Alla inlägg den 4 december 2007

Av Zkrivaren - 4 december 2007 22:15

Tiasdagen är på väg att ta slut och nu kommer onsdagen också, vi är mitt i veckan. Var det inte onsdag i förrgår? Och så säger man att dagarna går sakta. Nåja, jag vet en dag som kommer att gå oerhört sakta, så jag skall väl förbereda mig med att inte lägga mig och sova de närmaste nätterna, barqa fara efter snygga damer och kramas, som de tycker i ICA:s senaste film. Undrar hur många snytingar jag inkasserar. Får nog leta efter en snygg bloggerska istället att krama.


Lev väl! 

Av Zkrivaren - 4 december 2007 17:24

Fy för den lede, som min mormor en gång sa. I mitt fall har jag jagat en person hela dagen, och inte fått tag i honom. Efter vissa besvär lämnade jag meddelande till en kollega. Innan dess hann jag bli tilltusfad av en dam som försovit sig.


På hundpromenaderna blev det många hundar att hälsa på idag, vilket alltid är poppis. Bäst är nog det lov (igen) som skolan har. Lugnt och tyst, inga klocka som ringer in och ut stup i kvarten eller 5-6 bussar som kommer och går. Fast det var inte många veckor sedan de hade lov. Så det verkar vara en lovande skola.


Men fy att gå och handla numer. Vart tog den glädjen vägen hos "min" ICA och Coop? Förstår inte kassörskorna att jag kan inte vara intim mot dem eller komma med skamliga förslag hur som helst.:-)

Kanske det är den nya ICA-filmen som satt sin prägel om att kramas? För idag stod kassörskan bakom sin stol, onåbar för en kram eller annat, för den delen. Tråkigt. Får vänta ut henne nästa gång.:-)

Av Zkrivaren - 4 december 2007 09:48

Två små knattar, Anders och Lisa, sitter och diskuterar livets väsentligheter.
Lisa säger:

-Du är allt bra konstig, du kissar genom ett litet rör!
Anders:

-Det är väl inget, min mamma kissar genom en gammal pälsmössa!

Av Zkrivaren - 4 december 2007 08:19

Så lyckades jag glömma att natta bloggen igår, trött som jag var, eller var det det tråkiga vädret? Oavsett det så är jag nu tillbaka lite tidigare som kompensation.

Vädret är lika roligt och hunden skall få sina promenader under dagen. Själv ska jag förutom hunden försöka avsluta sådant som jag har påbörjat en gång. Jag har hört att det kan vara bra att göra så.


Idag har Barbara och Barbro namnsdag. Grattis!

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards