Alla inlägg den 8 december 2007

Av Zkrivaren - 8 december 2007 22:43

Kvällens godnattblogg tillägnar jag en enda person, som idag förgyllde min födelsedag på ett jättefint sätt och som jag kommer att minnas länge eftersom jag skall vårda minnet ömt av denna dag och denna gratulants sätt att komma ihåg mig. Det var egentligen bara en enda sak som du missade. Vilken vet du nog själv, kanske det blir senare när tillfälle ges och modet finns?
Det första jag fick var gratulationer via msn, sedan via blogg, resten är vår hemlighet.

Dagen börjar med grattis från samma person och fortsätter i det positiva tecknet och även en hel besökare kom (se tidigare inlägg). Det bästa var att x:et INTE kom, något man inte kan lita på. Att sedan allt annat gått bra under hela dagen, med handlande för att fira i en hel pesi för mig själv, hundpromisarna har fungerat och livet har varit bra, trots lite ågren i bakgrunden, kan jag bara tacka för.
Det jag inte tackar för är i vanlig ordning folk som plötsligt skall resa när en födelsedag kommer :-(


Samtdigt ser jag baksidan, alla de som vet när jag fyller år, som struntat att ens höra av sig, de som kallar sig kompisar.
Det är tur att jag har en riktigt goda vän! Nästa gång är det min tur ;-)

Tack även till Tina, Frump, Whyme, Kenneth, Emm, Jennifer, Trollpackan, Gittan och Tess, för era gratulationer i bloggen.

Nu är denna fruktade dag över. Nu väntar jul, nyår och trettonhelgen, för det är väl ingen på väg hitåt för att tillbringa helgen här då?


Musik: mr Big - To Be With You

Av Zkrivaren - 8 december 2007 20:41

Hoppsan vad allt kan bli roligt. En fredag som var skakig för just lördagen, var falskt alarm. Lördagen har varit och är bra, och en enda person lyckades med det. Så nu smider jag planer..hehehe.


Det enda tråkiga kommer jag till  i min för dagen sista blogg senare ikväll. Vad jag menar med detta, kan du läsa då också, omu inte redan anat. :-)


Lite musik tillägnad en söt Blåmes. You Inspire Me med Junior Brown. 


Av Zkrivaren - 8 december 2007 13:25

Det är inte lätt att laga till mat när jag upptäcker att det jag ska laga till inte finns hemma. Med stora självsäkra kliv går jag till cykeln, sätter mig upp rättar till det som behöver rättas till och trampar iväg.


Slinker in till ICA, handlar det lilla jag skall ha och till kassan. Där höllt jag på att få saker från kunden före också, men nötter är inte min melodi, så vi kom snabbt överens om att jag överlät nötterna. Allt under muntra förhållanden. Kassörskan i topptrim och trevlig, hur de andra två var idag vågar jag bara sia om, enskilt.


När jag surrar fast påsen på cykeln står idiotmamman okunnig som min granne, med sin son skrikande, djävligt högt skrikande, utan att göra någonting. Till slut brast mitt tålamod och jag föreslog ett lika dramatiskt som olagligt sätt att få tyst på ungfan. (Ursäkta dialekten.) Och jag har absolut ingen förståelse för blicken jag fick, såna får jag ofta från korkar i vinflaskor.


När jag kom hem och ställt in cykel går jag lomhörd till porten slänger upp densamma och i ögonblicket när jag har foten i luften, nås mitt känsliga luktorgan i folklig mun kallad näsa, av en alltför väl stinkande lukt, varvid jag snabbt tittade runt och fann att min högra fot befann sig en decimeter ovan en hög skit på torkmattan innanför dörren. Jag sträckte ut benet, precis som en annan delikat del av mig ibland gör, och tog ett stort kliv över denna skitsak.


Bara att konstatera att någon gav en skitpresent!

Av Zkrivaren - 8 december 2007 12:13

När jag ändå sitter här så kan jag berätta att för en stund sedan hade jag besök av en representant för Socialdemokraterna, en nära företrädare till Mona Sahlin.


Denna herre, som omskrivits förr, var här i en timmes tid och kollade upp mig noga, för mer (s)ocial katt än Nyfiken får man leta efter. Passar absolut i ledet, Mona! 

Av Zkrivaren - 8 december 2007 12:10

Tre kvinnor dog tillsammans I en olycka och kom till himlen. När de kom
dit blev de mötta av Sankte Per som sa:

-Vi har bara en regel här i himlen. Trampa inte på ankorna!

Så gick de in I himlen, och visst, där var ankor överallt. Det är nästan
omöjligt att inte trampa på en anka, och fast de gjorde sitt allra bästa
för att undvika dem råkade den första kvinnan olyckligtvis trampa på en.
Sankte Per kommer till henne med den fulaste man hon någonsin sett.
Sankte Per kedjar fast mannen vid hennes sida och säger:

-Ditt straff för att du trampade på en anka är att tillbringa evigheten
fastkedjad vid denna fula man!

Nästa dag råkade den andra kvinnan trampa på en anka och direkt kom
Sankte Per, som inte missar någonting, och med sig hade han en extremt
ful man. Han kedjar fast dem tillsammans med samma förklaring som till
den första kvinnan.

Den tredje kvinnan har observerat allt detta och är, eftersom hon inte
vill bli fastkedjad i evighet med en ful man, mycket, MYCKET försiktig
med var hon sätter fötterna.

Hon lyckas att gå i flera månader utan att trampa på en enda anka, men
en dag kommer Sankte Per fram till henne med den snyggaste man hon
någonsin sett. Lång, långa ögonfransar, muskulös och smal.

Sankte Per kedjar fast dem vid varandra utan att säga ett ord.

-Jag undrar vad jag har gjort för att förtjäna att vara fastkedjad med
dig i all evighet? frågar kvinnan.

-Jag vet inte hur det är med dig, svarade killen, men jag trampade på
en anka!

Av Zkrivaren - 8 december 2007 11:47

Med hot om regn över oss, gick jag och hunden ut. Men jag hann bara öppna dörren så stod där en herre och väntade på mig. För en gångs skull var det en trevligt herre, inte en delgivare, kronofogde, länsman, gangster eller ovän. Utan katten Nyfiken.

Jag bad honom vänta tills vi kom åter.


Ute hann vi möta en hund vars matte rodnande passerade utan hälsnngsmöjlighet, för mig eller hunden.


Tillbaka i trapphuset väntade katten troget, och har fått en strömming, stekt tyvärr, av mig. Och det passade inte.

Av Zkrivaren - 8 december 2007 10:26

Jag chockades av att öppna upp idag, på msn bevakades jag stenhårt av världens bästa människa och e-posten som igår tog olovligt ledigt, var åter i funktion, och det strömmade in post. Och hittils bara positivt. Må dagen fortsätta så.


Kanske rätt sällskap skulle vara pricken över i:et, men det räknar jag inte med, så jag skriver här istället. :-)

Av Zkrivaren - 8 december 2007 10:09

Ytterligare en natt av dålig sömn har passerat i revy och vid 04 var jag orsaken till det dåliga vädret lokalt över området. Men lyckades så småningom somna om igen tills någon skakade mig i axeln strax efter 08.  Tack för den, min sköna. :-)


Vädret är det inget fel på, det är repris från måndagen och tisdagen, och för övrigt hela veckan. 


Idag har Virgina namnsdag. Grattis! 

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards