Alla inlägg den 2 december 2007

Av Zkrivaren - 2 december 2007 22:19

Så är helgen över och en ny arbetsvecka börjar igen, eller är det en ny helg? Dagarna försvinner så fort numer så jag vet inte. Bara att det är dags att åter lägga sig i sängen och dra timmerstockar.


1:a advent 2007 kommer inte tillbaka, men innan vi vet ordet av är det 2:a advent och vad händer då? Om en vecka vet du svaret!


Lev väl!

Av Zkrivaren - 2 december 2007 17:46

Så var den här, skyltsöndagen, jag skulle till centrum och spana på allt och alla.

Jag tog cykeln ner till centrum och fann att skyltsöndagen måste ha missats av hela kommunens befolkning? Jag ställde mig först lite avvaktende i centrum och det var det mest spännande som hände i flera minuter. Sedan kom ett dussin tomtar från Korpen. Spänningen blev olidlig, så jag tog cykeln och cyklade runt i kommunen, men någon skillnad fann jag inte förrän jag skulle in på ICA, och se skillnaden.


Hon kom före mig, med en kropp som fick det att kittla till här och där, speciellt det senare. Med en urringning som visade mycket mer än den dolde, det var hon medveten om. Och inte blev det sämre av att hon kom bakom mig i kassan, förrän jag skulle packa mina saker och hon kom upp vid min sida, då hamnade varorna på mina fötter och dreglet i påsen. Var mina ögon fanns? I hennes urringning som hon medvetet visade upp med ett stort leende. Det kan man kalla för "skyltning". 


Vädret var ingen höjdare med nederbörd till och från. Precis som mina tankar varit idag, speciellt när jag ser fåret på torget, undrar om ägaren bloggar???:-)

Det blir nog lite att sopa bort, fast kvastfolket var visst på annat håll just då åtminstone. 

Av Zkrivaren - 2 december 2007 10:28

Efter en halvt bedrövlig natt med dålig sömn som hade sin orsaker i gårdagen, har jag i minnet vilken dag det är idag. Ska bli kul och se hur mycket folk som är ute i centrum idag. Det kanske blir som städningen här jag bor, inte mycket. I bästa fall sopar de av två gånger i månaden, sedan får trapphuset vara. Och inom hyresbolagets anställda finns det dom som tycker det är ok. Och vid förfrågan så tycker de att man kan göra detsamma i lägenheten sin också. Jag undrar om denne person har något avtal med Anticimex?


Idag har Beatrice och Beata namnsdag. Grattis! 

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards