Alla inlägg den 3 december 2007

Av Zkrivaren - 3 december 2007 20:59

Jag håller på att rusta upp cykeln. Det är ju som bekant mörkt större delen av dygnet och det är inte så bra att med svart cykel cykla i mörkret och inte synas i den nästan obefintliga gatubelysningen.


Så jag tittade på lyse till cykeln, 69 kronor för fram och bak, det slog jag till på. Baklyset sitter på, lyser starkt och bra, men främre är ett stort skämt. Det lyser sämre än en ficklampa. Och bara baklyset kostar 99 kronor.

Det innebär att jag får leta efter bättre belysning fram. Måste åtminstone kunna se var jag cyklar och snygga damer.:-)

Imorgon blir det reflexer på hojen, sedan är jag redo att ta mig fram i mörker. Helt lagligt! 

Av Zkrivaren - 3 december 2007 16:07

Ut och plocka skit tillhör inte det jag normalt gör, men idag fick jag cykla iväg några kilometer för att ta upp det hunden gjort efter det att mina påsar tagit slut. En ovanlig händelse och bara den andra i ordningen på sex år.

När jag väl kom dit var det ett ovanligt ljus där. Vattnet intill låg spegelblankt och träden från ön syntes tydligt. Skiten hade fin utsikt till skillnad mot där den senare hamnade förpassad av mig. Men jag var ledsen, här var kanske årets bild framför mig, och min kamera är trasig och på reparation. :-(


Så jag tog cykeln och trampa iväg till dataaffären, där han blev glad att se mig. Skulle jag vända och springa ut? Nä, jag skulle stanna kvar, hoppa och jubla. Min kamera var tillbaka, reparerad och uppdaterad mjukvara. Efter en stunds prat om kameror, mobiltelefonkameror och webbkameror i diverse prisklasser och kvalité, lämnade jag affären glad som få.


Men säg den glädje som varar, i Coop var personalen lika glada som stekta strömmingar. Undrar vem som ätit upp citronerna?


Full fart hem för att använda kameran. Och det gick undan. Precis efter jag lämnade bilväg och kom in på cykel- och gångväg, svänger jag 90 grader vänster i (lite för) hög fart, sekunden efter drar "hesa Fredrik" igång med varningssignaler. Nog för att folk tycker jag kör fort, men det här var pinsamt löjligt. Till ljudet från sirenen tog jag mig snabbt hem till hunden, min alldeles egna fotomodell.

Av Zkrivaren - 3 december 2007 12:20

Det finns de som klagar på vädret ena timmen för att berömma det nästa, jag för min del klagar på hunden, som sket slut på påsarna idag, så nu måste jag iväg och plocka mer skit med nya påsar. Ett riktigt skitgöra med andra ord.


Inte blir det bättre av att den hjälp jag trodde jag skulle kunna få inte kunde ges, så nu blir det dubbelt upp istället. Det är en rivstart på veckan.

Av Zkrivaren - 3 december 2007 12:14

Ett turistande par i Spanien skall på kvällen gå ut för att äta. På menyn läser de att det finns något som heter tjurfäktningsmeny. De tycker att det låter spännande så de bestämmer sig för att beställa in detta.

När maten kommer ligger det två stora köttbitar med massor av tillbehör på tallrikarna. De äter upp maten och tycker att det var otroligt gott. Paret frågar kyparen vad det var för kött som smakade så suveränt. Kyparen svarar då att det var testiklarna från tjuren. De skärs nämligen ut när tjuren har besegrats och dött. Det var något nytt sade paret som inte blev äcklade av maten även om de nu visste var det kom ifrån.

Några dagar senare återvänder paret till samma restaurang för att beställa tjurfäktningsmenyn igen, men när maten väl kom in så var det inte alls så mycket mat och så stora köttbitar som det var förra gången. Paret klagade och ville ha en bra förklaring.
- Jo, sa kyparen, anledningen till att köttbitarna är mindre idag är att det var tjuren som vann.

Av Zkrivaren - 3 december 2007 10:43

Något stressat blir det några rader ändå.

Efter en härlig avslutning p söndagen, sov jag gott i flera timmar innan råheten i kombination med regn och blåst mot huset, tog över i sovrummet och kroppen protesterade med värk och väckte mig alldeles för tidigt. Snåla husvärden hade ingen värme på så jag fick dra igång ett elelement för att kunna ligga kvar.

Värken börjar äntligen ge med sig och det är tur det, jag behöver röra mig normalt resten av dagen.


Idag har Lydia namnsdag. Grattis!

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards