vihennes kille.


Vi tog beslutet att ta runden ännu ett varv, total 5 km. När vi hade skilts åt och jag stod och pratade i trappuppgången kom grannhunden, tillika en favoritkille, då skulle hunden ut igen! Stön!


Nu är vi båda inomhus och inga planer på flera promenader idag (hoppas jag). 

Av Zkrivaren - 29 december 2007 13:17

En man och en kvinna bodde tillsammans i en liten stuga i skogen. En dag snöade det väldigt mycket och mannen gick ut för att skotta. Eftersom de var fattiga så hade han inte råd till vantar. Efter en stund kom han in i stugan och sa till kvinnan: - Jag fryser så om mina händer.
Stoppa in dem under min kjol mellan mina ben sa kvinnan. Mannen gjorde så och gick sedan ut för att forstätta skotta.
När mannen kom in för tredje gången för att värma sig under kvinnans kjol san hon.
- Hur vore det om du frös om näsan nån gång.

Av Zkrivaren - 29 december 2007 10:40

Då har det blivit lördagen den 8 december, åtminstone så är det repris på vädret som var då. Själv skall jag reprisera något annat, en hundpromenad.


Idag har Natalie och Natalia namnsdag. Grattis! 

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards