Alla inlägg den 7 december 2007

Av Zkrivaren - 7 december 2007 22:31

En fasansfullt lång fredag närmar sig sakta slutet för denna gång och det är tur det. Kläderna har hängt blöta hela dagen och hunden är som en blöt trasa. Ska använda henne som trasa nästa gång. Bara att dränka in jycken i rengöringsmedel och börja tvätta väggar och golv, sedan skölja av hunden så har jag skinande bostad och ren hund, dock utan horn.


Det var i och för sig nära att även jag behövt en rengöring då jag i sedvanlig ordning i hög fart på cykel tog en kraftig vänstersväng, och mitt på fanns det mindre fåglar, större en gråsparv varvid jag hamnade ut i gräset och leran.

Leran stänkte runt mig, men jag höllt mig uppe och fåglarna klarade sig oskadda.

Nu har jag beordrats i säng för att orka med lördagen, det via msn.

Bäst att lyda då! :-)


Lev väl!

Av Zkrivaren - 7 december 2007 14:54

Så fick jag trotsa regnet för att ta mig till ortens trevligaste(?) ICA-butik för att hämta min tappade handske.

Nåja, jag handlade en del småsaker också, så slipper jag det imorgon, tror jag. Någon frågade mig vilken jättebudget jag har, som kan handla hos ICA varje dag. Men det är inte frågan om jätteutgifter varje dag, dessutom har personalen blivit så jättetrevliga att man går ditt närapå av sociala skäl.

Och Coop som inte sett mig på ett tag har lika bra personal.


Men idag har jag ändå fått tillbaka min handske och slipper frysa om handen på cykeln.

Tack till ICA-personalen! 

Av Zkrivaren - 7 december 2007 11:47

Pappan till barnet:

- Hur går det på matchen?
- 3-0 till Djurgården.
- Hur gick målen till??
- Ett mål var vanligt och dom andra två i repris!


-------------


En dam kommer in i butiken och ber att få köpa en bh. Expediten frågar om det ska vara modell frälsningsarmén, diktatorn eller pressen.
- Men kära nån, vad menas med det? frågar damen.
- Joo, frälsningsarmén lyfter de fallna. Diktatorn tvingar ihop de stora massorna och pressen kan göra en mygga till en elefant!



---------------


Två män träffades uppe på byn, då sa den ena.
- Om jag låg med din fru, skulle vi bli släkt då?
- Nej, men vi skulle bli kvitt!

Av Zkrivaren - 7 december 2007 09:50

Åter igen en mulen dag i stora delar av vårt avlånga land, med nederbörd till och från. Precis som hela veckan har varit, men det är inte långt kvar tills det vänder och blir ljusare och ljusare, samt varmare och varmare.


Idag har Angela och Angelika namnsdag. Grattis! 

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards