Alla inlägg den 21 december 2007

Av Zkrivaren - 21 december 2007 22:26

Efter en lite tråkig avslutning på fredagen tack vare en granne utan väsentliga delar, kan jag summera dagen som ganska trevlig. Till och med personalen på ICA, har vaknat till. MEN och det är ett viktigt men, bara extrapersonalen är trevlig.

Som idag då jag kom in så stod "sura Berta" och staplade korgar, i tvåmetersstaplar. Det är smart, inte ens jag vill ta en korg i den högen.


Tack tjejer (ni vet vilka ni är) för den fina servicen ni även ger mig. :-) Som igår när jag skulle köpa tidningen och inte hittade TV-bilagan. Jag sprang som en yr höna, och dessa underbara tjejer ur personalen hjälpte till. Dock utan att hitta en TV-tidning. Men tanken och viljan att hjälpa till, betyder mer.


Lev väl!

Av Zkrivaren - 21 december 2007 21:21

Idioten till granne under, han som inte bara saknar empati och förståelse för regler eller kan slänga sopor, för det gör ju släkten åt honom, fick besök av likasinnade rikemansungar.


Jag fick ett mer sofistikerat besök, områdeskatten Nyfiken, med rätt att äta upp mina matrester och hundens lämnade mat. Men jag tar hellre det än en ny hörselskada på grund av idioten till granne. 

Av Zkrivaren - 21 december 2007 19:34

I Döderhults församling går det så hett till att pastorns kavaj börjar brinna, skriver Barometern.

Leif Norrgård, kontraktsprost, skrattar lite när han får frågan om vad som hände.
– Skriv hellre om besöket av Carl von Linné. Anton Härder gav en fantastisk föreställning, säger han.


Orsaken var att ett tänt ljus fattade tycke för kavajen. Fast kan han där nere ha haft ett horn med?

Av Zkrivaren - 21 december 2007 18:26

NTF går ut i media och uppmanar männen att låta kvinnorna köra. De är bättre bilförare! Fast om de inte har körkort då? Klart det går att köra bil utan körkort, men det lär inte vara populärt hos polisen av någon anledning.

Och vad säger männen? Vill de släppa till sin käraste ägodel som ger dem utlopp för sitt trevliga beteende i trafiken?

Men en sak är bra med kvinnor som kör, de har vackrare långfinger!


Ta det lungt i trafiken! 

Av Zkrivaren - 21 december 2007 18:08

Vad jag blir stolt över att elever i en svensk skola, i det här fallet Hjulstaskolan, håller ordning på åtminstone en hel elev. Och visst är det modigt gjort av upp till femton elever att samtidigt hoppa på och slå ner denna ensamma elev. De kommer säkert att få en utmärkelse i skolan av rektorn, som inte stänger av dem.

Efter skolan har de kriminella femton nya unga förmågor att få hjälp av sin verksamhet. Sverige är fantastiskt.

Av Zkrivaren - 21 december 2007 10:18

Han frågade försiktigt sin hustru:
-Jag förde väl inte mycket väsen av mig när jag kom hem från festen igår kväll?
-Inte alls, svarade hustrun. Du var tyst som en mus, men de två som bar hem dig förde ett himla oväsen.


**********


Två killar som delade en lägenhet. En utav dem var alkolist och den andre var helnykterist. Varje natt kom alkolisten hem och spydde i handfatet. Detta var något som helnykteristen tröttnade på och han köpte därför en stor komage och lade i handfatet i avskräckade syfte.
På morgonen dagen därpå sa alkolisten då han kom ut i köket:
-Jag ska aldrig dricka igen! I går spydde jag upp hela magen, men jag fick ner den igen med lite tur och en tandborste...


**********


Olle visar upp sin tågbiljett för konduktören. Då säger konduktören:
-Men det här är ju en barnbiljett.

-Ja, där ser nu hur mycket tåget är försenat!

Av Zkrivaren - 21 december 2007 09:15

Sista arbetsdagen för många på fem dagar är det idag, liksom sista skoldagen för alla som fortfarande är i skolorna runt om i landet. Men snart är det ledigheten som bestämmer och sovmorgonen är ett faktum, så håll ut idag!


Idag har Tomas namnsdag. Grattis!

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards