Alla inlägg den 22 december 2007

Av Zkrivaren - 22 december 2007 22:42

Denna lördag som bar datumet 22 december 2007 är snart helt förbrukad och söndagen tar över.


Det finns inte mycket att tillägga i kvällens mörker och kyla utan lite dystert gå och lägga sig för att sova. Är det ett mirakel som kommer, får jag sova hela natten igen. Det har inte hänt två gånger i rad under december, men kanske är det dags nu när dagarna blir längre och ljusare när molnen lämnar. Söndagen är en hel minut längre än lördagen idag.


Lev väl!


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 22 december 2007 21:09

Så här i jultider så ska man ha julgran, antingen en plastgran elelr en äkta vara, som man ekonomiskt nog går ut och hugger ner själv, sedan sprionger man av bara den, så har man förbigått viktökningen på grund av julmat. Sedan kommer det roliga, man ska klä granen.


Men hallå, är granen inte klädd med grenar och barr redan? Inte behöver den långkalsingar och päls?

Kanske jag har missförstått nåt? 

Av Zkrivaren - 22 december 2007 20:54

Som rubriken anger stämmer det på mig, men tanken bakom är att jag idag pratade med en person om just ensamhet av det slag som ovan anges. Han sa att det finns säkert hundratals kvinnor för mig och jag blev så till mig i... så när jag kom hem formulerade jag genast min annons:

Ung desperat man söker en snygg intelligent tjej med de rätta formerna. Kan även tänka mig en erfaren kvinna. En mogen, äldre dam går också bra, och i värsta fall även en kille. Svar till "Middag för två?"


Fast hör av dig innan så jag har en tid ledig:-) 

Av Zkrivaren - 22 december 2007 17:36

Så kom eftermiddagen och hunden skulle ånyo ut. Efter en rejäl urladdning på förmiddagen antog jag att magen var tom, så visade sig icke vara fallet. Ut och en ny stor hög lades ner.

För säkerhets skull tog jag och gick utmed tätvuxet område, kom killen med stort K. Då blev det fart i jycken, i full galopp sprang hon till honom och han mötte henne. Ett glatt återseende efter några dagars uppehåll var ett faktum.


Sedan följdes vi alla åt och hundarna stormtrivdes med varann, tills dess åter var dags att skiljas. Med några "tårar" gick vi vidare och jag lämnade av hunden för att gå till centrum och handla lite hundmat. Fast med tanke på att hon tryckte ut fem rejäla högar, så kanske jag skulle köpa hästfoder? 

Av Zkrivaren - 22 december 2007 13:38

Åkte/Åker du till fjällen i helgen? Grattis då tillhör du vinnarna om du gillar sex. För vi tycks ha mer tid för det i fjällen än på charterresan.


Enligt en undersökning Skistar låtit göra, svarade 47 procent att de hade mer sex och 51 procent att de hade bättre sex i fjällen än hemma.


Någon som hänger med till fjälls?

Av Zkrivaren - 22 december 2007 12:47

Lagom till julen kraschade apotekets datorer och alla som nu skulle ha mediciner över helgen köar i timmar för att få ut det. Inga datorer fungerar och fullt kaos råder, rapporterar media.


Det är bara att konstatera att datorerna är bra att ha - när de fungerar.

Av Zkrivaren - 22 december 2007 12:41

Två idrottsintresserade ungdomar såg den olympiska leden på TV.
-Varför ska det brinna? undrar den ene.
-Det begriper du väl att de måste elda när de avverkar så många grenar.

Av Zkrivaren - 22 december 2007 10:18

Idag är det lördagen då de sista som skall åka bort åker bort, och kanske kommer tillbaka i veckan. Det beror på hur det ser ut med möjligheterna till ledighet.

För egen del blir det inte att åka någonstans, ingen har bjudit mig, så jag får väl besök då?


Idag har Natanel och Jonatan namnsdag. Grattis! 

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards