Alla inlägg den 23 december 2007

Av Zkrivaren - 23 december 2007 23:44

För den intresserade så är det inte lång tid kvar förrän du hör mystiska steg på taket, ett rasslande i skorstenen, ett bra och en massa sot i rummet. Oljud och en dörr som smäller igen. När sotet har lagt sig ser du att du har haft besök av tomten. För oss andra väntar bara en vanlig dag.


Lev väl!

Av Zkrivaren - 23 december 2007 16:21

Jag passar på och önskar dig besökare en riktigt God Jul!

Av Zkrivaren - 23 december 2007 16:16

Nu har sista stressen kommit igång. Det gäller att inte stå ivägen, om hon inte är snygg.:-)


På hundpromenaden märktes också stressen. Normalt brukar det vara hundar ute, men nu såg vi bara två människor och inga hundar förrän vi kom i trappuppgången, då kom grannen med sin hundkille. Tjo vad det boev livat i trapphuset och jag nästan utan hund.


Av Zkrivaren - 23 december 2007 14:28

Oj vad jag var snygg i håret idag, det stod åt alla håll och kändes...inte rent. Bara att slita av sig kläderna i ensamhetens badrum och tvätta håret. För en stund trodde jag att jag hade färgat badkaret, men det visade sig vara annat, som jag haft i håret. Kanske det var därför jag bytte hårfärg? Och jag som inte ens har färgat håret.


Eftersom det var det sista shampot tog jag mig till ICA, och möttes igen av ICA:s nya välkomnande, en sur min. Så det var inte konstigt att jag ställde mig i kön med vikarien i kassan, hon är inte bara snygg o kurvig, hon är dessutom vänlig och trevlig. Mot alla! I kön kom jag att hamna bakom en läcker rumpa (med läcker front) som plötsligt backade emot mig eftersom man skulle korsa kön framför. Med centimetern till godo missade hon mig :-( Och jag i min tur missade snyggingen bakom. Jag stod alltså mellan två damer och hade en i kassan.

Det var en stund av lycka!

Av Zkrivaren - 23 december 2007 12:47

Under gårdagens hundtur kom jag till ortens hembygdsgård, där man samlat alla gamla byggnader från förr i tiden. Jag tog några bilder, som blev hyfsade, men det räckte inte för mig så hunden och jag tog samma promenad idag, och nu plåtade jag rejält. Fyrtioen bilder ur olika vinklar på hus från 1700- och 1800-talet, fastnade som jag ville. Och det utan hund med framför.


Sedan tog vi en rejäl långpromenad endast för hundar, foto var förbjudet, och nu kom vi in i ett stim, inte det berömda, tyvärr, men väl hundstim. Senare jkom vi tillbaka till bostaden väl medvetna om en lyckad promenad i kombination med foto. 

Av Zkrivaren - 23 december 2007 12:07

Efter mikrokirurgernas konferens i New York satt de ledande kirurgerna och drack. När de blev aspackade började de tänka på deras största triumfer.
Den första, en australiensisk kirurg berättade:
-Vi fick in en kille som klämde sig i en press vid ett tryckeri förra året. Allt som var kvar var lillfingret. Vårt lag av kirurger konstruerade en ny hand, byggde en ny arm och en ny kropp, så att när han till slut återgick till arbetet blev han så effektiv att han gjorde fem personer arbetslösa.
-Det är väl ingenting, sa en amerikansk kirurg. Vi hade en arbetare som fastnade i en kärnreaktor. Allt som blev kvar var håret. Vi konstruerade en ny skalle, en ny kropp och nya organ och skickade honom tillbaka till arbetslivet. Han blev så effektiv att han gjorde 50 personer arbetslösa.
Den svenska kirurgen ville inte vara sämre:
-En dag när jag var ute och gick kände jag lukten av en fis. Jag tog fisen till sjukhuset i en skräppåse, släppte den på bordet och började jobba. Först slog vi in fisen i ett rövhål, byggde nya skinkor, satte fast en kropp på den ena änden och ben på den andra änden. Till slut blev det en man som heter Göran Persson och han gjorde ett helt djävla land arbetslöst.

Av Zkrivaren - 23 december 2007 10:22

Idag var det min pappas födelsedag om han hade levt. Dagen före julafton. När jag var yngre, var jag avundsjuk. Pappa fick födelsedagspresenter och julklappar dagarna efter varandra. Något jag inte fick. Å andra sidan får ingen av oss julklappar i år.


Idag ha Adam namnsdag. Grattis!

Och Drottningen har födelsedag. Grattis!

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards