Alla inlägg den 13 december 2007

Av Zkrivaren - 13 december 2007 22:14

Först av allt måste jag tacka för alla trevliga kommentarer från många besökare, från såväl bloggagratis som andra. Det är jättetrevligt att få dem och roligt att läsa dem.

Till och med en nätlucia svepte in och tryckte till en kommentar. Mycket uppskattat! Fast finns det ingen med trollerikunskaper som kan trolla bort julstressen? Jag blir stressad av att se den bara, hur ska det inte vara för den som är drabbad?

Torsdagen har stressat klart snart och fredagen tar över. Själv ska jag försöka stressa upp mig lite och avsluta det jag påbörjat, men efter att ha känt av en berömd vägg, stannade jag upp, och det i rättan tid. Nu behöllt jag kontrollen över hälsan. 

Till dig som besökare önskar jag en god natts sömn och förhoppningsvis är du här och läser imorgon också.


Lev väl! 

Av Zkrivaren - 13 december 2007 18:52

Nu är rutschen igång. Jag träffade flera personer jag känner och nu vet jag vad de har gemensamt. Det är inte att alla är ensamma som jag, det är inte exporterade 08:or som jag, men det är julhelgen!


Av tre personer jag träffade på tre olika ställen hann jag knapp säga hej förrän de var borta. 

Av Zkrivaren - 13 december 2007 17:34

Pensionärerna har sina egna sätt att hålla reda på finanserna, en av dem stötte jag på i affären idag. Naturligtvis hamnade han framför mig i kassan och när han äntligen kom på var han hade plånboken, fick han inte upp den...plånboken alltså.

Den satt fastkedjad dels i mannens byxor, dels i själva plånboken varvid kassörskan ombads hjälpa till. Hon lade sig motvilligt över disken, lät bli att ta ett rejält tag i mannens bak, och fick ändå upp plånboken. 

Säga vad man vill om kassörsker/kassörer, men enformigt och tråkigt är det inte alltid. 

Av Zkrivaren - 13 december 2007 11:53

Idag blir det minusgrader över hela landet, påstod smhi igår, och nog verkar de få rätt också. Hunden är den enda glada i den här bostaden åt kylan, vilket hon visade när hon smet ut genom porten. Yster som en unghund, springandes och hoppandes, skuttandes och skällandes (lite) fast hon är 11 år fyllda.


För husses del fanns inget val bara att följa med, plocka skit, tänka varma tankar så värmen känns bättre än i verkligheten, och gå i hyfsat tempo. Vi hann se hennes vännina på håll, taxen vars matte såg ut att vilja vända hem efter 100 meter. Jag förstår henne.


Idag är det en sådan dag man vill stanna i sängen med sällskap och gosa och mysa, istället för att klä på sig och gå ut. Åtminstone för de som har ett val.

Av Zkrivaren - 13 december 2007 11:43

Mannen hade återigen genomlidit ett rejält gräl med sin hustru, och tänkte att nu får det vara nog.
- Nu flyttar jag! sa mannen till hustrun, medan han gick in i sovrummet för att börja packa sin resväska. Hustrun frågade:

- Och var tänker du ta vägen då? Mannen svarar irriterat:
- Det har jag ingen aning om, men bara jag kommer härifrån så ordnar det sig allt. Hustrun svarar:
- Då tycker jag att du ska flytta till Gävle!
- Gävle??, och av vilken anledning skulle jag välja just Gävle?
Hustrun svarar då snabbt med ironi i rösten:
- Jo, för det är väl det enda stället i det här landet där man vill ha gamla bockar som ingen tänder på!

Av Zkrivaren - 13 december 2007 09:07

Brrrrrr, vilken kall natt. Gjorde misstaget att kliva upp ur sängen. Datorns hårddisk såg ut att ha istappar och frosten låg tät på skärmen, men den gick igång på första försöket, det skulle vara en dam det. :-)
Och även tangenterna tycks fungera eftersom det bildas ord. Precis som min näsa gjorde häromdan i centrum. När jag stod och lastade cykeln, kände jag en bekant lukt samtidigt som någon passerade bakom min rygg. En "bonnajävel" tänkte jag. Och vände på huvudet och mycket riktigt, nyligen utkommen från korna i ladugården med lite hö kvar, det var den lukten som jag reagerade på. Ladugård är ett favoritställe för mig.

Idag har Lucia namnsdag. Grattis!

Det är dessutom luciadagen, om någon nu skulle ha missat det. Här kommer ingen och sjunger så det är lätt att missa dagen, om man inte gör som jag just gjorde, tittade i almanackan.

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards