Alla inlägg den 5 december 2007

Av Zkrivaren - 5 december 2007 22:14

Då har klockan passerat 22 och det är dags att natta dig besökare...nåja, åtminstone mig själv och bloggen, så att den inte slits ut för snabbt. Hur man nu skall lyckas med det? Kvällen blev lugn och fridfull, även om jag just nu retar mig på möten, kurser och utbildning.


Retar mig gör hunden också. På sista rundan stack hon in i en villa vars ägare har hund, som var på utsidan. Jag fick inta mitt mest skräckinjagande jag och läte innan hunden kom ut igen. Men matskålen, som var målet, räddades. Nu kopplar jag hunden och åker till Örebro, kan ju alltid visa upp en varg för jycken...till en början :-)


Lev väl! 

Av Zkrivaren - 5 december 2007 18:45

Jag fick dödtid och mycket energi idag på eftermiddagen, något jag ville ha bort innan det är dags att lägga sig ensam i den kalla trista sängen och sova ett par timmar. Då slog det mig att jag har ju en del släktforskningsuppgifter att komplettera. Jag ringde därför och bokade datorn på biblioteket en timme.


Jag samlade ihop alla uppgifter på ett papper och cyklade iväg till biblioteket med god fart i mörkret. Fortsätter, dock utan cykel, in i biblioteket tar tvärt höger ibland hyllorna och sedan bakom en hylla snävt vänster. Men där satt ett mänskligt farthinder, varvid olyckan kunnat blivit händelserik på många sätt. Jag kunde ha tagit ett jättekliv med följden att jag hamnat i en rad bokhyllor som jag instinktivt greppat tag i när jag förlorade balansen varvid ett mycket stort antal böcker, bokyllor och jag, skulle hamna i en röra på golvet med mig underst. Detta hann jag se i mitt inre innan jag tvärnitade med tåspetsen i röv...ändan på killen som satt på golvet och hamnade med överkroppen ovan hans huvud och näsan fastande i en bok vars titel jag inte var intresserad av.


Efter diverse ursäkter mellan oss fortsatte jag isamma fart in till datorn utan att fler 30-åringar satt på golvet, men en kul upplevelse var det.

Av Zkrivaren - 5 december 2007 16:18

I Örebro är det vargen som ordnar det du inte har råd med, att avliva hunden. Bara att släppa ut den i skogen, så kan problemet vara löst och vargen mätt. Och vargen tar inte betalt som veterinären gör.


Just nu funderar jag på att åka till Örebro med min hund. Igår käkade hon avföring och skämde ut sig. Idag fortsatte hon och sprang IN i en villa. Hellre en trevlig varg än en olydig hund.

Av Zkrivaren - 5 december 2007 13:07

Jag måste ha varit rejält trött i morse, kanske berodde det på att jag vaknade 04 och hade svårt att somna om. Men när jag kom ut med hunden, försenad, upptäckte jag att lovet var över i skolan och den ljudliga nivån och alla cyklar var tillbaka igen. Lovvärt av lärarna.


I duggregn gick hunden och jag gäspandes vår runda och träffade ytterligare en hund, vars matte undrade om det var dag eller natt. Hon såg ingen skillnad numer. Det gör nog ingen då det är mörkt dygnet om. Fast i alla norrlänningar vet att det också kan vara tvärtom, aldrig mörkt.

Av Zkrivaren - 5 december 2007 12:32

Vad är det för likhet med att vara otrogen och att hoppa bungyjump?
Svar: Först vet man inte om man vågar, men sedan går det åt helvete om inte gummit håller.

Av Zkrivaren - 5 december 2007 08:55

Halva veckan har gått och tystnaden hörs när skolan har lov, men vem lagar? Inte jag! Möjligen lite på vädrt eftersom jag skall fotografera och b ehöver sol för ändmålet. Frågan är vilken dag den kommer att titta fram igen.


Sven har namnsdag idag. Grattis! 

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards