Alla inlägg den 26 december 2007

Av Zkrivaren - 26 december 2007 19:42

Nu är det mellandagsrea, men det blir med en bitter smak när det ändå är dyrt att handal. Priser som är kanske bara 500 kronor lägre än normalpris ger en fadd smak i munnen.


Men något som ger ännu mer bitter smak i munnen är vetskapen om att bara på Åhlénsvaruhusen i landet stjäls det för ca 360 000 kronor varje dag, vilket är 1000 kronor per svensk!

Den pengaen skulle jag kunna göra annat för.


Enligt Brottsförebyggande Rådet (BRÅ) stjäls det i genomsnitt för 5 miljarder kronor varje år i Sverige, och därför blir det påslag på butikspriset som alla ärliga får betala.

Av Zkrivaren - 26 december 2007 14:46

Vem sa att man inte kan avsluta påbörjade projekt under julen? Nåja, avslutning blev det inte helt, men en stor bit av den kvarvarande delen är nu klar och imorgon tar jag sista biten innan jag påbörjar nästa del i projektet. Jag är någon månad sen på grund av att kameran gick sönder, så nu plåtar jag för fullt och under jul har det blivit ett hundratal bilder. Och några till blir det imorgon. Tack o lov för det varma vädret som spar på batterierna i kameran. Så fort det blir kallt säger det slurp och batterierna är urladdade, och det gäller även mobilen.

Av Zkrivaren - 26 december 2007 11:08

När värmen kommer, så gör alla hundägare det också, på gott och ont naturligtvis. Alla hundar går inte ihop, liksom en del hundägare.


Och är man bajanödig som min var då går hon ner till vattnet och går utmed vattnet där vass och gräs möts. Och den här gången även hund och gräsänder. Hon hittar ett ställe och lägger en hög. När hon lämnar denna otillgängliga mark, åtminstone för människor, kommer ett tjugotal gräsänder snabbt simmande mot platsen i tron att hunden lade ut mat! 

Av Zkrivaren - 26 december 2007 10:00

Slutet har kommit för den svenska befolkningen. Ingen levenade människa lär komma undan enligt de uppgifter som idag finns. Alternativen att strida för det man tror på eller kapitulera finns. Och personligen tror jag att de flesta accepterar en kapitulation idag.

För idag är det Annadag Jul, sista dagen på julen 2007. Det är slut på julen snart.


Idag har Stefan och Staffan namnsdag. Grattis!

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards