Alla inlägg den 20 december 2007

Av Zkrivaren - 20 december 2007 23:01

En 22-åring körde i höstas med 1,6 promille i blodet på två personer varav en avled av skadorna. För detta har han nu i tingsrätten dömts för vållande till annans död - grovt brott, grov vårdslöshet i trafik, grovt rattfylleri och obehörigt avvikande från trafikolycksplats.


Åter igen visar den svenska flatheten sin nonchalans mot de drabbade, de anhöriga till den person som kördes ihjäl av en påverkad förare. När skall våra folkvalda politiker ta sina ansvar och när följer resten av rättsväsendet i landet efter, och ser till att straffen blir betydligt hårdare för denna typen av brott.

I det här fallet verkar mannen har dömt för ett av de brott han begick, således ska man ta ihjäl någon ska man göra det med bil och passa på att göra några brott till, sedan är ersättningen några års fängelse som enligt uppgifter skall vara rena semestern.


Av Zkrivaren - 20 december 2007 20:50

Finns det nåt värre än de människor som kallar sig ens vän, och som hittar på orsaker att lämna en för att "göra" en sådan orsak? Något som skadar istället, skadar rejält!

Personligen finner jag dessa människor vidriga och inte mycket att hurra för eftersom oftast skall man stå dem till lags för att de skall vara som en vän.


Så gjorde jag i grundskolan för att slippa bli mobbad. Gissa om jag ångra det idag. Det var så dumt gjort, ändå är jag i gråzonen till samma dumhet igen. Inte bara en gång, och nu är det inte mobbare. Jag måste vara en tacksam ensam dummer som man kan tufsa till hur som helst, men inte hur länge som helst.


Lev väl!

Av Zkrivaren - 20 december 2007 15:57

Uff, vilken lång och ytterst tråkig dag det har varit idag, är det möjligen förrummet till helvetet?

Hundpromenaderna i stilla ensamhet utan att se en enda hund! tillhör ovanligheterna. I centrum var det normal trafik på alla människor Däremot såg jag ingen jag känd, vilket är ovanligt också. Alltid springer man på någon, men icke så idag. MSN, e-post och andra kommunikationsmedel fungerar och är så tysta. Kanske jag också ska vara tyst?

Av Zkrivaren - 20 december 2007 15:51

På en allmän herrtoalett sade en man till en annan:

-Jag är hemskt ledsen att behöva besvära er,men jag kan tyvärr inte använda mina händer. Skulle ni vilja vara så vänlig och dra ner min gylf? Motvilligt gjorde den främmande mannen detta.
-Och skulle ni också vilja vara så vänligt och dra ut mitt organ? Främlingen gjorde också detta.Sedan han kastat vatten bad mannen:

-Skulle ni också kunna skaka den några gånger? När främlingen hade uppfyllt även denna begäran log mannen tacksamt mot honom, stoppade in penisen och sade:

-Stort tack, jag trodde att mitt nagellack aldrig skulle torka!

Av Zkrivaren - 20 december 2007 10:55

Så har man gjort det sista och nu är det dags att rulla tummarna. Kanske världsrekordet slås om jag börjar idag och slutar i mitten på januari?

Jag har bestämt mig för att inte ha julmat alls i år eftersom jag sitter här ensam och hatar julen.


Visserligen fick jag ett meddelande inatt från en dam, som kunde läsa min profil och därmed skicka per e-post istället. Då kan kontakten uppstå :-) Men vågar jag hoppas på något sånt? 

Av Zkrivaren - 20 december 2007 09:12

Onsdagkvällen blev en orolig kväll där man skulle spå att jag stod under en persons kraftfulla dominans?
Fast det var flera jag tänkte på, så blev sömnen orolig också något jag helst vill slippa. Orsakerna är flera, men sammanstrålar i två saker ensam jul.
Bara att skriva det gör ont. Och bättre blir det inte när man pratar med folk och de säger att det var ju tråkigt, sedan kommer det förslag de inte kan stå för. Med andra ord, det är lätt att snacka, men göra något..? Finns ens viljan idag?

Det är nog som någon sa: - Ser man inte bra ut, har det gott ställt och är i arbetsför ålder med bra arbete och dito inkomst, då är man inget att ha.
Nu tänker du kanske skriva att så är det inte, men jag kan efter ett års studerande av singellivet och dejting, att det är utseendet som styr, sedan ekonomin, vad händer med dem som inte har utssende som mr Universum och/eller pengar som Joakim von Anka? De blir kastade till gamarna! Det är Sverige 2007!
Kanske det som skrämmer ännu mer är att de som inte har utseendet med sig, skall ha en "universumtyp".
Med andra ord så spelar det ingen roll hur du är inuti, att du kanske är ett geni, duktig inom ett intressant område, empatisk, ärlig, djurvän, båttokig osv.

Idag har Israel och Moses namnsdag. Grattis!

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards