Alla inlägg den 10 december 2007

Av Zkrivaren - 10 december 2007 21:01

En skön måndag går mot sitt slut om några timmar och den blev bättre än vad jag vågade hoppas på. Ågren tvingades släppa taget, i synnerhet när en ängel ropade eller när det negativa försvann. Det blev en jädrans skjuts upp i det positiva. Och grannen vägg-i-vägg kom hem, om än för några dagar, sedan vankas julbord.
Kommer inte ihåg när jag var på ett sådant sist, men det var länge sedan. Måste ha varit i början av 1990-talet, då jag och en kompis, båda fattiga, slog ihop resurserna och ordnade till ett julbord i dagarna tre. Numer får jag inte ens hänga mé.

Så jag får väl fortsätta med raden: "Du och jag.... en vacker dag". Det har fastnat i ett överproduktivt huvudkontor, kanske blir det en låt lagom till jul, så jag har nåt att nynna på. Men innnan dess ska jag överleva ett antal dagar också.

Lev väl!

Av Zkrivaren - 10 december 2007 16:56

För en gångs skull har vi hittills sluppit gå i regn, jycken och jag, fast det verkar inte de andra hundägarna lagt märke till. För tomt var det på folk och hundar. Bara en skrämmande varelse som kom från äldreboendet och satte sig på cykeln och trampade iväg. Upp på trottoaren och ner på gatan och fortsätter i vänstertrafik! Jag undrar hur denna människa hanterar de äldre?
På eftermiddagen var det annorlunda. Då mötte vi killen. Jycken fattade långsamt och tittade åt fel håll, så det tog en minut innan hon tittade rätt, sedan satte hon fart och efterlämnade en nedsmutsad husse, fylld av lera efter en rivstartande schäfer.
Innan vi skildes stod vi och pratade lite och då kommer nästa hundkille. Min dam blir till sig och skyndar fram. Men det blev för mycket för den första som genast började skälla på den nya hanhunden. Denne som ville ha ensamrätten på min hund började fräsa tillbaka, då slog min till honom så han tystnade och ägnade tid åt henne. Det var nåt jag kände och känner igen, fast då har man bara två ben. :-)
Men vad gör det, min hunddam har haft två av tre favoritkillar att hälsa på och leka med, fast de var inte nöjda med att dela samma tjej.

Av Zkrivaren - 10 december 2007 13:38

Det var mannen som hade fått med sig en prostituerad och utfört det man bör i ett sådant sammanhang. Efteråt frågade han henne vad det kostade. Hon svarade då att det kostade 200 kr. Mannen tog då upp plånboken och tog fram 100 kr. Den prostituerade påpekade då genast att priset var 200 kr.

-Javisst svarade mannen , men var och en betalar väl för sig !                

Av Zkrivaren - 10 december 2007 09:44

Två alltför korta veckor kvar till... ja du vet vad och då skall allt vara klart, om man inte åker bort. För min egen del oroar jag mig inte för endera. Ensamheten behöver inte städas eller matas, och åka bort? Vart? Antingen har man familjen där eller så åker man bort. Hmm... det var inte många dagar sedan det skedde. Får väl slå igen butiken, stänga datorn, sätta mig i skogen och ta en öl. Har jag tur får jag en älgskit i skallen när tomten passerar. Sedan en Bossa Nova med rådjuren innan jag snubblar över en trädrot och knockas. Vaknar av något fuktigt i ansiktet och tänker på en söt dam i sina bästa år fylld av empati och tillgivenhet, som kan ryta till när jag minst anar det. Jag slår upp ögonen och där är hon, min hund, som undrar när vi ska gå tillsammans på hundpromenaden. Den tvåbenta med samma egenskaper, följer också med, dock lite på avstånd i huvudet. Och så känner jag tyngden på höger ben där Ågren hänger med. Det verkar vara måndag idag.

Idag har Malin Och Malena namnsdag. Grattis tjejer!

Reba McEntire - Why Haven´t Heard From You

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards