Alla inlägg den 11 december 2007

Av Zkrivaren - 11 december 2007 22:19

Med löfte om kallare väder av smhi, tittade jag på termometern, och nog fasiken skall de har rätt när det är dåliga nyheter. Det har blivit kallare och imorgon är det varning för ishalka från Mälardalen/Värmland och söderut, inget län klarar sig undan. Dock en del kommuner i Skåne tycks klara sig. Halkvarningen gäller kl 01-13, såvitt jag vet nu.
Så det blir väl en 100 meters promenad med hunden då, för här har gångbanan och vägbanan varit rejält blöta och när det fryser på blir det is, och varken hunden eller jag gillar ishalka!

Det positiva kan vara att jag inte bloggar på ett antal veckor eftersom det även blir fint väder och jag har några bilder som måste tas. Med oturen som följeslagare blir det väl en glidsladd när jag bromsar cykeln följt av en piruett, som i rinken skulle ge 10 poäng, rakt ut i korsningen och mötande trafik varvid jag träffas och får gratis flygtur till Coop där jag landar i fönstret som splittras av min tyngd. Därefter glider jag fint fram till tipshörnan, och köper en lott. För har jag överlevt detta, då måste turen vara på min sida! :-)

Lev völ!

Av Zkrivaren - 11 december 2007 20:27

Dagens ICA-besök blev internationellt sådant. Flämtande i baken hade jag ett par danskar. Damen påtalade mycket noggrant om att de skulla passa sig för köttet.
Själv gick jag till ostdisken och tittade, den ligger granne med köttet. Då kom ett tyskt par och mannen tittade på köttet varvid damen genast varnade för detsamma!


Jag kommer ihåg när jag själv handlade jag en skiva fläskkarré med bäst för datum den 30:e. Dagen innan, den 29:e, skulle jag äta den, då var den grön och luktade inte längre fläskkarré.

Av Zkrivaren - 11 december 2007 17:24


Tillsammans med NTF genomför Vägverket Region Norr den 12 december en manifestation för att hedra de som har avlidit till följd av alkoholrelaterade olyckor år 2006.
Mellan klockan 15.00 och 19.00 tänds 125 marschaller i vardera 14 kommuner i Norrbotten och Västerbotten. Marschallerna symboliserar de 125 personer som dödades på grund av rattfylleri i Sverige. Siffrorna för 2007 kommer definitivt inte att vara bättre, så alla goda krafter behövs för att bekämpa den här utvecklingen.


Även du kan göra något, du kan tända ett enkelt ljus och låta det brinna imorgon den 12 december, för att visa att du tänker på de omkomna, att du tar avstånd från att köra bil påverkad. Du behöver inte bo i norra Sverige, det går bra överallt i hela landet.
Enligt beräkningar görs minst 15 000 bilresor per dag med förare som är alkoholpåverkade. De som upptäcks i polisens kontroller har i genomsnitt cirka 1 promille i blodet. Bland omkomna onyktra förare är alkoholhalten i medeltal cirka 1,5 promille. [Källa: Vägverket]


Tänd ett ljus - Triad

Av Zkrivaren - 11 december 2007 16:20

Efter veckor av låsproblem kom hyresvärden idag och tittade till mitt lås, och det visade sig vara i sista stund, annars hade jag nog plötsligt slutat blogga. Låset var i mycket farligt läge. En skruv hade släppt i cylindern som hade börjat att röra på sig och någon millimeter till och det hade halkat ur sitt läge och inte fungerat. Det hade varit en fin julklapp dagen före julafton.





Av Zkrivaren - 11 december 2007 13:00

- Vart tycker du vi ska gå efter festen? sa killen
- Vi går någonstans där vi kan vara alldeles ostörda, viskade tjejen.
- Underbar idé, tyckte killen.
- Då så, sa tjejen. Du går hem till dig, och jag går hem till mig!

Av Zkrivaren - 11 december 2007 09:34

Det är tisdagen den 4 december igen, fast vi skriver den 11 december för vädermässigt spelar det ingen roll, det är ändå repris på tisdagen den 4/12. Kanske jag skille skriva 24 januari istället? Det är förmodligen lika grått då som nu.


Idag har Daniel oc Daniela namnsdag. Grattis! 

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards